virtuális valóság

A jövő marketingjének egyik jellemzője nagy valószínűséggel az interaktivitás lesz. Mivel a YouTube után a Facebook is lehetővé tette 360 fokos videók feltöltését, a virtuális valóság egyre nagyobb szerepet kaphat a cégek marketingstratégiájában.

A Chrome-on, Androidon és iOS operációs rendszeren támogatott 360 fokos videók kreatív, új lehetőségeket kínálnak a marketing szakértőknek az interaktív hirdetések készítésére. Ezzel a  formátummal nem csak a videó marketing előnyeit, hanem az emberek virtuális valóság iránti érdeklődését is meg tudják ragadni. A 360 fokos videók feltöltésének lehetőségét olyan márkák használták már ki, mint a Samsung, a Nestlé és a Coca Cola, de olyan kiadók is élnek vele, mint az ABC News, a Buzzfeed és a Nickelodeon, Különlegessé teszi a nézők élményét, ha ezeket a videókat Gear VR virtual-reality headsettel nézik meg.

A Facebook minden oldalnak lehetővé tette a 360 fokos videók feltöltését, ahol még azt is be lehet állítani, hogy a videó indításakor milyen legyen a kamera szöge. Az interaktivitás teljesen más felhasználói élményt biztosít, de nem csak a felhasználók lehetnek elégedettek ezzel az új formátummal: a Google szerint ezeknek a videóknak a nézettsége több mint 30 százalékkal magasabb, mint a hagyományos videóké.

Nézzünk meg néhány 360 fokos videó hirdetést!

A Nescafé a fiatalokat kívánta megnyerni a Facebookra feltöltött 360 fokos videójával Észak-Amerikában, Európában, Afrikában és Ázsiában. A Publicis Conseil-el lefilmeztek a konyhaasztaluknál ülő embereket, akik a norvég zenész duó, a Madcon „Don’t Worry” című számát éneklik tradicionális hangszerekkel, valamint poharakkal és konyhai eszközökkel. A videót november közepe óta több mint tizenötezren látták.

A Samsung „#BeFearless” című kampánya a Cheil Worldwide-dal együtt Új-Zéland legmagasabb épületére, az aucklandi Sky Towerre kalauzolja a nézőt. Végig lehet sétálni az épület tetején a videóban, és elolvasni a mélységben a videó üzenetét: „A félelem nem valóság. Csak a fejedben létezik.”. A reklámot majdnem félmillióan nézték meg eddig.

 

A spanyol Coca Cola is zenés videót készített, hogy megünnepelje az üveg design száz éves évfordulóját. A vidám hangulatú videó az 1988-as „First Time” című dal új feldolgozása, amit a Coca Cola vett fel a reklámvideójához, így nem csak az új technika, hanem akár a nosztalgia miatt is sikeres lehet.

Nem csak a marketingesek kreativitását ragadják meg a 360 fokos videó formátumban rejlő lehetőségek. A Star Wars rajongói is örülhetnek a YouTube és a Facebook innovációjának, mert egy Star Wars 360 fokos videót is készítettek, melyben egy egér droid útját követhetjük végig a Halálcsillagon. A videót már több mint három millióan látták az elmúlt hónapokban.

 

Izgalmas példa még a Walt Disney reklámja, mely a Disneylandeket és Disney Parkokat népszerűsíti. A videóban Goofyhoz csatlakozhat a néző a 360 fokos videó technológia bemutatóján, bejárva a Disneylandet, ezzel reklámozva azt az Egyesült Államokban, Kanadában és az Egyesült Királyságban. A videót több mint nyolc millióan látták már, és majdnem nyolcvanezer ember nyomott rá like-ot.

Ide kattintva érhető el Facebookon.

Az interaktivitás és a kreativitás párosítása eddig is sikeres online marketing kampányokat eredményezett. Mire számíthatunk ezek után a jövőben? Még több reklámra, amely a virtuális valóság használatával vonzza be a nézőket! Ez a technikai lehetőség új teret enged a kreativitásnak és az őrült ötleteknek is.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkA webanalitika és adatelemzés alapjai
Következő cikkSzínpszichológia az online marketingben
Ládi Zsuzsa
A Debreceni Egyetem magyar alapképzésén végeztem 2012-ben, majd elvégeztem a finnugrisztika mesterképzést. Az egyetem elvégzését követően kezdtem különféle témában cikkeket fordítani. Az online marketing iránt a blogolás keltette fel az érdeklődésemet, amit azóta is folytatok. Az online marketingen belül kiemelten érdekel a videómarketing és a közösségi média, de változatos témában írok cikkeket a portálra és a Kamara Online online marketing rovatába. Cikkírás mellett foglalkozom kreatív írással és fordítással is.