A keresők fejlődésével a keresőoptimalizálás, angolul SEO ( Search Engine Optimalisation) is folyamatosan fejlődik. Amikor jó SEO-ról beszélünk, akkor nem csak azt kell szem előtt tartanunk, hogy milyen folyamatok zajlanak a weboldalunkon, vagy hogy mik a prioritásaink, hanem figyelemmel kell kísérnünk a Google változásait is. A következő tippek friss ötleteket és a legjobb gyakorlatokat mutatják be a keresőoptimalizálás témájában.


1.Kezdd a napot azzal, hogy képbe kerülsz!

Attól függően, hogy mennyi a tapasztalatod a keresőoptimalizálásban, előfordulhat, hogy minden napot azzal kezdesz, hogy ellenőrzöd a platformot, de az is, hogy nem. Érdemes beállítani saját magunknak egy email értesítést, ami általánosan tájékoztat bennünket a weboldalunk és az azon lévő tartalmak állapotával kapcsolatban. Az értesítésbe érdemes beállítani a forgalom összegzését, a top kulcsszavak aktivitását, az ajánlások összefoglalóját és a marketing csatorna teljesítményének az áttekintését.

2. Nézz utána, kik lehetnek versenytársak!

Ha ismered a piacon lévő versenytársaidat, akkor valószínűleg már kutattál is egy kicsit utánuk. De mi a helyzet az új márkákkal, akik eddig nem vettek el tőled forgalmat, vagy a létező márkákkal, akiknek változott a fókusza, és mostantól a te ügyfeleid figyelmét fogják felkelteni? Kövesd nyomon azokat, akik a rangsorban egyre feljebb kerülnek az általad megcélzott kulcsszavakkal, és figyeld a tartalmaikat, hogy megakadályozhasd a forgalmad csökkenését.

3. Figyelj a konkurencia jelenlétére a közösségi oldalakon!

A közösségi oldalakon való megjelenés gyakran jó mutatója annak, hogy egy adott pillanatban milyen tartalmak organikusan népszerűek vagy relevánsak. Bár a legtöbben odafigyelnek a saját márkájuk közösségi jelenlétére, a versenytársaké is fontos lehet. A versenytársak közösségi oldalakon legjobban teljesítő tartalmából láthatod, hogy a közönség mit talál relevánsnak a saját kulcsszavaidra keresve, és ezek alapján milyen hiányosságok lehetnek a saját oldaladon.

4.Porold le a régi tartalmakat!

Ne szalaszd el a lehetőséget, hogy áttekintsd a régi tartalmakat, hogy új információkkal, keresőoptimalizálással, esetleg friss tartalommal új életet adj nekik. Bizonyos tartalmak idővel jobb eredményt érhetnek el a keresőoptimalizálásban, mint az, ha teljesen új tartalmat készítesz. A weboldalak tulajdonosai gyakran arra koncentrálnak, hogy a legfrissebb kampányuk és szolgáltatásuk eredményeit javítsák, és gyakran megfeledkeznek a régebbi oldalakról, vagy kisebb prioritást adnak nekik, pedig ezek jó lehetőséget adnak arra, hogy a közönség megtalálja az oldalt, sőt, hogy egy kis frissítéssel új látogatókat is vonzhatnak.

5.Jegyzetelj!

Ha új kulcsszót szeretnél az oldaladhoz adni, vagy változtatni a weboldal struktúrájában, esetleg a csapatod új tartalmakat hozott létre egy kampányodhoz, akkor jegyzetelj, mert ez meg fogja könnyíteni az eredmények figyelemmel kísérését. Amikor a kulcsszó és tartalom csoportok teljesítményét ellenőrzöd, és változást látsz, érdemes megjegyzést fűzni az elemzéshez, mert a későbbiekben könnyebben meg tudod majd állapítani a változások hatását. Minden jegyzettel időt spórolsz meg magadnak, amit nem azzal kell majd töltened, hogy rájöjj, miért változott meg az oldalad forgalma.

