Az online marketing világában nagyon fontos, hogy tisztában legyünk a szakszavakkal,  nem árt, ha tudjuk, mit jelentenek az adott alkalmazásokhoz, közösségi oldalakhoz  tartozó szakkifejezések. A következőkben megtudhatjátok mivel foglalkozik a Google tag manager, miben segítenek nekünk a hirdetésblokkolók és miért fontos számunkra a keresőoptimalizálás

 

Adatvezérelt marketingData driven marketing: az adatvezérelt marketing alapja a látogatók viselkedéséből és az online térben töltött idejéből következtessen a látogatók magatartására és a magatartás alapján alakítson ki személyre szabott hirdetéseket.

AdWordsAdWords: a Google online hirdetési rendszere, ahol a hirdetőknek csak a hirdetésekre történő kattintások után kell fizetni. Ezekben a hirdetésekben az is megadható, kit és hol akarunk elérni.

AnalyticsAnalytics: a Google Analytics a Google termékcsaládhoz tartozó, online oldalak látogatási statisztikáit és viselkedési módokat mérő és követő alkalmazás.

Átkattintási arányClick-thorought-rate: arányszám, amely megmutatja, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésére. A CTR segítségével mérheti fel, hogy milyen jól teljesítenek a kulcsszavak és a hirdetések.

Befektetésarányos megtérülésReturn of investment: a ROI nem más, mint a nettó nyereség aránya a költségekhez képest. A hirdetési költségek és a nyereség arányát méri. Általában ez a legfontosabb adat a hirdetők számára, mert alapját a meghatározott hirdetési célok jelentik, és megmutatja azt a tényleges hatást, amelyet a hirdetések gyakorolnak a vállalkozásukra. Egyszerű a kiszámítása, és egyértelműen megmutatja, hogy érdemes-e befektetni az adott lehetőségbe.

Call-to-actionCall-to-action: a marketingben egy olyan instrukció, amely azonnali választ követel a fogyasztóktól. Az a felszólítás, amellyel megmondják a látogatónak, hogy mit szeretne vele elvégeztetni. Rábírja a fogyasztókat egy termék megvásárlására vagy személyes adataik biztosítására.

CélzásTargeting: hirdetések célzása, akár Facebookon akár más online marketing eszközökön.

Digitális marketingDigital marketing: teljesítményalapú, online marketing. Az interaktív üzleti munka marketing tevékenységének azon formája, amely az elektronikus közegben sajátos módon kommunikál tömegekkel, globális értékesítést támogat online és offline eszközökkel. Az online marketing eszközei például: keresőmarketing, mobilmarketing, sajtóközlemények, banner hirdetések, vírusmarketing, blogok. Az online marketing főleg az eladó és az egyszemélyes piacot képző vásárló közötti kommunikációban valósul meg. A kommunikáció célja, hogy megalapozza a potenciális vásárlóban a bizalmat az eladó iránt.

Display hálózatDisplay network: a Google Hálózat része. Több mint egymillió webhely, videó és alkalmazás – a hirdetésmegjelenítési lehetőségek gazdag tárháza. A hálózatot alkotó webhelyek releváns AdWords-hirdetéseket jelenítenek meg.

EcommerceEcommerce: az eccomerce (vagy e-kereskedelem) az árucikkek és szolgáltatások elektronikus úton – elsősorban az interneten és számítógépes hálózatokon – való eladása, vásárlása, illetve cseréje.

EDMEDM: event-driven marketing, magyarul eseményvezérelt marketing, a marketingen belül egy tudományág, mely egy adott vállalat arculatához illeszkedő rendezvény megszervezését és lebonyolítását jelenti. E rendezvény célja a vállalat, a márka vagy a termék összekapcsolása egy pozitív, kellemes, egyedülálló élménnyel. Az eseménymarketing célja, hogy vendégek számára kialakuljon egy pozitív képzettársítás a rendezvény és a vállalat, márka vagy termék között.

