Facebook: Messenger lesz az új hirdetési felület

1067

Bejelentésre készül a Facebook az F8 konferencián: hivatalosan is lehetővé teszi majd a hirdetőknek, hogy a Messengeren publikljanak tartalmakat. Miért lehet fontos számunkra ez a hír? Vegyük sorban!

Az alapján, hogy az elmúlt éveket sorra nevezték a mobil évének, teljesen világos, hogy mekkora jelentősége van a mobilon használt csevegőalkalmazásokban való hirdetésnek. Hamarosan a Facebook üzenetküldő alkalmazása, a Messenger is csatlakozik azon platformok sorába, amelyek lehetővé teszi, hogy a hirdetők automatikusan megosszák a tartalmaikat a közösségi hálózaton keresztül. Már a tavalyi F8 konferencián bejelentették, hogy bővíteni szeretnék a Messengert, hogy az ne csak üzenetkérdésre legyen alkalmas, hanem egy olyan platformmá váljon, ahol az emberek GIf-eket is megoszthatnak egymással, valamint amit a cégek is használahtnak majd úgy, mint egy új ügyfélszolgálati csatornát.

A Facebook Messenger fejlesztése már elkezdődött az év elején: elkezdtek tesztelni egy olyan chatbotot, amivel Ubert lehet rendelni a Messengerből, valamint egy-egy cég már azt is kipróbálta, hogy a tartalommegosztóknak milyen lehetőségeik vannak ezen a platformon, amint megnyílik számukra a lehetőség. Ilyen kísérlettel próbálkozott a Bild is: miután az emberek beszélgetésbe kezdtek vele, a Bild chatbotja röviden bemutatott egy hírt, majd megosztott egy linket, amelyen keresztül elérhető volt a teljes cikk.

Már a tavaly bevezetett Notify app is egy lépés volt a Messengeren való hirdetés felé. Az app lehetővé teszi, hogy az emberek feliratkozzanak különféle tartalommegosztók értesítésére, például a New York Timeséra vagy a People értesítésére. Az emberek rákattinthatnak a megjelenő értesítésre, ami a Facebookon jelenik meg, és azonnal elolvashatják a cikket a mobil böngészőjükben.

Az egyelőre kérdéses, hogy a Messengeren megosztott tartalmak hogyan fognak bevételt termelni a tartalom szolgáltatóknak. A Facebook egyik terve, hogy bevezeti a szponzorált üzeneteket is, mellyel a tartalom megosztók eladhatják a márkáikat.

A csevegőprogramokban való hirdetést már több publikáló tesztelte sikeresen: a Messenger mellett más csevegő appokat is kipróbálhatnak, mint a Kik. Így tett például a The Washington Post, a BuzzFeed és az NBC News. Ez remek lehetőséget adott arra, hogy teszteljék a chatbotok használatát, az olvasók reakcióit, valamint azt, hogy hogyan építsék fel a történetmesélést a “storytellinget”, hogy a lehető legjobban bevonják az olvasókat. A Kik mellett lehetőség van a Line, a Vider és a Facebook másik üzenetküldő szolgáltatása, a WhatsApp használatára.

Mivel a Messenger új lehetőségei megnyithatják a kaput egy új hirdetési platform számára, érdemes figyelemmel kísérni a frissítéseit. A Messenger folyamatosan frissül, és egyre több app kezelésére lesz alkalmas, ezzel pedig újabb és újabb lehetőségek nyílnak meg a felhasználók számára. Hogy ez hová vezet? Abba az irányba, hogy a Messenger remek hirdetőfelületté válhasson, különösen azért, mert egyre nagyobb a felhasználóinak is a száma, nem csak az Egyesült Államokban, hanem Magyarországon is.

Szólj hozzá!

hozzászólás