11 inspiráló idézet a digitális világból

Milyen egy jó vezető a digitális világban? Erre a kérdésre számos kutatás keresi a választ, mi azonban egy másik szempontból közelítettük meg ezt a kérdést: Mit tanulhatunk a digitális vezetőktől?

4010

Számos kutatás foglalkozik a digitális világgal, illetve a hatékony vállalatirányítással. Ezen kutatások alapján készítettük az alábbi összeállítást, amiben korunk legnagyobb digitális vezetői beszélnek saját tapasztalataikról.

Hiroshi Mikitani a Rakuten, japán internetes szolgáltató cég alapítója azokról a jellemzőkről írt, amelyek leginkább befolyásolják egy szervezet sikerét:

rakutem „A felhatalmazás nem jelentheti azt, hogy hagyjuk, hogy mindenki azt csináljon, amit akar. A Rakutennél a káosz elkerülésének egyik útját abban látjuk, hogy szigorúan használjuk a különböző teljesítmény mutatókat. Mindent mérünk, tudjuk, hogy mennyi időbe telhet egy projekt befejezése. Tudjuk, hogy hány mérnök kell ahhoz, hogy végrehajtsunk egy változtatást a rendszerben. Még azt is tudjuk, hogy mennyi idő kell egy alkalmazottnak ahhoz, hogy a lobbiból elérjen a cég tárgyalótermébe a 12. emeleten. Hogy a felhatalmazott alkalmazottak a feladatra koncentráljanak világos és konkrét célokat tűzünk ki eléjük.”

Az 1997-ben alapított Rakuten sikerességét jelenti, hogy a Forbes leginnovatívabb cégeit összefoglaló listáján az utóbbi években 19. helyre került.

Az innováció témájáról az Amazon alapítója, Jeff Bezos nyilatkozott:

amazon

„Ha az ügyfélköröd veled öregszik, akkor előbb-utóbb elavulttá vagy irrelevánssá válsz. Folyamatosan fel kell fedezned, hogy ki az új ügyfeled, és hogy mit tegyél, hogy örökre fiatal maradj.”

Az Apple jelenlegi vezérigazgatója, Tim Cook a rövidtávú gondolkodappleásról írt:

„A cégek összezavarodhatnak abban a kérdésben, hogy mi a céljuk, legyen az akár a bevétel,  részvényárfolyam vagy bármi más. Vezetőként neked arra kell koncentrálnod, ami ezekhez vezet.”
A Forbes leginnovatívabb cégeinek listáján 55. helyen szereplő Tencent nevű kínai internetes szolgáltató portál alapítója, Pony Ma a ChinaDailyben az inspirációról nyilatkozott:

Tencent„Amikor még kis cég voltunk, az óriások vállára kellett állnunk, hogy felnőjünk. Ha távolabb láttam, az azért volt, mert az óriások vállán álltam. De mások másolása nem tehet naggyá. Szóval a kulcs az, hogy felfedezz egy remek ötletet, és helyi innovációt alkoss.”

 

Jack Ma, az Alibaba alapítója így gondolkodik az ügyfélközpontúságról:

„Az ügyfélnek kell lJack-Ma-Alibaba-Groupennie az elsőnek, az alkalmazottnak kell lennie a másodiknak, és csak ezután következnek a részvényesek a harmadik helyen.”

 

A PayPal és a Tesla alapítója, Elon Musk ezt írta a kreativitásról:

tesla„Az a baj, hogy sok nagy cégnél, a procedúra a gondolkodás helyettesítőjévé válik. Arra bíztatnak, hogy úgy viselkedj, mint egy kis fogaskerék a komplex gépezetben. Őszintén, ez csak azt teszi lehetővé, hogy olyan embereket tarts meg, akik nem okosak, és nem is kreatívak.”

A felhasználói élményről az Uber alapítója, Travis Kalanick írt.

uber „Az Uber hatékonyság eleganciával fűszerezve.
Ezért veszek iPhone-t egy átlagos
mobiltelefon helyett, és ezért megyek egy jó étterembe, és fizetek egy kicsit többet. Az élményért.”

 

yahooMarissa Mayer, a Yahoo vezérigazgatója szerint a vállalati kultúra különösen fontos a mai korban.
Ahogy elmondta:
“Az alkalmazottak, különösen a fiatalok többet akarnak egy fizetési csekknél…”

 

Az Oracle alapítója, Larry Ellison is hasonlóképpen gondolkodik:

„Rendkívül fontos, hogy gondoskodj azoracle
alkalmazottaidról és nagyon, nagyon látványos.” majd hozzátette: „Mi az Oracle? Az emberek. A HR osztályunkra támaszkodunk, hogy felépítse ezt a szervezetet, segítsen megtalálni a megfelelő embereket, illetve segítsen fejlődni ezeknek az embereknek.”

 

Végezetül Sheryl Sandberg, a Facebook ügyvezető igazgatója így nyilatkozott a vállalati kultúráról:

Facebook„A Facebooknál igyekszünk erős székhelyű szervezet lenni, ami azt jelenti, hogy igyekszünk a feladatokat az emberekhez igazítani ahelyett, hogy az embereket alakítanánk a feladatokhoz.
Arra fókuszálunk, hogy mi az emberek természetes erőssége, és a vezetőségi időnket arra szánjuk, hogy megpróbálunk lehetőséget találni nekik, hogy minden nap használhassák ezeket az erősségeiket.”

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkWebáruház trendek – 2016
Következő cikkRegionális Google trénerek adtak elő Győrben
Ládi Zsuzsa
A Debreceni Egyetem magyar alapképzésén végeztem 2012-ben, majd elvégeztem a finnugrisztika mesterképzést. Az egyetem elvégzését követően kezdtem különféle témában cikkeket fordítani. Az online marketing iránt a blogolás keltette fel az érdeklődésemet, amit azóta is folytatok. Az online marketingen belül kiemelten érdekel a videómarketing és a közösségi média, de változatos témában írok cikkeket a portálra és a Kamara Online online marketing rovatába. Cikkírás mellett foglalkozom kreatív írással és fordítással is.