10 legfontosabb tavaszi közösségi média kampány

A tavasz a megújulás időszaka, nem csak a természetben, hanem a közösségi médiában is. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az előző hónap kampányai és bejelentései. Tekintsük át ezek közül a tíz legfontosabbat!

1241

A március idén kiemelt időszak volt a közösségi média világában: nem csak a nemzetközi nőnaphoz és a húsvéthoz kapcsolódó kampányok, de nagy változást hozó közösségi média hírek is megjelentek. Nézzük végig a legfontosabb kampányokat és híreket, mert a tavasznak még korántsincs vége, sok változást hozhat még a közösségi média világába.

Microsoft: #MakeWhatsNext

A nemzetközi nőnap alkalmából a Microsoft videómarketing kampányt indított #MakeWhatsNext címmel. A videó célja, hogy rámutasson azokra a találmányokra, amelyek női feltalálók nevéhez kötődnek, és gyakran kevesebb figyelmet kapnak.

Ismersz feltalálókat? Ezt a kérdést tették fel olyan iskolás lányoknak, akik szeretik a tudományt. Ők elkerülhetetlenül híres férfiakat neveztek meg, azonban amikor egy női feltaláló nevét kérték tőlük, nem tudtak egyet sem megnevezni, hiszen róluk nem tanultak az iskolában. Ezt követően a videó bemutatott olyan találmányokat, amelyek női feltalálókhoz kapcsolódnak, hogy ünnepeljék őket, és inspirálják a következő generációt.

Fairy: „Fair” kampány

A Fairy „Fair” videója azzal a statisztikai adattal indít, mely szerint egy átlagos angol nő 117 perccel több időt tölt házimunkával minden nap, mint egy férfi. Ezzel kívánt a Fairy rámutatni, hogy milyen egyenlőtlenség van a nemek között a háztartáson belül.

A Fairy video Facebookon itt érhető el!

A márka lehagyta az „Y”-t a mosogatószeres üvegéről, hogy a „Fair” szó szerepeljen rajta, ezzel jelezve azt, hogy mindenki azonosan vegye ki a részét a házimunkából.

Google: #OneDayIWill

A Google is egy videóval készült idén a nemzetközi nőnapra. A korábbi években a Google Doodle-jei azokat a nőket ünnepelték, akik komoly eredményeket értek el a tudományban, az emberi jogok területén, az újságírásban, a sportban, a művészetekben, a technológiában és egyéb területeken. Ezúttal a Google a következő generációt akarta ünnepelni, akik egyszer majd megjelenhetnek a Doodle-ökön. Tizenhárom várost látogattak meg világszerte, több mint háromszáz nővel beszéltek a videó elkészítéséhez. Arra kérték meg a videóban szereplő nőket, hogy egészítsék ki a „One day I will…” mondatot.

Oxfam International: Make a pledge

Az Oxfam International nemzetközi nőnapi kampánya során arra kérte a követőit, hogy felajánlásaikkal támogassák a nőket szerte a világban. A felhasználók egy weblapra kattintva ígéretet tehettek különféle cselekvésekre – a béregyenlőtlenséggel kapcsolatos petíció aláírásától kezdve olyan termékek vásárlásáig, amelyekkel a női termelőket támogathatták – a nemek közötti egyenlőség nevében.

60 másodperces videó az Instagramon

Az Instagram előző hónapban bejelentette, hogy megnöveli a maximális videó hosszúságot a platformon 15 másodpercről egy percre. Az Instagram szerint az elmúlt fél évben 40%-kal nőtt az az idő, amit az emberek videó nézéssel töltöttek. Miért olyan fontos ez a hír? Néhányan úgy gondolják, hogy ez a lépés elősegítheti a hirdetést az Instagramon, hiszen már a 15 másodperces videók is remek, gyakran igazán kreatív videóanyagokat eredményeztek.

Idővonal algoritmus Instagramon

Nem csak a videókkal kapcsolatban történt változás az Instagramon márciusban.
Az Instagram bevezetett egy új algoritmust, ami olyan bejegyzéseket jelenít meg a felhasználók számára, amelyekre az analízis szerint kíváncsiak lehetnek. Ez az újítás sokkal kevesebb pozitív reakciót eredményezett, mint a videókat érintő változás.

Mi lehetett az oka a negatív véleményeknek? Talán az, hogy ez elsősorban a fizetett hirdetések lehetőségének növelését segíti elő, nem pedig a felhasználói élményt, valamint az is hozzájárulhatott, hogy ezzel az Instagram valósidejű léte szűnik meg, hiszen az algoritmus hatására a bejegyzések nem időrendben jelennek meg az idővonalon.

Carlsberg: Pop-up chocolate bar

Megszokhattuk már, hogy a Carlsbergnek remek gerillamarketing akciói vannak. Ezúttal is egy ilyennel készültek: egy bárt készítettek teljes egészében csokiból – leszámítva a sörcsapokat, természetesen, amik nem maradhattak ki az építményből. Ahogy az lenni szokott a Carlsberg hasonló akciói után, a kampány számos felhasználók által generált tartalmat eredményezett a közösségi oldalakon.

Hotel Chocolat: #TheBeauBunny

A Hotel Chocolat húsvéti kampánya is tökéletes példa arra, hogyan lehet arra ösztönözni a felhasználókat, hogy tartalom generálással terjesszék a márka üzenetét a közösségi oldalakon. A márka elegáns nyúl jelmezbe öltöztetett valakit, aki bejárta az üzleteit, és megkérte az embereket, hogy készítsenek selfie-t az öltönyös kabalával, és töltsék fel #TheBeauBunny hashtaggel Twitterre.

Cadbury’s: #EggsEverywhere

A Cadbury’s húsvéti reklámjához járom hatalmas logóval ellátott tojást helyezett a Lock Ness tóba. Ez csak az egyik része volt az #EggsEverywhere nevű kampányuknak, ahol az emberek csokoládétojásokat kerestek, amelyek az ország különböző pontjain voltak elrejtve. Ezekről az emberek képet is készítettek, amiket aztán Twitterre töltöttek fel.

A bíróság a Chipotle ellen döntött egy Twitter bejegyzéssel kapcsolatban

Egy bíró a Chipotle volt alkalmazottja javára ítélt abban az ügyben, hogy egy alkalmazottat elbocsátottak, miután negatív véleményt osztott meg a márkáról a Twitteren. A pennsylvaniai bíróság ítélete szerint az alkalmazottal igazságtalanul bántak, és a Chipotle közösségi média szabályai szemben állnak az amerikai munkaügyi törvényekkel. A Chipotle a döntés következtében kénytelen volt elismerni azt, hogy néhány alkalmazottait érintő szabálya illegális, valamint újra fel kellett ajánlaniuk az elbocsátott alkalmazottnak az állását, és kárpótolnia kellett őt a kimaradt fizetése miatt.

Hogy ez milyen hatással lehet a jövőre nézve?

A cégek eddig is gyakran tartottak attól, hogy negatív vélemény jelenhet meg róluk a közösségi oldalakon. Nem ritka az, hogy igyekeznek szabályozni a közösségi médián megjelenő rájuk vonatkozó tartalmakat, azonban a közösségi médián való véleménynyilvánítást ma már épp annyira nem lehet szabályozni, mint a szóbeli megnyilatkozásokat. Szigorú szabályozás helyett a cégek az alkalmazottak véleményét is kezelhetik úgy, mint az ügyfelekét: felmérhetik azt, mi működik jól, illetve min lenne érdemes változtatniuk.

 

Szólj hozzá!

hozzászólás