A héten hivatalos blogján közölte a Google, hogy míg tavalytól csak rangsorolási szempontnak számított a mobilra optimalizált változat egy weboldal esetében, idén májustól olyan frissítéssel látják el a keresőt, amitől a mobilról keresőknek megjenelő találati lista rangsorolásában kiemelt szerepet kap a mobilra optimalizált honlap és tartalom.

“Releváns választ kapni a keresőben nem múlhat azon, hogy milyen eszközről keresünk” – áll a közleményben.

A növekvő tendencia miatt a mobilról keresők felhasználói élményét szeretnék ezzel a frissítéssel javítani, egyben azt is jelzik, hogy a releváns tartalommal és magas minőségi mutatókkal rendelkező oldalaknak még így is van esélye a találati lista első helyeire kerülni.

“Napjainkban egyre növekvő tendencia, hogy a honlapok teljes látogatottságának több, mint a fele mobilról érkezik, sőt, ami még a látogatottságnál is fontosabb, a tapasztalataink azt mutatják, hogy egyre többen vásárolnak is telefonról, illetve a vásárlási szakaszt megelőzően az információszerzéskor is fontos szerepe van a mobilos kereséseknek. ” – mondta el Molnár Tamás, az MTT Média PPC szakértője és regionális Google tréner.

A közleményt a Google két honlaptulajdonosoknak szóló segítséggel zárja, pontosabban egy online weboldaltesztelővel, illetve egy  angol nyelvű útmutatóval, ami a honlapok mobil eszközökre optimalizálását írja le lépésről lépésre.

Google

 

Szólj hozzá!

hozzászólás