Online hírességek a szépségipar szolgálatában

A divat- és szépségipar rendszeresen dolgozik együtt véleményvezérekkel, azaz olyan online hírességekkel, akik hatással vannak a közvéleményre. De mi motiválja leginkább a szépségnagyköveteket?

1341

A divat- és szépségmárkák nagy része dolgozik együtt híres divatbloggerekkel, online celebekkel. Az elmúlt években egyre több márka döntött úgy, hogy megéri az ilyen partnerségekbe fektetni, annak ellenére, hogy a megfelelő személyiség megtalálása időigényes és bonyolult lehet, illetve hogy a velük való munka egyre nagyobb kihívás az elvárásaik növekedése miatt.

A Fashion & Beauty Monitor szerint a szépségnagykövetekkel dolgozó márkák marketingesei 80%-ban úgy gondolják, hogy partnereik a közös munkát elsősorban a pénzbeli jutalmak miatt vállalják.. Jane Cunningham brit szépségblogger azonban így nyilatkozik erről:

„Az eladás sohasem lehet elsődleges szempont, mert megváltoztatja azt, ahogyan és amiért blogolsz. Egy jó termék a jó napon jelentős hatással lehet egy márka eladásaira is.” – majd hozzátette: „Azok a márkák, amelyek „ingyen” terméket küldenek azzal az elvárással, hogy ezt valamilyen „fizetségnek” lehet tekinteni, tévedésben vannak. Léteznek boltok, tehát én is meg tudom venni a dolgokat!”

A marketingesek tapasztalatai szerint emellett kiemelten fontos lehet az online világ celebeinek a márka relevanciája azon a területen, ahol mozognak. A marketingesek 60%-a szerint ez a legfontosabb, amikor együttműködnek a márkákkal. Ez alapján arra következtethetünk, hogy bár a pénzbeli jutalmak erős motivációt jelentenek, nem minden véleményvezért lehet egyszerűen egy nagy pénzösszeggel meggyőzni. Ha a marketingesek nem tartják szem előtt a márka relevanciáját, esélyes, hogy az online celebek számára túl üzletiessé válik. Erre utalt például Tim Bax, az iCrossing kreatív igazgatója:

„Az emberek nem ostobák – látják, hogy mit csinálunk. Ha túl hangosan reklámozunk valamit, akkor elveszíthetik azt az erejüket, hogy a közösségükhöz szólnak. Természetesen pénzt akarnak a tetteikért, de nem szólhat a dolog túlságosan az eladásról, fontos a tartalom minősége is.”

A márkák nagykövetei más tényezők alapján is dönthetnek, például hogy mennyi beleszólásuk lehet a tartalomalkotásba, meghatározó lehet számukra a termék- vagy szolgáltatástesztelés, a márka elérhetősége, sőt, esetenként az eseményekre való meghívások és az exkluzív információk.

Az online hírességek számára az is szimpatikus lehet, hogyha a márkák őszintén érdeklődnek a tartalom iránt, amit létrehoznak, és természetes kapcsolatot építenek ki velük. Kétségtelen, hogy a marketingesek nagyobb valószínűséggel kapnak pozitív választ akkor, ha egy hűvös email helyett őszinte érdeklődéssel fordulnak hozzájuk.

Bár az email kétségtelenül hatékony mód a jövőbeni nagyköveteik megközelítésére, a márkáknak el kell gondolkodniuk azon, hogy keményebben dolgozzanak a közösségi oldalakon való kapcsolatteremtésen, mert az itt lehet a legaktívabban elérni őket.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkEcommerce Expo
Következő cikkGoogle: Nincs többé jobboldali hirdetés?
Ládi Zsuzsa
A Debreceni Egyetem magyar alapképzésén végeztem 2012-ben, majd elvégeztem a finnugrisztika mesterképzést. Az egyetem elvégzését követően kezdtem különféle témában cikkeket fordítani. Az online marketing iránt a blogolás keltette fel az érdeklődésemet, amit azóta is folytatok. Az online marketingen belül kiemelten érdekel a videómarketing és a közösségi média, de változatos témában írok cikkeket a portálra és a Kamara Online online marketing rovatába. Cikkírás mellett foglalkozom kreatív írással és fordítással is.