AdWords: újratervezés a sokképernyős világban

1222

Google napokban kiadott közleményében a Google AdWords következő évekre vonatkozó, felhasználói élmény javítását célzó stratégiáját határozta meg három kiemelt kulcsterület szerint, amelyek az egyszerű, de hasznos eszközök fejlesztése, a kampánystatisztikák pontosabb és közérthetőbb alkalmazása, illetve a kampányok üzleti célokkal való összehangolása.

Jerry Dischler, Google AdWords termékmenedzsmentért felelős alelnöke március 28-án hozta nyilvánosságra azt a közleményt, amelyben az elmúlt tizenöt év tapasztalatai és statisztikái alapján az alkalmazást meghatározó fő csapásirányokat jelölte ki a következő két évre.


Az elmúlt évek újításai az AdWords-ön belül lehetővé tették, hogy számos kis-, és középvállalkozás hatékonyabban és jobban érje el célközönségét. Ami egykor egy eszköz volt, hogy jobb helyre kerüljünk a keresőben, mára már sokkal több annál. Ennek eredménye az is, hogy felismerve az igényeket az alkalmazást is folyamatosan új funkciókkal láttuk el, mint például a Display Network vagy a YouTube-on futó hirdetési lehetőségek. Ezek pedig csak a jéghegy csúcsa”. – írják a közleményben.

Ahogy korábbi közleményükben is kijelentették, a felhasználókat nem érheti hátrány amiatt, hogy milyen eszközről keresnek, mindenképpen releváns és mobilról is élvezhető hirdetésekkel kell találkozniuk, ami változásokat kíván a hirdetői oldalról is.

Ahogy írják, az elmúlt évek tapasztalatai alapján újra át kellett gondolniuk a termék funkcióit és célját, aminek eredményeképpen szakértők és AdWords felhasználók bevonásával három fejlesztési kulcsterületet jelöltek ki:

  1. Egyszerű és hasznos eszközök a jövő: jobban teljesítő riportolási, belső linkbővítményeket szerkesztését lehetővé tevő eszközökre van szükség, hogy javuljon a felhasználói élmény és egyszerűbben optimalizálják a felhasználók mobil-eszközökre.
  2. Pontosabb és részletesebb adatokra van szükség az üzleti döntések meghozásához: több adat birtokában pontosabb célzást és jobb döntéseket tudunk hozni, legyen szó mobileszközökről érkező forgalomról vagy akár jobban teljesítő kampányok megtérüléséről.  
  3. Az alkalmazásnak inkább az üzletről kell szólnia mint adott termékekről: A jövőben szeretnék fejleszteni a kampányok üzleti eredményekkel, közép és hosszútávú célokkal való összehangolhatóságát.

A következő két év tehát a fenti folyamatokról szól majd, a fejlesztők remélik, hogy az újításokkal közelebb hozzák a vállalkozásokat a vevőikhez, a felhasználók  pedig relevánsabb és jobb  minőségű tartalmakat kapnak a keresések során.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkInstagram: jön a hírfolyam algoritmus
Következő cikkOnline marketing szótár
Farkas Boglárka
Tásadalomtudományokat végeztem, majd diplomamunkámat a média és nyilvánosság témakörben készítettem. Mint a Népszabadság egyik újságírója, illetve több portál szerzője újságírói és médiás háttérrel érkeztem egy Google gyakornoki programon keresztül az online marketing világába. Jelenleg az AdWords Blog főszerkesztőjeként dolgozom.