Facebook hirdetés: Hogyan célozzunk?

Igénybe szokta venni a Facebook reklámfelületét? Akkor ez el fogja nyerni tetszését: a Facebook kitalált valamit, ami segít pontosan azt a közönséget megcélozni, amelyikre szüksége van. Hogyan? A cikkből kiderül...

1072

Kezdjük az elején: mi az az “and targeting”?

Ahhoz, hogy erre választ kapjunk, először meg kell értetnünk a Facebook által eddig használt “or targetinget”. Ez azt jelenti, hogy ha két közönséghez szeretnénk eljuttatni üzenetünket, akkor csak az egyiket VAGY a másikat érnék el, nem pedig a kettő metszetét.

Jó példa erre, ha mondjuk olyan embereket szeretnénk elérni, akiket érdekel a foci és a vízilabda, mindezt egy kampányon belül. A Facebook vagy a focit kedvelő, vagy a vízilabdát követő közönségnek mutatná meg a reklámunkat, holott nekünk arra lenne szükségünk, hogy azokhoz jusson el, akik mindkettőben érdekeltek.

Szeretnénk pontosan a metszetet elérni?

Megtehetjük, sőt, ennél többet is: akár öt kritériumot is megadhatunk, ha úgy akarjuk, illetve megadhatjuk azt is, hogy ki NE lássa a reklámunkat, ezzel tovább szűkítve a kört.

Hogy néz ki az új targeting rendszer?

Néhány adat (a demográfiai adatok és a ‘viselkedés’) átvándoroltak a Detailed Targeting (‘Részletes célzás’) szekcióhoz, ami érthető is, hiszen részben eddig is AND targetinget használtak, kombinálva az érdeklődési körökkel és egyéb célzó faktorokkal.

Lássunk egy példát az új módszer működésére.

Tegyük fel, hogy a célcsoportunk a 18-35 év közötti nők, akik szeretik az Üvegtigris filmeket és a Borsodi sört (hogy ki gyárt olyan terméket, aminek épp ők a célcsoportja, az most nem lényeges).

Először is, kiválasztjuk a nőket, Magyarországon, 18-35 év között, akik magyarul beszélnek. Kapunk egy számot célközönségnek, legyen ez mondjuk 850 000 ember

Most adjuk hozzá az érdeklődési körökhöz az Üvegtigris című filmet, ezzel – valószínűleg-  jócskán csökken a szám, tegyük fel 8000-re.

Most következzen egy újabb “érdeklődési kör”, például a Borsodi sör, ekkor válik érdekessé az AND targeting újszerűsége: hiszen a régi keresőrendszerrel, most kb. 100 000 emberrel nőtt volna a reklámunk által megcélzott emberek száma, de nagy részük valószínűleg nem felel meg az előző kritériumnak.
Így, ez a látszólag nagy halmaz tovább csökkentette közönségünket.

Lehet tovább szűkíteni a kört, de azt hiszem a lényeg érthető. Miért fontos ez nekünk? Nos, ha már pénzt ölünk a reklámjainkba, márpedig másképp nem tudunk megjelenni, akkor fontos, hogy befektetésünk megtérüljön. Ez pedig akkor a legkönnyebb, ha reklámjaink tényleg azokhoz jutnak el, akiket érdekel is a tartalmuk.

Jelen pillanatban ez a targeting rendszer a Facebookon nem mindenki számára elérhető, Béta verzióban működik. A Facebook legutóbbi nyilatkozata szerint azonban lassan elérhetővé teszik a reklámozni vágyóknak. Ha van egy account managerünk (felhasználói menedzser), írjunk neki üzenetet, hogy tegye ezt elérhetővé számunkra. Ha nincs, akkor sincs veszve semmi, keressük fel a Facebook Súgóközpontot további segítségért.

Szólj hozzá!

hozzászólás