ÉrtékesítésSales: az a folyamat, amikor egy cég úgy próbálja meg értékesíteni a termékeit, hogy reklámozza, vagy egyéb módokon kívánatossá teszi azt a vevők számára.

Facebook hirdetésekFacebook ads: a Facebook Ads a legismertebb közösségi oldal, a Facebook hirdetési lehetősége, ingyenes vagy fizetős weboldalak reklámozása. Ezzel rajongókat, látogatókat vonzhatnak az adott weboldalra. A különböző cégek itt is megoszthatják legújabb termékeiket, szolgáltatásaikat, amikre követőik reagálhatnak like-olással, kommenteléssel, ami visszajelzés az oldalak számára.

Facebook InsightFacebook Insight: ezzel az alkalmazással az oldalak meg tudják vizsgálni látogatottságuk adatait, rajongóik szokásait, így hatékonyabbá téve működésüket.

FelhasználókUsers: azok a személyek, akik egy számítógépes vagy számítógép-hálózati szolgáltatás felhasználója. A felhasználóhoz gyakran felhasználói fiók tartozik, amit felhasználói név azonosít.

FogyasztóCustomer: az a természetes vagy jogi személy, aki gazdasági vagy szakmai tevékenység körén kívül vesz, rendel, kap, használ valamely árut vagy szolgáltatást.

GerillamarketingGuerilla marketing: a nem hagyományos marketing eszközök illetve technikák összefoglaló neve. Olyan, a meghökkentést célzó akció, amelyről általában nem derül ki, hogy valójában reklám.

Gmail hirdetésekGmail ads: magyarul Gmail hirdetések. Több formája lehetséges. Az egyik a felhasználó által először látott, a Gmail-postaláda külső megjelenésébe illeszkedő összecsukott hirdetés. A felhasználók a további részletek megjelenítéséhez egy kattintással kibonthatják ezt a formátumot. A másik pedig az összecsukott hirdetésre kattintva megjeleníthető kibontott hirdetési egység. Ezek a teljes oldalas natív hirdetések a céloldalakhoz hasonló információmennyiséget és vizuális lehetőségeket kínálnak. A Gmail-hirdetéseknél lehetőséget biztosítottak a felhasználóknak arra, hogy aktívan szabályozzák a számukra megjelenő hirdetések típusát.

Google Tag ManagerGoogle Tag Manager: magyar nevén Google Címkekezelő, ennek révén gyorsan és egyszerűen lehet frissíteni egy adott webhelyen található címkéket és kódrészleteket, például azokat, amelyeket forgalomelemzésre és marketing-optimalizálásra szeretnénk használni. A Google Címkekezelő használatával több webhely címkéit is lehet kezelni.

Google+Google+: egy HTML5-alapú internetes ismeretségi hálózat, célja, hogy az internetes megosztást a valósághoz tegye hasonlóvá Több funkciója van, melyek segítségével lehet: ismerősöket különböző csoportokba helyezni, csoportos videóbeszélgetést indítani, a felhasználó által megjelölt érdeklődési kör alapján személyes hírfolyamot kapni, amit aztán megoszthat másokkal.

GUIGraphical user interface: a grafikus felhasználói felület a számítástechnikában olyan, a számítógép és ember közti kapcsolatot megvalósító elemek összessége, melyek a monitor képernyőjén szöveges és rajzos elemek együtteseként jelennek meg. A grafikus felhasználói felületeken alapvető szerepe van a mutatóeszközök, például az egér használatának, amelyekkel a grafikus felület elemei intuitív módon, a fizikai világ egyfajta modelljeként kezelhetők. A leggyakoribb grafikus felhasználói elemek az ablakok, menük, választógombok, jelölőnégyzetek és ikonok, valamint a mutatóeszközhöz kapcsolódó egérkurzor.

