Az Instagram nemrég érte el a 400 millió havi felhasználót, és azt, hogy minden nap 80 millió képet töltenek fel az oldalra. Ez a platform remek lehetőség lehet cégeknek, a 35 év alattivásárlóikkal – mivel a felhasználók 90%-a 35 év alatti – való kapcsolattartásra, illetve arra, hogy újakat szerezzenek.

Miért éppen Instagram?

Az Instagramon való jelenlétünknek egyeznie kell a cégünk elképzeléseivel, és célcsoportjával Fontos, hogy olyan szolgáltatás, termék esetében ajánlott használni, amit képekkel be tudunk mútatni, mivel ez egy kép és videó megosztásra célzott platform.
Tisztázzuk az üzleti céljainkat, ha kell, egyeztessük a tulajdonosokkal, majd adjuk tovább a közösségi oldalakkal foglalkozó csapatunknak vagy kis cégek esetében fogjunk hozzá magunk. Nincs két egyforma cég, ahogy az üzleti célok is nagyon különbözőek lehetnek a cégek profijaitól függően.
Szóval, mi mit szeretnénk?

Összeszedtünk van pár szempontot, ami segíthet elindulni:

  • Termékelhelyezés a képeken
  • Felhasználók eljuttatása a weboldalunkra – ez csak az Instagram hirdetésben hatásos, ugyanis a posztokban elhelyezett linkek nem kattinthatóak.
  • Új vásárlói lead-ek szerzése
  • Közösségi ügyfélszolgálat szolgáltatása
  • A célcsoportunk körében márkánk ismertebbé tétele
  • Erősíteni fogyasztóink márkahűségét
  • Új termékek, szolgáltatáso bejelentése, bemutatása
  • A cég jövőjének tervei és ezek megosztása

    1. Megtalálni a közönségünket

Rakjunk össze egy részletes profilt a célközönségünkről (vagy ha van,  kérdezzük meg a marketinges kollégánkat, valószínűleg nekik ez már megvan).
Képzeljük el az ő életüket a közösségi oldalakon: Kiket szeretnek követni Instagramon és mi az a tartalom, ami leginkább érdekli őket? Vajon a nap melyik szakában használják az oldalt?

Ha nem csak a fiatalok a célcsoportunk, akkor az Instagram esetében csak a fiataloknak szóló ajánlatokat, tartalmakat tervezzük.

2. Miről készítsünk képet, videókat?

Milyen tartalmat tudunk produkálni? Mely témákat tudjuk lefedni? Ötleteljünk a csapatunkkal, találjunk ki pár kreatív ötletet és tanulmányozzuk a legnépszerűbb Instagram posztokat, sikerese kampányokat (pl. a Jägermeister #ShowJagerLove kampányát), hogy mit tudunk kihozni a mi termékünkkel, szolgáltatásunkkal. Legyünk nyitottak – a legjobb dolog először mindig minél több dolgot kipróbálni, majd azokat használni a továbbiakban is, amelyek a legjobban működnek.

Tervezzünk meg egy alapvető stílust a fiókunknak: a cég arculata, kompozíció, szűrők, és a képaláírások hangvétele. Hogy fognak márkánk értékeit tükrözni a feltöltött anyagok?

Határozzuk meg, mely történeteket mesélhetjük el. Ne becsüljük alá a történetmesélés erejét az Instagramon!
A legnézettebb felhasználó a világon (National Geographic) minden képaláírásban megírja a kép mögött megbújó történetet (valamint megjelöli a fotóst).

Figyeljünk a közönségünkre. Legyünk konzisztensek, a feltöltött anyagok minősége legyen tartósan magas és a kommunikáció folyamatos. A fiókunknak vizuálisan élvezetesnek kell lennie, történetekkel, amik relevánsak és értékesek. Mindig a követőinkre gondolva posztoljunk – engedélyezték a képeink megjelenését a hírsávukban, ami nagy dolog.
De mindennél fontosabb, hogy ne próbáljuk erőlködve eladni a termékünket, hiszen az Instagram nem erről szól.

3. Építsünk kapcsolatokat!

