Instagram: jön a hírfolyam algoritmus

1651

Átalakulóban az Instagram: a következő hónapokban megváltoztatják az algoritmust, ami alapján az általunk követett felhasználók képeit láthatjuk. Ez rossz hír lehet az Instagramon hirdető cégeknek.

A közösségi fotó- és videó megosztó szolgáltatás március 15-én  bejelentette, hogy a jövőben nem időrendben jelennek meg a posztok, hanem relevancia alapján. Az induló algoritmus célja, hogy meghatározza azokat a tartalmakat, ami a leginkább érdekes lehet a felhasználó számára.A Facebook esetében már megismerhettük az algoritmust, amihez hasonlót szeretnének az Instagram esetében is bevezetni ki-ki döntse le, hogy ez most jó vagy rossz változás számára.

Az  Instagram egy blogbejegyzésben így írt az átalakulásról: „Az élmény javítása érdekében hamarosan úgy láthatod a fotókat, hogy azok lesznek elöl, melyek szerintük a legjobban érdekelnek téged. A faladon a fotók és videók sorrendje az alapján jön létre, hogy mennyire valószínű, hogy érdekel az adott tartalom, mi a kapcsolatod a tartalmat feltöltő személlyel, illetve mennyire időszerű az adott poszt. Először csak a tartalmak sorrendjének optimalizálására fókuszálunk – minden ugyanúgy ott lesz, mint eddig, csak más sorrendben.”

Az Instagram bejelentését erős kritikával fogadták a felhasználók, akik azt mondják, hogy elégedettek az időrendi sorrendbe rendezett megjelenítéssel. Petíciót indítottak, hogy a cég vonja vissza döntését, melyet közel 86.000 ember támogatott.

Az algoritmus tesztelését az Instagram a napokban megkezdte, így a felhasználók többségénél már új formában jelennek meg a posztok. A Twitteren elmondták, hogy figyelnek a javaslatokra, és egyelőre még semmi sem változik a regisztráltak feedjében. A fotók és a videók továbbra is láthatóak lesznek, csak más sorrendben.

Március 28-án a felhasználók többségénél mégis megjelent a következő kérés: “Turn on notifications”, ami azt jelenti, hogy a követők iratkozzanak fel, hogy továbbra is megkapják a cég vagy személy posztjait.

A Facebook esetében már megismerhettük az algoritmust, amihez hasonlót szeretnénk az Instagram esetében is bevezetni ki-ki döntse el, hogy ez most jó vagy rossz változás számára. Ha megtörténik a bevezetés, akkor az organikus elérés csökkenésére lehet számítani, ahogy a Facebook algoritmus esetében is történt, így nagyobb teret kapnak a célzott hirdetések. – mondta el Szőcs-Trekovanyic Szabolcs, az MTT Média online marketing szakértője, majd hozzátette: “Kérdés, hogy a hirdetések gyarapodását, hogy tolerálják majd a felhasználók, ha már az algoritmus ellen ennyien kiálltak.

Változás a hirdetőknek?

A hirdetők számára az Instagram lett az egyik legtermékenyebb közösségi csatorna, így nem csak a felhasználók az egyetlenek, akik nem fogadták jól a döntést. Sok divat márka például jelentős összegeket fektet abba, hogy ezen a felületen elérje a fogyasztóit.

A cég szerint a változtatásokra azért van szükség, mert a felhasználók jelenleg a posztok 70%-áról lemaradnak, amelyek érdekelnék őket. Így az algoritmus akár elősegítheti a márkák pozicionálását is.

A hirdetőknek így most meg kell érteni, hogyan működik az algoritmus, hogy optimalizálni tudják a marketingjüket a felületen. Az Instagram szerint ezzel a változással a felhasználók felfedezhetik a számukra fontos tartalmakat, de a valóság az, hogy a háttérben üzleti szempontok állnak. Az új algoritmussal ugyanis könnyebben irányíthatóak a hirdetések.

 

Szólj hozzá!

hozzászólás