HirdetésblokkolókAdblocks: olyan programok, amelyek a weboldalakon megjelenő hirdetéseket blokkolják, így segítik a felhasználót, hogy megszabaduljon a bosszantó reklámoktól. Emellett kellemesebbé teszik a szörfölést, felgyorsítják az oldalak betöltését. A blokkolás egy erre a feladatra készült bővítmény telepítése után lép működésbe.

HirdetéscsoportAd groups: a hirdetéscsoport egy vagy több olyan hirdetést tartalmaz, amelyek egy megosztott kulcsszókészletet céloznak. A hirdetéscsoportokat arra használhatja, hogy a hirdetéseket egy-egy közös témakör köré csoportosítsa. Például megpróbálhatja a hirdetéscsoportokat a különféle termék- és szolgáltatásfajták szerint elkülöníteni.

Hírlevél marketingEmail marketing: a direkt marketing elektronikus formája, amely ideális esetben a címzett kérésére érkezik hozzá bizonyos időszakonként. A meglévő ügyfelek számára hírlevél formájában személyes ajánlatokat, aktuális termék akciókat küldenek.

HonlapHomepage: más szóval weblap vagy weboldal, egy olyan webdokumentum, mely megfelel a World Wide Web számára és alkalmas arra, hogy egy webböngésző megjelenítse. A weboldal az, ami megjelenik. Egy weblap egy webes forrás, amely további webes forrásokat foglalhat magában A weblapokat a webcímükkel azonosítjuk.

Kattintási költségCost per click: a tényleges kattintásonkénti költség (tényleges CPC) a kattintás után fizetendő végösszeg. Gyakran kevesebbet – néha sokkal kevesebbet – kell fizetnie, mint a maximális kattintásonkénti költség (max. CPC) ajánlat, amely összeg a kattintásért tipikusan fizetendő legmagasabb összeg.

Kattintás alapú marketingPay per click: egy hirdetési szolgáltatás, amelynél a hirdető azokért a reklámmegjelenésekért fizet, amelyek után a felhasználók a hirdető weboldalára érkeznek. Továbbá olyan hirdetéstípus, ahol a hirdető a tényleges átkattintások száma alapján fizet A hirdető számára a hagyományos bannerekkel szemben, ahol a megjelenítés alapján történik az elszámolás, anyagi szempontból sokkal előnyösebb.

KeresőoptimalizálásSearch Engine Optimization: a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti “normál” avagy nem fizetett keresési eredményekben. Általánosságban minél előbb, azaz jobban rangsorolva a találati oldalon és többször jelenik meg egy oldal a találati listában, annál több látogatást szerez a kereső használóitól. Különböző területeket céloz meg: képkeresés, videókeresés, újságcikk-keresés.

KonverzióConversion: akkor keletkezik konverzió, ha a honlap látogatója valamilyen, a honlap tulajdonosa számára értékkel bíró dolgot tesz, például megrendel egy terméket, feliratkozik egy hírlevélre, ajánlatot kér. A konverzió az egyik legfontosabb fogalom az online marketingben, hiszen minden honlapnak kell, hogy legyen valamilyen célja. Ezek a célok a konverziós célok, és a célok teljesülésekor beszélünk konverzióról.

Konverziós költségConversion cost: amely e-mail vagy egyéb online marketingtevékenység esetén egy új előfizető vagy vásárló megszerzésének költsége. Kiszámítása: a kampány teljes költségét elosztjuk az új előfizetők, vásárlók számával.

Közösségi marketingSocial media marketing: olyan marketing stratégia, amely aktív, ám nem tolakodó eszmecserét igyekszik elindítani és fenntartani lehetséges és korábbi fogyasztók között. Összeköti a meglévő ügyfeleket a lehetségesekkel; a lehetséges ügyfeleket egymással; a meglévő ügyfeleket egymással; a meglévő és lehetséges ügyfeleket a céggel a hűség megszilárdítása érdekében.

