Mit érdemes tudni az online marketingről? – A PPC marketing alapjai

1294

p1A PPC Marketing vagyis “kattintásalapú” marketing
(angolul pay-per-click vagy PPC) tipikusan egy olyan téma,
amit senki nem kerülhet el, hogyha az online marketing világával szeretne foglalkozni.

 

Miről is van szó?

A “kattintásalapú” online marketing modell alapja, hogy a hirdető csak abban az esetben fizet, hogyha a hirdetésére rákattintottak. Tehát hirdető “megvásárolja” a látogatókat, ahelyett, hogy arra várna, hogy organikusan keressék fel a honlapját.

A keresőoldalakon megjelenő hirdetések az egyik legnépszerűbb és leghatékonyabb formái ennek a modellnek. A keresőoldalak lehetővé teszik a hirdetőknek, hogy kulcsszavak alapján licitáljanak az első helyekre, így a hirdetések célzottan azoknak jelennek meg kiemelt helyeken, akiket az adott terület a legjobban érdekel.

Vegyünk egy példát. Hogyha mi arra a kifejezésre licitálunk, hogy “ Adwords Blog”, akkor jó eséllyel a portálunk jelenik meg első helyen a keresőben.

Ezt követően minden egyes kattintásért, ami látogatókat hoz a portálra, fizetnünk kell egy – jó esetben – kisebb összeget a keresőoldalnak. Természetesen ez csak abban az esetben éri meg nekünk, ha a keresőoldalnak fizetett összeg alacsonyabb a mi bevételünknél, tehát az online marketing tevékenységünk nyereséget termel. Egy webshop esetében például, ha egy kattintás kétszáz forintba került,  az eladott termék pedig kétezer forint hasznot hozott, a megtérülés egyértelmű.

A helyzet azonban nem ilyen egyszerű. Ahhoz, hogy a keresőben kiemelt helyre kerüljünk, sok tényezőt  kell figyelembe vennünk. A legtöbb a helyes kulcsszóválasztáson, jól felépített és átgondolt hiredetési kampányokon, megfelelően optimalizált landing page-en és releváns, okosan megfogalmazott tartalmon múlik. A keresőoldalak amellett, hogy a fenti szempontok szerint előbbre helyezik a színvonalas hirdetéseket, még kedvezményes kattintásköltségeket is számítanak fel, hiszen a hirdetés valóban releváns tartalommal célozza a közönséget.

De hogyan érhetjük el mindezt?

A kérdésre a válasz a Google AdWords.

 

Szólj hozzá!

hozzászólás