Közösségi oldalak: Miért gondolod, hogy jelen kell lenned online?

1343

9Az első kérdésünk az szokott lenni, hogy miért?
Miért gondolod azt, hogy jelen kellene lenned a közösségi oldalakon?
Ha erre pontosan tudsz válaszolni, és a válaszod nem az, hogy azért mert minden versenytárs jelen van, akkor te már kiemelkedsz a sok-sok vállalkozás közül, akik vagy nem tudnak erre válaszolni, vagy azt válaszolják, hogy azért mert ez a divat.

Mikor javasoljuk a közösségi oldal létrehozását?

Ha a célcsoportod ott tudod hatékonyan elérni. Ennyire egyszerű.

Több közösségi oldalt is használhatsz:

1. Facebook: itthon a legtöbben ezt ismerik és használják, a versenytársaid közül is.

2. Google+: Bár mindenki azt mondja, hogy halott kezdeményezés, mégis használják. Keresőoptimalizálásban szokták ajánlani, mi speciel szeretjük és szívesen osztunk meg tartalmat projektjeink során. Mi úgy tapasztaljuk, hogy van értelme.

3. Instagram: Ha képek, akkor a fiatalok kedvence az instagram. Ha olyan területen mozogsz, ahol fényképpel hatékonyan be tudod mutatni eredményeid, akkor itt a helyed.

4. Pinterest: A kép megosztás egyre kedveltebb platformja. Itthon is egyre jobban felismerik hatékonyságát, és a benne rejlő lehetőségeket.

5. Twitter: Ha olyan közegben mozogsz, ahol rövid tájékoztató üzenetek fontos szerepet játszanak, esetleg a nyugat európai turisták a célcsoportod, akkor használnod kell.

6. Youtube: A videók fellegvára – egyelőre, mert a Facebook nagyon szeretné ezt a címet – ahol videóban is megmutathatod magad, és tevékenységed.

7. Linkedin: Ha a b2b a területed, vagy tanácsadó vagy, esetleg munkaközvetítéssel foglalkozol, akkor itt a helyed. Mi magánemberként is szívesen használjuk egy “business Facebookként”.

A fenti felsorolást lehetne folytatni, de úgy gondoljuk, hogy a fentieket használva Magyarországon biztosan eléred a célcsoportod.

Fontos, hogy ezek a platformok ugyan – a köztudatban – ingyenes lehetőségekként szerepelnek, de ha hatékonyan szeretnéd ezeket üzemeltetni, akkor költséget kell tervezned hozzá. Ebben az esetben tud igazán hatékony eszközzé válni.

A közösségi oldalnak a vállalati marketing egy részének kell lennie, ami egy végső célt kell, hogy szolgáljon. Ez a cél lehet a termékeink eladása vagy márkánk népszerűsítése, a legfontosabb, hogy az eszközök már rendelkezésünkre állnak. 

Szólj hozzá!

hozzászólás

FORRÁSLégy jelen online blog
MEGOSZTÁS
Következő cikkMit érdemes tudni az online marketingről? – A PPC marketing alapjai
szocstsz
Szőcs-Trekovanyic Szabolcs vagyok, 2008-óta foglalkozom online marketinggel. Kezdetekben a saját vállalkozásunk révén kezdtem el tanulni az online hirdetés rejtelmeit, többnyire a Google AdWords alkalmazását. A közgazdász alapszakos főiskolai tanulmányaim alatt az e-business volt a szakirányom, és a diplomám is a webshop-pal kapcsolatosan készítettem, míg a vállalkozásfejlesztés mesterszakon az online jelenlét - online értékesítés és ügyfélszolgálat - volt a diplomám témája. Eddigi tapasztalatom úgy a multi környezetből, mint a mikróvállalkozások költség és tudás hiányos környezetében szereztem, ami meg inkább segít megérteni, hogy miért szükséges egy költséghatékony rendszer működtetése. Jelenleg az MTT Média Kft. SEM kampánymenedzsereként - AdWords, Facebook és Instagram hirdetések tervezése, optimalizálása – tevékenykedem. AdWords, Facebook témákban tartok kezdő, alapozó tréningeket, a Google Ground-on, a vállalaton belüli sales képzésein.