Közösségi médiaSocial media: olyan médiumok összessége, amelyet a felhasználók töltenek meg tartalommal. Bárki részt vehet a közösségi médiában, mivel ez egy olyan közösség, ahol nyílt párbeszédeket folytatnak egymással a felhasználó irányítás nélkül, főleg összeköttetés, kapcsolat kialakítása végett. A közösségi média egy rendkívül szerteágazó és dinamikusan fejlődő online tér, amely többnyire olyan szolgáltatásokból áll, mint a közösségi oldalak, közösségi terek, blogok, mikroblogok, videó-, kép-, és zenemegosztó portálok.

Közösségi oldalakSocial networking websites: olyan weboldalak (vagyis egy domain névvel leírható halmaz), ahol az olvasók megjegyzéseket tehetnek, képeket, szövegeket tölthetnek fel, egymással kapcsolatba kerülhetnek.

KPIKey performance indicators: magyar nevén kulcs teljesítménymutatók. KPI -t valamilyen folyamat, vagy művelet monitorozására szokás alkalmazni. Nem csak rendeléseket, de szinte bármilyen, üzletileg kritikus pontra érdemes lehet bevezetni. Például megrendelések teljesítési ideje, vagy a kollégák által elvégzett munka mennyisége, bármi, ami képet adhat a cég működéséről, teljesítményéről.

KulcsszavakKeywords: kulcsszó alatt itt azokat a kifejezéseket értjük, amelyeket a felhasználók a Google keresőjébe beírnak, és amelyeket a weboldalak tulajdonosai beépítenek a tartalmaikba annak érdekében, hogy a felhasználókat az oldalaikra vonzzák. A Google nemrégen elindított egy új eszközt, amely megváltoztathatja a potenciális kulcsszavak megtalálásának módszerét, ez pedig nem más mint az Adwords Kulcsszótervező. Ez az elnevezés is utal rá, hogy maga az eszköz a fizetett hirdetések kialakításához lett létrehozva, azonban az eszköz a keresőoptimalizálás során is jól használható.

Landing oldalLanding page: magyar nevén fogadó oldal, a honlapnak egy olyan oldala, amivel a látogató először találkozik. Egyértelmű, hogy ezen az oldalon rendkívül sok múlik, hisz ez alapján marad az oldalon a látogató, vagy továbbkattint. Marketing szempontból olyan oldal, ahová az online kampányokból a látogatókat irányítják.

LinkedinLinkedin: a világ legnagyobb üzleti közösségi hálózata. Üzleti kapcsolatok létesítésére épít. Segítségével személyre szabott profilt hozhatunk létre, ismerősöket jelölhetünk be és különböző szakmai és álláskeresési csoporthoz csatlakozhatunk. Továbbá a cégek olyan személyeket is elérhetnek, akik nem keresnek állást.

MárkaépítésBranding: tevékenységek összessége, amelyek a márka megismertetését célozzák úgy, hogy a gyártó által megálmodott kép társuljon hozzá. Az a folyamat,amikor a márkanév kitalálásától kezdődően ismertté válik a fogyasztók számára. Először a márkanév kitalálása, célcsoport meghatározása, pozicionálás, végül a termék megkülönböztetése a versenytársak termékétől. Ezután megtörténik a márkahűség, ami az újravásárlásra ösztönzi a fogyasztót. Sikeresnek akkor nevezhető a márkaépítés, ha a márkanév meghallása után a potenciális fogyasztók be tudják azonosítani a fogalom mögött levő terméket, szolgáltatást, szervezetet.

MarketingMarketing: tágabb értelemben a marketing egy olyan vállalati tevékenység, ami a vevők, vagy felhasználók igényeinek kielégítése érdekében elemzi a piacot, meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat, megismerteti azokat a fogyasztókkal, kialakítja az árakat, megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat. A marketing kiterjed olyan nem nyereségorientált területekre is, mint például az oktatás, a kultúra, a vallás, vagy a politika.

