Nemrég Ed Couchman, a Facebook egyik üzletágának vezetője három, a tartalommarketing világát legjobban befolyásoló globális trendet jósolt a következő évekre az idei, nemzetközi Tartalommarketing Találkozón (Content Marketing Summit ), Londonban.

1.A mobil az elsődleges platform

Ahogy azt Couchman beismerte, bár a mobilok szerepéről már mindenki tud, a változás üteméről kevés szó esik. Amint azt az előadó felvázolta, a televíziónak évtizedek kellettek ahhoz, hogy elérje a milliárd eladott egységet, amíg az okostelefonoknak ez csupán 4 évig tartott.

“Folyamatosan alábecsüljük azon emberek számát, akik a Facebookot telefonon keresztül használják az Egyesült Királyságban. Most ez a szám napi 26 millió, míg tavaly csak 24 millió volt, előtte egy évvel pedig 20 millió.”

Nem mellékesen azt is hozzátette, hogy ennek a 26 millió felhasználónak a negyede csak a telefonon keresztül facebookozik.

A mobilhasználat növekedésével egyenesen arányosan nő a videók nézettségének száma.
A Facebookon lévő videók napi nézettsége összesen 8 milliárd, aminek 75%-a mobilon történik. Ez a szám minden évben 88%-kal növekszik az Egyesült Királyságban.

Ezek a statisztikák elképesztőek és jól mutatják, merre halad a közösségi média világa. Ami közvetlenül összekapcsolható a következő pontunkkal:

2. A kommunikáció egyre vizuálisabb

Az olyan oldalak népszerűségének emelkedésével, mint a Snapchat vagy az Instagram, nem meglepő, hogy az emberek egyre inkább képekben beszélnek egymáshoz. Talán az egyiptomiak a hieroglifáikkal fejlettebbek voltak, mint gondolnánk…

Az a sokak számára elképesztő vagy éppen dühítő tény, hogy az Oxford Dictionary a 2015-ös év ‘szavának’ egy hangulatjelet választott, további bizonyítékként szolgál. Sőt, a hangulatjelek és matricák használata a Facebookon minden évben 388%-kal növekszik. Couchman szavaival:
“Mivel az emberek sokkal gyorsabban emésztik meg a vizuális információt képi formában, mint írottban, a telefon mára egyre inkább vizualitáson alapszik.”

Gondoljunk csak bele, hogyan használtuk a Facebookot, mikor megjelent: szöveg alapú volt az egész rendszer, csupán frissítettük az állapotunkat, vagy írtunk valaki más falára.

Már most is több a képek megosztásának száma, mint a szöveg-alapú posztoké, de Couchman úgy becsüli, ez 2018-ban már annyira hangsúlyos lesz, hogy 10-ből 9 poszt hang és/vagy kép alapú lesz.

3. A felfedezés az új trend a kereséssel szemben

“Az emberek már nem keresnek rá semmire a telefonjukkal manapság, inkább csak “felfedezik az internetet”, olyan dolgok után kutatva, amiket még sosem láttak.”- mondta el a szakértő.

Ez a viselkedés szorosan összefügg a használt eszközzel, ami a telefon.  Általában napközben, menet közben mobilozunk, talán a buszra vagy vonatra várva, vagy amikor arra várunk, hogy az örökké késő partnerünk megjelenjen a megbeszélt találkozón.

” Ha van fölösleges időnk, azt szeretnénk, ha valami szórakoztatna: ez remek alkalom arra, hogy új dolgokat fedezzünk fel.”

Pont emiatt a felfedezés iránti kíváncsiság az, ami miatt az online tartalmak világában a versengés egyre inkább fokozódik, ami egy ijesztő lehet azoknak a cégeknek, akik ezen a platformon reklámoznak.”

Egy okostelefon segítségével hozzáférhetünk minden online tartalomhoz, amit valaha is közzétettek, így még fontosabb a forgalmazónak, hogy meghallják a hangjukat ebben a hatalmas hangzavarban.

De – ahogy Couchman mondja – a cégeknek arra kéne helyezniük a hangsúlyt, hogy minél relevánsabb tartalmat juttathassanak el a közönségükhöz azzal, hogy mindent személyesebbé teszik azt.

” Nagy mértékű személyre szabásra vagyunk képesek a begyűjtött adatok segítségével. Csupán azzal, hogy apróbb változtatásokat eszközölünk egy bizonyos tartalmon, hatalmas eredményt érhetünk el annak teljesítménye szempontjából.”

Szólj hozzá!

hozzászólás