Napjaink szűkülő világában a globalizációnak köszönhetően egyre több cég látja a világot egyetlen piacnak. A nemzetközi trendek alapvetően meghatározzák, milyen globális marketing stratégiát választanak egy-egy iparág kulcsszereplői, akik jellemzően nem csak a hazai vagy a nemzetközi piacra szánják termékeiket, hanem világszerte kívánnak hatást gyakorolni a fogyasztókra.

A technológia gyors fejlődése az elmúlt években lehetővé tette a cégeknek, hogy a termékek, szolgáltatások és a tőke is szabadabban cserélődjön, mint valaha. Az internet azt is lehetővé teszi, hogy akár a kisebb cégek, sőt a magánszemélyek is megcélozhassák a fogyasztókat a világ bármely pontján, ami óriási előny. Vegyük például az eBay és az Amazon oldalakat, amelyek nélkül ma már el se lehetne képzelni az elektronikus kereskedelmet. Másik jó példa az Etsy, ahol az emberek a világ majdnem minden országából árulnak és vásárolnak kézzel készült dolgokat, amelyeket korábban tipikusan helyileg árusítottak. Ezek a felületek mind hasznosak lehetnek hazai piaci szereplőnek is. 

Ha egy cég a világot egyetlen nagy piacnak tekinti, és szeretné a termékeit, szolgáltatásait az egész piacon elérhetővé tenni, szem előtt kell tartania a nemzetközi marketing trendeket. De milyen nemzetközi trendek határozzák meg a globális marketinget, vagy úgy is fogalmazhatunk, hogy általában véve a marketinget? Vegyünk néhány példát!

  1. Innováció

Nem kérdés, hogy a mai világban az innováció kulcsfontosságú lehet azokak a cégeknek, amelyek nem csak a hazai, hanem a nemzetközi, esetleg a globális piacra szeretnének hatással lenni. Az innováció üteme egyre gyorsul, az új cégek új termékfejlesztései akár az élvonalba is kerülhetnek, ha a versenytársaik lemaradnak az innovációval. Ebből az következik, hogy egy innovatív ötlettel bátran meg lehet célozni a globális piacot: az elektronikus kereskedelem ezt mindenki számára elérhetővé teszi.

  1. Mobilra optimalizálás

Nem véletlenül volt olyan sok szó a mobil marketingről az elmúlt időszakban: az okostelefonok terjedésével nem lehet elmenni a mobil marketing mellett. Fontos nemzetközi trend a mobilra optimalizálás, hiszen például a keresőoldalak is előnyben részesítik a mobilra optimalizált reszponzív oldalakat. A mobilizáláshoz egyre inkább hozzátartozik az interaktivitás is: egyre nagyobb az interaktív mobilhirdetések aránya.

  1. Automatizálás

Fontos nemzetközi trend még az automatizálás igénye, épp ezért az automatizálási lehetőségek folyamatosan fejlődnek. Az automatizálás nem csak azért lehet ennyire népszerű, mert időt lehet megtakarítani vele, hanem azért is, mert drasztikusan megnövelheti egy cég profitját, hiszen az automatizáló szoftverek segítenek abban, hogy a cég elérje az érdeklődő potenciális ügyfeleket, és fenntartsa velük a kapcsolatot.

  1. Tartalom mindenek felett

A tartalommarketing olyan nemzetközi trend, aminek eddig is kiemelten fontos szerepe volt. A jelenlegi tendenciák alapján az látszik, hogy a tartalommarketing egyre vizuálisabb lesz. Jelenleg is egyre több cég használ videó tartalmakat. de ez hamarosan nélkülözhetetlen részévé fog válni az online marketingnek. Elég ehhez azt a jóslat alapul venni, hogy 2019-re akár az internetes forgalom 80%-át videók alkothatják majd.

  1. Közösségi oldalak 

Az ügyfelekkel való kommunikáció mindig fontos volt a cégek számára, nem újdonság, hogy minden lehetséges csatornát igyekeznek a lehető legjobban kihasználni a kapcsolattartásra. Mivel a közösségi oldalak gyakorlatilag a legmeghatározóbb kommunikációs csatornává váltak az emberek számára, a közösségi oldalakon való kommunikáció is a globális marketing fontos trendje. A közösségi oldalak lehetővé teszik, hogy a márkák a világ bármely részén elérjék a potenciális fogyasztókat.

Ezek után könnyen választ találunk a címben feltett kérdésre: Miért fontosak a nemzetközi trendek? Egyszerűen azért, mert hatással vannak mindenkire: nem csak az egymással versenyző vállalatokra, hanem a fogyasztókra is. A globális marketing nem csak a versenyre, hanem a nemzetközi összefogásra is lehetőséget adhat: a kulcs a kommunikációban rejlik.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkMTT Akadémia RoadShow 2016
Következő cikkMarketing és pszichológia: A sikeres online értékesítés lélektana
Ládi Zsuzsa
A Debreceni Egyetem magyar alapképzésén végeztem 2012-ben, majd elvégeztem a finnugrisztika mesterképzést. Az egyetem elvégzését követően kezdtem különféle témában cikkeket fordítani. Az online marketing iránt a blogolás keltette fel az érdeklődésemet, amit azóta is folytatok. Az online marketingen belül kiemelten érdekel a videómarketing és a közösségi média, de változatos témában írok cikkeket a portálra és a Kamara Online online marketing rovatába. Cikkírás mellett foglalkozom kreatív írással és fordítással is.