Marketing menedzserMarketing manager: irányítja a cég piaci értékesítési tevékenységét és a cég formális igazgatójával szorosan együttműködve kidolgozza a cég üzleti koncepcióját. Megszervezi a marketing területen dolgozó munkatársak munkáját, amely során folyamatosan motiválja és ellenőrzi őket. Megszervezi a piaci informálódást, megtervezi a piaci lehetőségeket, különböző eszközökkel és módszerekkel folyamatosan felügyeli a termék- és a márka menedzselését. Irányítja és ellenőrzi a reklám és az egyéb kommunikációs feladatokat.

Marketing tervezésMarketing planning: olyan tevékenységek logikai sorrendje, melyek segítenek meghatározni a marketing célokat, ill. az azokat elérő stratégiákat. A legfontosabb feladata egy vállalkozásnak. Év elején marketing tervet készítenek, év közepén marketing tervet felülvizsgálnak, az év végén pedig a következő évi marketing tervet készítik elő. Egy marketing terv definiálja, hogy mikor – hol – hogyan – mekkora költséggel kell tenned célod elérése érdekében. Marketing tervezés nélkül szinte biztos a bukás, a csőd.

MunkamenetSession: a munkamenet olyan interakciók csoportja, amelyek egy adott időintervallumon belül mennek végbe a vizsgált webhelyen. Egy munkamenet több képernyő- vagy oldalmegtekintést, eseményt, közösségi interakciót és e-kereskedelmi tranzakciót tartalmazhat. A munkamenet a felhasználó által a webhelyen elvégzett műveletek összesítése.

Nativ hirdetésekNative ads: a natív megjelenítés lényege, hogy a fizetett hirdetés mind formailag mind tartalmilag beleolvadjon a kontextusát képező platform szerkesztett környezetébe. A natív hirdetések sokkal magasabb márkaérték növelő hatást érnek el. Az olyan, széleskörűen használt eszközök, mint a keresőmarketing hirdetések, promótált Tweet-ek, YouTube videók, Facebook bejegyzések, illetve a szponzorált szerkesztőségi tartalmak mind-mind natív formák.

NetflixNetflix: egy video streaming szolgáltatás, ahol a felhasználók egy hatalmas videótárból válaszhatják ki a megnézni kívánt tartalmakat. A streaming szolgáltatás lényege, hogy a videókat valós időben tudjuk megnézni, vagyis nincs szükség előzetes letöltésre a lejátszás megkezdése előtt. A legnagyobb előnye, hogy a TV-vel ellentétben itt bármikor, a műsoridőktől függetlenül nézhetők a filmek.

Okostelefon marketingMobile marketing: más néven mobilmarketing, a marketing egy speciális ága: adatbázis alapon működő, a mobil eszközt és mobil hálózatot igénybe vevő olyan reklámozási gyakorlat, mely interaktív módon, személyre szabottan teremt közvetlen kapcsolatot az ügyfél és hirdető között. Célja az értékesítés ösztönzése, az ügyfélkör növelése, és a márkaépítés. A hirdetési forma lehet üzenet alapú (SMS, MMS), mobil játékokon belüli reklámok és mobil videókba beágyazott hirdetések.

OldalmegtekintésekPageviews: az oldalmegtekintések egy olyan mutató, amelyet a megtekintett oldalak teljes száma határoz meg.

Online marketingOnline marketing: internetes marketing. Az online marketing lényege, hogy felkutassák egy adott cég még nem ismerő potenciális vásárlóit, illetve kapcsolatot teremtsenek azokkal, akik jelenleg is az adott vállalkozás ügyfeleinek számítanak. Az online marketing célja tehát a világháló nyújtotta hatalmas lehetőségeket minél hatékonyabban való kiaknázása. Az online marketingnek így elengedhetetlen része a keresőmarketing, amelynek segítségével több látogatót vonzhatnak weboldalukra.

