Az ünnepi vásárlási szezonban sok esetben nem feltétlenül az online hirdetések a legfontosabbak, azonban ezeknek is döntő szerepe lehet a siker elérésében. A legutóbbi “Fekete Péntek” email marketingjével kapcsolatos néhány statisztika szerint az email marketing eredményezte a látogatások negyedét, ami egyértelműen bizonyítja, hogy az email marketing sikeres lehet, azonban érdemes odafigyelni az esetleges buktatókra, amelyek keresztbe tehetnek az online marketing kampányodnak.

  1. Túl sok email

Az év utolsó hónapjai sok vállalkozás számára fontosak, különös tekintettel a kiskereskedőkre, azonban ez nem jelenti azt, hogy email támadást indíthatsz a potenciális vásárlóid felé. Ha novemberben és decemberben agresszív email marketing kampányba kezdesz, az zavarhatja a hírleveledre feliratkozókat, és arra ösztönözheti őket, hogy leiratkozzanak a hírleveledről. Ha nem is iratkozik le az ügyfél a hírlevélről, nagy az esély arra, hogy megtekintés nélkül törölje a kéretlenül sok üzenetet. Az email marketingre is igaz lehet az, ami a borra: mértékkel fogyasztva remek kiegészítője a marketing kampánynak, de ne felejtsük el, a kevesebb néha több.

  1. Feledékenység

Nem csak a párkapcsolatban, a marketingben is fontos az, hogy az ember ne feledkezzen meg a fontos dátumokról. Fekete Péntek, Cyber Hétfő, Adakozó Kedd, de említhetjük bármelyik ünnepet is: a vásárlás szempontjából kulcsfontosságúak. Ha figyelmen kívül hagyod ezeket a dátumokat, akkor lemaradhatsz a nagy vásárlási hajráról, és értékes ügyfeleket veszíthetsz.

  1. Elhanyagolt ügyfelek megkeresése

Az email remek eszköz lehet arra, hogy visszanyerd az ügyfeleket, de az ünnepi szezon nagyon ritka esetben alkalmas arra, hogy megpróbálj újra kapcsolatba lépni a régóta elhanyagolt ügyfeleiddel. Nem érdemes olyankor kérni az ügyfeleket arra, hogy emlékezzenek rád, amikor más cégek, akik nálad jobbak voltak a kapcsolattartásban, ugyanezt teszik.

  1. Túl sok hirdetés

A túl sok marketingnek köszönhetően az ügyfeleid koncentrálóképessége rövid az ünnepek közeledtével. Ahhoz, hogy sikeres legyen az email marketing kampányod, világosnak és meggyőzőnek kell lenned. Még ha sok mindent tudsz ajánlani az ügyfeleidnek, akkor is érdemes visszafognod magad, mert a túl sok mindent ajánló email ahhoz vezethet, hogy az ügyfél nem olvassa végig.

  1. Személytelenség

A meggyőző email marketing kampány egyik alapja a személyre szabott üzenetküldés. Ennek ellenére sok vállalkozás nem használja ki jól ezt a lehetőséget: nem olyan tartalmakat küldenek az ügyfélnek, ami valóban érdekelné. Érdemes odafigyelni arra, hogy a személyesség nem csak abból áll, hogy az ügyfélkeresztnevét használod, hanem a megfelelő tartalmak kiválogatásáról is. Az ünnepi időszakban a személytelen üzenetküldés igazán sokba kerülhet.

  1. A leltár figyelmen kívül hagyása

A kiskereskedők rengeteg bevételtől eshetnek el a kifogyott vagy túlságosan felhalmozott termékek miatt. Az ünnepi időszakban óriási hiba megfeledkezni a marketing és a készletek összehangolásáról. Ha a vásárló azzal szembesül, hogy az általa vásárolni kívánt termék nincs készleten, akkor máshol fog vásárolni. Az ünnepi hajrában ez súlyos veszteséget jelenthet a leltárát figyelmen kívül hagyó kereskedőnek.

  1. Politikai korrektség

Az email marketing során nem kell félni attól, hogy a hagyományos ünnepi témák köré építsük a kampányunkat, beleértve azokat is, amelyek egy-egy konkrét valláshoz kapcsolódnak. Nincs semmi baj a „Kellemes Ünnepeket!” kampánnyal, de azzal sem, ha például karácsonyfát vagy menórát használunk illusztrációként.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikk5 tipp a sikeres mobil marketinghez
Következő cikk24 kreatív 404 hibaoldal
Ládi Zsuzsa
A Debreceni Egyetem magyar alapképzésén végeztem 2012-ben, majd elvégeztem a finnugrisztika mesterképzést. Az egyetem elvégzését követően kezdtem különféle témában cikkeket fordítani. Az online marketing iránt a blogolás keltette fel az érdeklődésemet, amit azóta is folytatok. Az online marketingen belül kiemelten érdekel a videómarketing és a közösségi média, de változatos témában írok cikkeket a portálra és a Kamara Online online marketing rovatába. Cikkírás mellett foglalkozom kreatív írással és fordítással is.