Biztosítsuk, hogy a fiókunk képes legyen jó első benyomást tenni, töltsük ki a teljes profilunkat (leírás, weboldal cím, profilkép, telefonszám stb.).
Figyeljünk oda, hiszen a részletek itt számítanak!

Próbálkozzunk különböző időpontokban, változó sűrűséggel posztolni, hogy lássuk, mi felel meg leginkább a közönségünknek. Használhatjuk a „Send to” opciót, hogy személyesen a követőinknek küldjünk, nekik készült anyagokat.

Legyen egy tervünk a közösségi ügyfélszolgálattal kapcsolatban. Meglepően sok kérdést fogunk kapni hozzászólások formájában, valamint közvetlen üzenetként Instagramon: támogatás és állás után érdeklődők, negatív hozzászólások, potenciális ügyfelek, valamint spam. Legyünk benne biztosak, hogy csapatunk felkészülten és segítőkészen vár minden kérdést. Emlékezzünk: mi a közösségünkért vagyunk ott, nem fordítva. Erős kapcsolatok építésére van szükség és hogy mindig ott legyünk a követőinknek, amikor csak szükség van ránk. Amikor pedig nekünk van egy termékünk, amit reklámozni szeretnénk, ők is ott lesznek nekünk.

4. Építsük a közösségünket!

Ami a legfontosabb: csatornák közti integráció. Azonosítsuk meglévő ügyfeleinket, akik rendelkeznek Instagram fiókkal és kövessük őket (könnyedén megtehetjük ezt, ha cégünk levelezési listáját bevisszük az Instagram-fiókunkba. Ha más közösségi oldalon is aktívak vagyunk, értesítsük ott is követőinket, hogy már elérhetőek vagyunk Instagramon.

Kérjük meg partnereinket és alkalmazottainkat, hogy kövessenek az oldalon, esetleg hogy osszák is meg azt – például a Regrann alkalmazáson keresztül.


Fordítsunk nagy figyelmet a hashtagek megfelelő használatára, használjuk bátran és konzisztensen, mert így egy-egy hashtag alatt sok releváns tartalom gyűlik össze, amit az érdeklődő egy kattintással el tud érni.

Jelöljünk meg mindenkit – ha hozzájárul – és minden márkát a képeken, valamint a kép forrását is, ha nem a sajátunk. Adjunk földrajzi meghatározást a posztjainkhoz, ahol ez elfogadható. Ezáltal más felhasználók is felfedezhetik feltöltéseinket. Keressük meg a legbefolyásosabb felhasználókat, véleményvezéreket a saját területünkön és próbáljunk partnerségek kialakítani velük.

5.Sikerrel járunk, vagy csak posztoglatunk?

Követők, like-ok, hozzászólások – ezek persze mind fontosak, de a legfontosabb: hogy Instagram fiókunk segítse elérni azt a célt, amit kitűztünk magunk elé.

Tudnunk kell, hogy a vásárlási ciklus melyik szakaszában csatlakozik be az Instagram, és ezt hogy tudjuk tartalommal kihasználni. Amellett, hogy tudjuk mi történik az iparágunkon belül, összehasonlíthatjuk magunk versenytársainkkal, és felhasználhatjuk azt az anyagot (képek, videók, témák) amik a legjobbak céljaink szempontjából. Legyen része a marketing stratégiának, ne ad-hoc jelleggel kezeljük a fiókot. A különböző bejegyzés típusokat is változatosan tervezzük, ne csak képpek, vagy ne csak videók legyenek az oldalon, hanem ezek egyvelege. Itt akár be tudjuk mutatni, hogy mi van a kulisszák mögött, ami a velünk szembeni bizalmat növeli, hisz látják, mi be merjük engedni a felhasználót a függöny mögé – Például egy étterem esetében a konyhába.

Ne vegyük a szívünkre, ha nem mutatkoznak eredmények egy pár hónapig. Egy sikeres Instagram fiók vezetése nem sprint verseny, hanem egy maratoni futás. Időbe telik, hogy felépítsünk egy elkötelezett, hűséges közösséget Instagramon – de ha sikerül, többszörösen visszahozza a belefektetett energiát.

 

Szólj hozzá!

hozzászólás