3 tipp: hogyan alakítsunk ki hűséges rajongótábort?

1669

A szórakoztatóipart sok mindent taníthat a marketingeseknek arról, hogy hogyan építsék be az online rajongótáborokat, más néven “fandomokat”a cégek stratégiájába.

A leghűségesebb rajongók töltik le először az új albumot, nézik meg egy sorozat legfrissebb epizódját vagy vesznek jegyet a meghirdetett koncertre. Azonban az online rajongótáborok jelensége nem korlátozódik a szórakoztató iparra. Más területeken is fellelhetőek, sőt van, hogy megfeleltethetőek a márkaképviselettel, egy olyan erővel, amit nem szabad alábecsülni. A szenvedély és a közösségi érzés valóságos sereggé tudja kovácsolni a fogyasztókat a márkák számára.

Az Apple például nem volt még sikeres, amikor a PC-k uralták a piacot. Amikor Steve Jobs visszatért a céghez, és elkezdett termékeket fejleszteni, megváltoztak a dolgok. Ma az emberek hajlandóak sorba állni napokkal korábban, hogy megvegyék a legújabb telefont vagy frissítsék a meglévő Apple termékeiket.

A szórakoztató ipar tehát sok mindent taníthat a marketingeseknek arról, hogy hogyan építsék be a “rajongókat” a cégek stratégiájába. Íme, három tipp, amivel javíthatod a márkád iránti hűséget:

  1. Értékeltesd a márkádat a követőkkel!

A rajongók számának növelését minden esetben a meglévő márkaértékelésre és ügyfélkapcsolati felmérésre kell alapozni. Hogyan lehetnél vonzóbb a fanok számára, ha még azt sem tudod, hogy mit akarnak? Tedd fel a kérdést, hogy hogyan reagálnak az emberek a termékedre, amikor kapcsolatba lépnek vele! Ugyanezt teszik a televíziós sorozatok írói is az új évadok előtt: olyan történetszálat igyekeznek választani, amelyre a nézők rá tudnak hangolódni.

Mérd fel, hogy kik tartoznak a legnagyobb ügyfélcsoportodba, illetve mi jellemzi a fogyasztási szokásaikat? Használd ezeket az információkat a későbbiekben a marketingfolyamatok és a márkával kapcsolatos döntések tervezése során! Még a cégek közötti ügyletekben is fontos a végső fogyasztó és a termék között kapcsolat.

  1. Gondoskodj az ügyfelekről, ők gondoskodni fognak rólad!

Taylor Swifttől David Beckhamig a sikeres sztárok rászánják az időt, hogy minden területen tartsák a kapcsolatot a rajongóikkal: a közösségi oldalaktól kezdve a különleges megjelenésekig. Cserébe a rajongók még jobban szeretik őket, és még hűségesebbek hozzájuk.

Ugyanez igaz a cégekre is. Minél többet kommunikál a cég az ügyfelekkel, illetve minél több értéket ad nekik, annál pozitívabban fognak hozzájuk viszonyulni a vásárlóik. Ezt olyan utakon érheted el, mint a közösségi média, az email kommunikáció és a gerillamarketing kampányok. Jó példa erre napjainkban az Uber, ami beszállt a személyszállítási játékba, ahol a rövidebb utakon esetleg bosszús taxisokat felválthatják az udvarias, pozitív sofőrök, akik szeretnének egy kis extra bevételre szert tenni. A márka emellett az udvariasságra, kényelemre és egy kis személyességre is épít.

  1. “Etesd”a rajongói tábort!

A hírességek lehetőséget adnak a rajongóiknak, hogy kapcsolatba lépjenek velük a koncerteken, a közösségi oldalak kommentjein keresztül és más akciók során is. A márkádnak ugyanezt kell tennie. Ne csak létrehozd a közösségedet, hanem segítsd a növekedését úgy, ahogy az a leghasznosabb a közösségnek. Például ha a fő célközönségedbe a millenniumi generáció tagjai tartoznak, akkor  érdemes márkaközösségeket létrehozni, míg a Z-generáció tagjai azt preferálják, ha ők hozhatnak döntést, és alkothatják meg a saját terüket.

Táplálnod kell a fanjaidat, és gondoskodni róluk! A Star Wars Celebration nevű eseményen maga J.J. Abrams vett pizzát 1500 rajongójának, akik a helyszínen sorakoztak, nehogy lemaradjanak a rendező beszédéről.

Amint felfedezed, hogy felkeltetted a rajongók figyelmét, és megértetted, mi fontos nekik, akkor nem akarod ezt tönkre tenni. Tisztelned kell az idejüket és az energiájukat, és rá kell jönnöd, hogy hatással vannak a márkád sorsára.

Szólj hozzá!

hozzászólás

FORRÁSEconsultancy
MEGOSZTÁS
Előző cikkMegállíthatatlan online marketing trendek 2016
Következő cikk6 tipp a sikeres email marketinghez
Ládi Zsuzsa
A Debreceni Egyetem magyar alapképzésén végeztem 2012-ben, majd elvégeztem a finnugrisztika mesterképzést. Az egyetem elvégzését követően kezdtem különféle témában cikkeket fordítani. Az online marketing iránt a blogolás keltette fel az érdeklődésemet, amit azóta is folytatok. Az online marketingen belül kiemelten érdekel a videómarketing és a közösségi média, de változatos témában írok cikkeket a portálra és a Kamara Online online marketing rovatába. Cikkírás mellett foglalkozom kreatív írással és fordítással is.