Online jelenlétOnline attendance: azt jelenti, hogy egy adott cég termékei és szolgáltatásai jelen legyenek olyan weboldalakon melyek előkelő helyen szerepelnek a Google találatai között, így esélyt adva, hogy többekhez eljusson ajánlata.

Paypall Paypall: online fizető rendszer, amely elektronikus számlát vezet ügyfelei részére, melyet azok hitelkártyás fizetéssel vagy banki átutalással tölthetnek fel a bankszámlájukról. Internetes vásárlásuk során pedig a Paypall segítségével fizet úgy, hogy felhasználói névvel és jelszóval belép a Paypall rendszerébe. Így nem kell bizalmas hitelkártyaadatokat megadnia.

ReklámAdvertising: a marketing része, a kommunikáció egy formája, rendszerint egy bizonyos áru vagy szolgáltatás megvételére, illetve igénybevételére ösztönző, esetleg egy egész márka, cég, terület vagy pusztán csak egy cél javára szóló hirdetés.

RemarketingRemarketing: lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jelenítsen meg olyan embereknek, akik korábban már meglátogatták webhelyét, vagy használták mobilalkalmazását. Ha például az emberek úgy távoznak a webhelyéről, hogy nem vásárolnak semmit, akkor a remarketing révén újra kapcsolatba léphet velük oly módon, hogy releváns hirdetéseket jelenít meg számukra az interneten, a mobilalkalmazásokban vagy a Google keresőoldalain.

RoadshowRoadshow: a befektetők részére tartott prezentációk sora a roadshow, vagyis a vándorcirkusz, amikor a menedzsment a tanácsadókkal, befektetési bankárokkal felkerekedik, és nekivág a nagyvilágnak, hogy árulja részvényeit. A roadshow egyrészt személyes találkozók, másrészt csoportos prezentációk formájában valósul meg.

Search ConsoleSearch Console: más néven Webmaster tools, vagyis Webmestereszközök. Ha a keresőoptimalizálás során egyenesen a Google -től szeretnénk információkat, akkor a Webmester Eszközök tökéletes megoldás. Egy olyan hasznos forrás, amely elsődlegesen segíti a Google és a webmesterek közötti kommunikációt, utat mutat az oldalukkal kapcsolatos problémák felismeréséhez, valamint a rosszindulatú kémprogramokkal való fertőződésről is tájékoztat bennünket.

SzociálpszichológiaSocial psychology: azt vizsgálja, hogy az egyes személyek viselkedését hogyan befolyásolja mások jelenléte. A marketing szempontjából egy adott reklámozási felület, vagy mód mennyire befolyásolja a fogyasztót abban, hogy megvegye a reklámozott terméket.

StartupStartup: általában az újonnan alapított, nagy növekedési potenciállal rendelkező induló vállalkozásokat jelenti, melyet többnyire termék- vagy üzleti modell innováció jellemez.

Tartalom marketingContent marketing: minden olyan marketing, amely tartalmat állít elő, azt publikálja és különböző csatornákon terjeszti azzal a céllal, hogy vásárlókat szerezzen. Az információ bemutatható a legkülönbözőbb formákban, ideértve a híreket, videókat, jelentéseket, e-könyveket, infografikákat, esettanulmányokat, használati utasításokat, cikkeket, fotókat, applikációkat és így tovább.

TrendekTrends: az online marketing trendek befolyásolhatják az embereket. Ilyenek például a tartalommarketing, mobilitás, eredetiség, közösségek, natív reklámozás. Vagyis olyan dolgok, amik fejlődtek népszerűek lettek az adott évben a marketingpiacon.

Új munkamenetek %-os aránya% New session: a munkamenetek %-os aránya a kilépési és visszafordulási arány közötti különbségből adódnak. Az oldal összes oldalmegtekintésére vonatkozóan a kilépési arány azoknak a százalékos aránya, amelyek az utolsók voltak a munkamenetben. A visszafordulási arány az egyedül az adott oldalt érintő munkamenetek százalékos aránya az adott oldallal kezdődő összes munkamenethez képest.

