Tíz éves a Twitter: Mit érdemes tudni a szűkszavú közösségi oldalról?

1236

Idén márciusban tíz éves lett a népszerű üzenetküldő alkalmazás, a Twitter. Az oldal, amely  140 karakteres posztjaival teljesen megváltoztatta az online kommunikációt napjainkban az egyik legnépszerűbb közösségi oldalnak mondhatja magát. Cikkünkben az alkalmazás mérdföldköveit,  fontosabb statisztikáit és hazai csatornáit szedtük össze. 

A Twitter egy olyan mikroblog és ismeretségi hálózat, mely lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy rövid bejegyzéseket vagy üzeneteket írjanak az alkalmazásban, illetve egyéb Twitter API-t használó programokon (pl. Netvibes, Tritterrific). A friss bejegyzések a felhasználó profilján jelennek meg, de akik feliratkoztak az adott profil frissítéseire, ők is azonnal látják ezeket.

twitter

Jelenleg a Twitternek 332 millió havi aktív felhasználója van, melynek 80%-a mobilon használja az alkalmazást. Az Amerikán kívüli fiókok száma 79%, az alkalmazás több mint 35 nyelven érhető el. Naponta 500 millió tweetet posztolnak.

Magyarországon továbbra is a Facebooknak van a legmagasabb ismertsége, mégis növekszik a Twitter használók száma is. Felmérések alapján azonban az újonnan regisztráltak többsége passzív felhasználó.

A legnagyobb közönséggel rendelkező magyar Twitter oldalak:

twitter_csatornák

A Twitter tíz évvel ezelőtt egy fejlesztési projektként indult, amelyet Noah Glass és Jack Dorsey alapított. Az első „csiripet” ekkor küldte ki Jack Dorsey, melyben így üdvözölte a mikrobologot: „Just setting up my twttr”.

A cég a 10. születésnapról szóló tweetet is 140 karakterben írta meg. Együtt ünnepel a több milliós felhazsnálóival is, akik a #LoveTwitter hashtaggel mesélhetnek az oldallal kapcsolatos élményeikről.

 

Az online kommunikáció átalakulása

A Twitter átalakította az online kommunikációt a politikai megmozdulásokkal, aktivitásokkal és felkelésekkel kapcsolatos hírek közlésével. A posztok széles körben gyorsan terjednek, rövidek és tömörek, így mindenki számára könnyen érthetőek. Külföldön az újságírók forrásként használják a valós idejű információk miatt.

Magyarországon ez a terület egyelőre még kiaknázatlan, de érdemes kihasználni a benne rejlő lehetőségeket az információáramlás terén is. A Twitter ugyanis egy olyan szócső, amivel a világ többi részével is azonnal közölhetjük, mi történik.

Felhasználói oldal

Mivel a Twitter hazánkban még nem annyira elterjedt, így néhány ismerős követésétől eltekintve hírforrásként, információszerzés céljából használom. Jelen vannak rajta a közszereplők, nagyobb cégek és médiumok, rendezvények, közösségi összefogások és a celebvilág is.

Az aktív felhasználók azért is kedvelik a felületet, mert nyílt kommunikációra ad lehetőséget. Könnyedén felvehető a kapcsolat a minket érdeklő személyekkel és cégekkel is.

Felmerülhet a kérdés, hogy mivel 2016 a vizualitás éve, így a kép és videó megosztó alkalmazások világában egy szövegközpontú mikroblognak van-e még létjogosultsága? Mivel az alkalmazás lehetővé teszi a vizuális tartalmak közzétételét is, így a meglévő népszerűsége valószínűleg nem fog csökkeni. Mindezek ellenére jelenleg továbbra is a Facebook árnyékában van: a felhasználók száma mindössze ötöde a Facebookénak.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkSnapchat: a szabad véleménynyilvánítás felülete
Következő cikkInstagram: jön a hírfolyam algoritmus
Janni Anikó
2009 óta foglalkozom újságírással, valamint több éve dolgozom kommunikáció, PR és marketing területen. A lifelong learning szemléletet képviselem, így törekszem minden olyan tudás elsajátítására, melyet a szakmai pályám során hasznosítani tudok.