4+1 hiba, amin elcsúszhat egy honlap sikere

785


1436667_82894233
Honlapot szeretnél, de nem tudod, hogy kezdj neki?

Honlapod van, de a várva várt eredmények elmaradnak?

Lehet, hogy olyan alapvető hibákat vétettél, ami ezeket a problémáidat okozzák.

A mai blogbejegyzésünkben gyakori hibákra világítunk rá és adunk pár ötletet a megoldásra.

1. Céltalan honlap

Mikor már az első pillantásra az az érzeted, hogy nincs célja a weboldalnak, csak úgy van, elkészült, mert mindenkinek van, és most már a látogatott cégnek is van.

Megoldás: Ha weboldalt szeretnél, akkor mindenképp fogalmazd meg, hogy miért van szükség az oldalra, hogy járul hozzá az üzleted sikeréhez, ehhez milyen weboldalra van szükséged. Ha ezek megvannak, akkor ki tudod választani a megfelelő tartalomkezelőt, sablont és a bővítményeket.

2. Értéktelen tartalom

Mi fontos a látogatóknak?

Fontos lehet, hogy a problémájára megtalálja a megoldást, a kérdéseire a választ.
Ha ezek nincsenek meg, akkor számára értéktelen a tartalmad.

Vannak olyan oldalak, amelyeket a tulajdonosaik reklámbevétel szerzésére használnak.
Ilyen például a sok Adsense reklám, amikor a weboldalt teljesen ellepik a villogó, „relevánsabbnál-relevánsabb” hirdetések.

Megoldás: Ahhoz, hogy megfelelő tartalommal tudd feltölteni a weboldalad ismerned kell a célcsoportod, az ő problémáját és arra a megoldást. Ha ezt tudod, akkor már csak a szöveget kell elkészítened. Ha kész vagy, akkor emeld ki pirossal azokat a részeket, ahol te vagy az alany, és zölddel, ami a vevőről és a problémájának megoldásáról szól. Az a jó, ha a zöld van többségben.

3. A kevesebb néha több – design

Már egy jó ideje nem jó, ha a design a felhasználhatóság kárára készül, ezért érdemes a GIF animációk, a hangos oldalak, a frame-es (vagy keretes) szerkezetű oldalak, flash oldalak, intrók, dinamikus HTML lapú honlapokat elkerülni.

Megoldás: Ha költséghatékonyan szeretnél egy szép honlapot, akkor érdemes egy szép, de egyszerű sablont keresned, ezt a weboldaladra igazítani, az eredmény sokkal jobb lesz, mint ha a fentiekért fizetnéd ki a sablon többszörösét.

4. Navigáció

Sok weboldal esetében annyira bonyolult a navigáció, hogy a tapasztalt internethasználóknak is nehézséget okoz elsőre átlátni a honlap felépítését és megtalálni azokat az áhított információkat.

Megoldás: Fontos, hogy minél rövidebb úton kelljen végighaladnia a látogatónak, hogy elérje, amit szeretne. Például egy webáruházban történő vásárlás a lehető legkevesebb lépeseken vezesse végig a vásárlót, minél kevesebb lehetőséget adva neki a lemorzsolódásra.

+1 Keresőoptimalizálás hiánya

Végül az egyik legfontosabb szempont: a keresőoptimalizálás.

Sok oldal elkészül, és azt várják tőle, hogy majd rögtön a kereső első oldalára kerül és tömegével érkeznek majd a látogatók. Legtöbb esetben elfeledkezünk arról, hogy a Google tudtára adják a weboldal létezését, hogy miről szól, milyen kulcsszavakra találhatják meg.

Megoldás: Az weboldal tartalmának elkészülte előtt meg kell határozni, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyekre szeretnénk optimalizálni a tartalmakat, oldalakat. Ha ez megvan, akkor a Google Search Console segítségével tudjuk a „tájékoztatni” a Google-t, hogy milyen az oldalunk felépítése (oldaltérkép).


Természetesen a fenti problémák általánosabbak, de ha ezek elkerüljük, akkor már nagyon jó alappal rendelkezünk, amire a vállalkozásunk online jelenlétét, stratégiáját tudjuk bízni.

 

Szólj hozzá!

hozzászólás

FORRÁSLégy jelen online blog
MEGOSZTÁS
Előző cikk5 AdWords tipp a sikeres hirdetésekhez
Következő cikkAz okostelefonok a jövő
szocstsz
Szőcs-Trekovanyic Szabolcs vagyok, 2008-óta foglalkozom online marketinggel. Kezdetekben a saját vállalkozásunk révén kezdtem el tanulni az online hirdetés rejtelmeit, többnyire a Google AdWords alkalmazását. A közgazdász alapszakos főiskolai tanulmányaim alatt az e-business volt a szakirányom, és a diplomám is a webshop-pal kapcsolatosan készítettem, míg a vállalkozásfejlesztés mesterszakon az online jelenlét - online értékesítés és ügyfélszolgálat - volt a diplomám témája. Eddigi tapasztalatom úgy a multi környezetből, mint a mikróvállalkozások költség és tudás hiányos környezetében szereztem, ami meg inkább segít megérteni, hogy miért szükséges egy költséghatékony rendszer működtetése. Jelenleg az MTT Média Kft. SEM kampánymenedzsereként - AdWords, Facebook és Instagram hirdetések tervezése, optimalizálása – tevékenykedem. AdWords, Facebook témákban tartok kezdő, alapozó tréningeket, a Google Ground-on, a vállalaton belüli sales képzésein.