UI User interface: a felhasználói felület egy berendezés (például a számítógép), vagy egy számítógépes program (például egy operációs rendszer) azon elemeinek összessége, amelyek a felhasználóval való kommunikációért felelősek, és a berendezés vagy program irányítását, vezérlését lehetővé teszik. Több fajtája van: fénykijelzős parancsgombos felület,parancssoros felhasználói felület, szöveges felhasználói felület, grafikus felhasználói felület.

UXUser experience: azaz felhasználói élmény, illetve az a dizájnterület, amely a felhasználói élmény növelésével foglalkozik (mert konverziónövelő terület ez is).

Videó marketingVideo marketing: lényege, hogy videókat készítesz, amelyeket videómegosztókon keresztül teszel elérhetővé. A videók lehetnek hasznosak, viccesek, érdekesek, a lényeg, hogy értéket adjanak a nézők számára és ezáltal felhívják az oldaladra a nézők figyelmét.

Videó hirdetésekVideo ads: olyan hirdetések, melyek videók mellett és alatt jelennek meg, vagy a videók előtt az úgynevezett Pre-Roll hirdetések.

Videó kampányokVideo companies: a videómarketing része, mellyel nagy tömegeket érhet el szinte bármilyen üzleti szegmensekben tevékenykedő cég.

VírusmarketingViral marketing: az e-mail marketing azon formája, amikor a hirdetés feladója, egy szűk csoportnak küldi el elsődlegesen a termékét, szolgáltatását népszerűsítő elektronikus levelet, s a címzetteket valamilyen ellenszolgáltatás fejében az e-mail ismerőseiknek történő másodlagos továbbítására buzdítja. Továbbá olyan marketingeszköz, amely a vírusokhoz hasonlóan terjed: azaz a létrehozója nem tesz semmit a további terjedésért, mivel annak a tartalma olyan, hogy saját magát terjeszti tovább.

Vírus videóVirus video: olyan internetes videó, amely vírusszerűen terjed és több százezren, esetleg millióan nézik meg.

Visszafordulási arányBounce rate: a visszafordulási arány az egyoldalas munkamenetek százalékos aránya (azaz olyan munkamenetek, amelyekben a személy a belépési oldalról hagyta el a webhelyet anélkül, hogy műveletet végzett volna az oldallal).

WebanalitikaWeb analytics: más néven webstatisztika. Feladata, hogy mérni és elemezni lehessen azt, ahogyan a látogatók a honlapon viselkednek, hogy milyen web oldalról érkeznek, a mi honlapunkra vagy, hogy hogyan használják az egyes funkciókat az oldalon belül. Válaszokat kaphatnak, olyan kérdésekre, hogy hányan olvassák el egy adott honlap különböző híreit, cikkeit és egyéb írásait, vagy egy webáruház esetén melyik terméket nézték meg a legtöbbször.

WebáruházWebshop: internetes áruház, ahol a fogyasztó virtuális módon, az egérrel történő kattintások vagy e-mail útján rendeli meg a kiválasztott terméket. A virtuális bevásárlás folyamata magában foglalja az előzetes regisztrációt, a honlapon megjelenített árukatalógusban való böngészést, a termékek kiválasztását és kosárba helyezését, a pénztárban való fizetést, a megrendelés leadását.

Webshop marketingWebshop marketing: célja, milyen hirdetési formában jelenik meg egy adott webáruház az interneten keresgélők között. Továbbá, hogy milyen módon érjenek el nagyobb látogatottságot egy adott webáruháznak.

WorkshopWorkshop: a workshop az adott témára létrehozott munkacsoportban zajlik és tevékenysége egy adott kérdés vagy probléma interaktív elemzésére és megoldási javaslatok kidolgozására irányul többnyire kreatív technikák segítségével.

 

Szólj hozzá!

hozzászólás