Az AdWords, a Google online reklám programja, egyben a legnépszerűbb teljesítmény alapú online marketing eszköz. Népszerűségét főleg annak köszönheti, hogy elsősorban a Google keresőn és annak tulaldonában levő lapokon jelennek meg a hirdetések, amelyek a Google piaci helyzetének köszönhetően nagy nyilvánosságot jelentenek.

Ahogy korábban már volt róla szó, az AdWords is pay-per-click, vagyis kattintásalapú fizetési modellel dolgozik, tehát a felhasználók kulcsszavakra licitálnak, majd a hirdetésükre kattintók után fizetnek. Minden egyes lefuttatott keresésnél a Google végigböngészi az Adwords hirdetőket, majd felállítja a nyertesek listáját, akik így kiemelt helyeken jelennek majd meg a keresési eredmények között. A “nyertesek” kiválasztásában különböző tényezők játszanak szerepet, többek közt a hirdetések releváns kulcsszavai és tartalma, illetve ezzel együtt a licitek költségkerete.

 

Ez azt is jelenti, hogy a rendszer a hirdető költségvetéséhez igazítja a megjelenéseket, így minden keresés az adott kulcsszavainkra egy aukciónak felel meg, amiben a legjobb hirdetések kerülnek első az helyekre.

A hirdetések minősége főleg a kulcsszavakon és a releváns tartalmakon múlik, így többek között a következő szempontokra érdemes odafigyelni:

  • Kulcsszavak – Releváns kulcsszavak gyűjtése és listázása
  • Landing oldal –  Optimalizált, egyértelmű és világos tartalmú landing oldalak készítése
  • Minőségi mutató ( Quality Score) – A minőségi mutatóról itt írunk részletesebben, egyébként egy Google álítal felállított mérőeszköz, ami a hirdetések minőségét méri a kulcsszavak relevanciája és a landing page minősége alapján. Magasabb minőségi mutató mellett a hirdető több kattintás melett kevesebbet fizet.

Ha még mindig nem teljesen világos, hogy miről van szó, kövesd a most induló cikksorozatunkat és építs profi AdWords fiókot.

Szólj hozzá!

hozzászólás