6.Hozz létre kulcsszócsoportokat!

Érdemes minél több kulcsszócsoportot kialakítani, amik hogy tükrözik a termékeket, szolgáltatásokat, marketing kampányokat, közönségszegmenseket, üzeneteket, földrajzi helyzeteket stb.. Fontold meg, hogy több különböző típusú csoportot hozol létre, hogy össze tudd hasonlítani a termékeket, szolgáltatásokat, üzeneteket, kampányokat. Nem csak a belső marketing erőfeszítések elemzésére, a versenytársak lépéseinek figyelésére és elemzésére is használhatóak.

7.Hozz létre tartalmi csoportokat!

A kulcsszócsoportok mellett a tartalmat is érdemes tematizálni, csoportosítani. Csoportosíthatóak a tartalmak a kulcsszócsoportoknak megfelelően, például külön a termékeket, szolgáltatásokat csoportosíthatunk, de a tartalom típusa szerint is lehetséges, például csoportosíthatunk külön videókat, esettanulmányokat és blogtartalmakat is. Ezen kívül például a felhasználásuk alapján is létre lehet hozni tartalomcsoportokat, például kiválogatva a lead generáló, vagyis sok olvasót hozó és a figyelemfelkeltő tartalmakat. A tartalom csoportosításával könnyebb a kulcsszócsoportok összehasonlítása, és jobban átlátható, hogy milyen forgalmat generál a weboldal tartalma.

8.Figyeld a top kulcsszavaid aktivitását!

A top kulcsszó aktivitás alapvetően azoknak a kulcsszavaknak, illetve a hozzájuk kapcsolódó tartalmaknak az aktivitását jelenti, amelyek az elmúlt pár hétben a legjobb eredményt érték el a keresőoptimalizálás során. Érdemes odafigyelni azokra a kulcsszavakra is, amelyeknek csökken a tevékenysége, mert ez nem csak azt árulja el, hogy mikor találtuk el a jó tartalom és kulcsszó kombinációt, de a közönség szükségletének és érdeklődésének a változására is következtethetünk.

9.Figyeld a versenytársaid top kulcsszó aktivitását!

A versenytársak top kulcsszó aktivitásának figyelésével nem csak azt tudhatod meg, hogy a saját kulcsszavaid közül melyekre fókuszálnak, de az azokhoz kapcsolódó tartalmat is vizsgálhatod. Ezek az adatok segíthetnek a jövőben az új tartalmak létrehozásában, valamint a már meglévő tartalom javításában.

10.Legyen az ajánlásaidnak fontossági sorrendje!

Ha keresőoptimalizálást vagy tartalommegosztó platformot használsz, előfordulhat, hogy az oldal ajánlatlistát is készít, azonban ez a lista nem feltétlenül épül fel jól. Az ajánlások fontossági sorrendbe állítása nem csak abban segít, hogy azok ésszerűek legyenek, hanem abban is, hogy a legfontosabb tartalomra kerüljön a fókusz. Legyen az az egész weboldalra kiterjedő lista vagy olyan, amely egy speciális tartalom vagy kulcsszó csoportra fókuszál, fontos, hogy a platformodon az ajánlásokból ki tudd válogatni azokat, amelyekre valóban szükséged van.

 

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkNői szerepek a marketingben: YouTube kampányokkal a női esélyegyenlőségért
Következő cikkFacebook: Milyenek a sikeres videóhirdetések?
Ládi Zsuzsa
A Debreceni Egyetem magyar alapképzésén végeztem 2012-ben, majd elvégeztem a finnugrisztika mesterképzést. Az egyetem elvégzését követően kezdtem különféle témában cikkeket fordítani. Az online marketing iránt a blogolás keltette fel az érdeklődésemet, amit azóta is folytatok. Az online marketingen belül kiemelten érdekel a videómarketing és a közösségi média, de változatos témában írok cikkeket a portálra és a Kamara Online online marketing rovatába. Cikkírás mellett foglalkozom kreatív írással és fordítással is.