A tartalommarketing hat aranyszabálya

910

Már tudjuk, hogyan építsünk fel egy tartalommarketing stratégiát a célok kijelölésétől kezdve a tartalom célközönségének kiválasztásán át a tartalmak publikálásáig. De hogyan optimalizálhatjuk a tartalommarketing stratégiánkat? Ehhez adunk néhány tippet.

  1. Hozzuk létre azt, amire a közönségünknek szüksége van!

Gyakran eladási célokat vagy a termékeink népszerűsítését helyezzük a tartalom marketing stratégiánk központjába, például amikor promóciókat teszünk közzé, vagy termékismertetőket osztunk meg a vásárlókkal. Ezekkel azt mondjuk el a vásárlóknak, hogy mit akarunk, hogy tudjanak a termékeinkről és rólunk, azonban nem feltétlenül gondoljuk végig, hogy ez mit jelent nekik.

Ha az ügyfelek szükségletét, érdeklődését és problémáit helyezzük a marketing stratégiánk középpontjába, valamint a lehetőségeiket és reményeiket, akkor olyan tartalmat kell létrehoznunk, amely épp annyira segít nekik, mint amennyire a forgalmat is növeli. Ez mélyebb kapcsolatot alakíthat ki köztünk és az ügyfelek között.

  1. Gondolkodjunk márkában!

Ha tartalommarketingről van szó, érdemes márkában gondolkodva egységes üzenetet és arculatot létrehozni, nem csak random módon összeválogatni, hogy épp milyen tartalmat osztunk meg. Az átlátható üzenet segít abban, hogy az ügyfeleink jobban megértsenek bennünket, ezen kívül építi a bizalmat is. Az első lépés a tartalommarketing stratégia kialakítása előtt az, hogy tudjuk, kik vagyunk. Ebbe beletartozik, hogy milyen értéket tudunk nyújtani a közönségünknek, miben különbözünk a versenytársainktól és mik az erősségeink. Ezeket mind beépíthetjük a márkánk arculatába.

  1. Kapcsoljuk a tartalmunkat a közönségünkhöz és céljainkhoz!

Érdemes minden tartalom esetében végiggondolni, hogy mi a célja, hogy azt bele tudjuk illeszteni a marketing stratégiánkba. A céljainkhoz igazítva több csoportba sorolhatjuk a tartalmainkat. Az egyik csoport a kapcsolatépítő tartalom, amelynek célja a bizalom, a tisztelet és a hűség építése, amely egyéni vásárláshoz vezet. Ilyen tartalmak lehetnek például az ügyfeleink számára hasznos blogbejegyzések, jól célzott tanácsok. Remek példa a Puppyhood weboldala, amely minden kutyatartó számára tartogathat hasznos információkat.

A második csoportba azokat a tartalmakat sorolhatjuk, amelyek lehetővé teszik és elősegítik azt, hogy az ügyfél vásároljon, vagy igénybe vegyen egy szolgáltatást, amit a cégünk kínál. Ide sorolhatjuk például a jól felépített termékismertetőket, amelyek válaszolnak a közönségünk szükségleteire.

  1. Szállítsuk a megfelelő tartalmat a megfelelő időben a megfelelő embereknek!

A tartalommarkting nem csak abból áll, hogy előállítunk és megosztunk különféle tartalmakat, ez csak két lépése a folyamatnak. A tartalommarketinghez az első lépésünk mindig a közönségünk megismerése legyen. Tudnunk kell, milyen problémái vannak azoknak, akiket a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal megcélzunk, és hogy mi hogyan tudunk ezek megoldásában segíteni. Gondoljuk végig, mit akarnak az ügyfeleink, és hogy hogyan nyújthatjuk nekik a lehető legnagyobb értéket!

Figyelembe kell venni, hogy a különféle tartalmakat más-más formában oszthatjuk meg. Azt is, hogy ezekkel esetlegesen különböző célcsoportokat érhetünk el. Létrehozhatunk blogbejegyzéseket, videókat, diasorokat, e-könyveket, webinárokat, sőt, játékokat és eseményeket is. Miért érdemes megfontolni azt, hogy többféle tartalomtípust hozzunk létre? Akár egyik tartalmunkkal promótálhatjuk a többi tartalmunkat, vagy a legsikeresebbeket más formában újra is hasznosíthatjuk. A lehetőségeknek csak a kreativitásunk szab határt.

Mérjük fel, hogy a közönségünk milyen közösségi oldalakon van jelen! Ezek az oldalak remek platformot jelenthetnek számunkra. Használjuk ki a különféle platformok nyújtotta lehetőségeket, például a Facebookon automatikusan elinduló videókat, vagy hasznosítsuk újra a blogbejegyzéseinket, és ezeket rendszerezve tegyünk közzé egy-egy e-könyvet. Ha eltaláljuk azt, hogy milyen tartalmat mikor juttatunk el a közönségünkhöz, több emberrel ismertethetjük meg a termékeinket vagy szolgáltatásunkat, hogy ők aztán az olvasóinkból, követőinkből a vásárlóinkká válhassanak.

  1. Legyünk innovatívak és gyorsak!

A digitális megjelenés  nem csak lehetőséget ad rá, de gyakorlatilag nélkülözhetetlenné teszi azt, hogy gyorsan reagáljunk. Ahhoz, hogy ne essünk ki a versenyből, figyelemmel kell kísérnünk a trendeket és az iparágunk friss hírei. Ezek mindegyike új lehetőséget kínálhat a számunkra ahhoz, hogy megfelelő tartalmat kapcsoljunk hozzá.

Érdemes alkalmazkodni a 70:20:10 szabályhoz a tartalom létrehozás és megosztás során. 70%-ban kis kockázatú, kipróbált tartalmat hozzunk létre, amit optimalizáljunk, finomítsunk és osszunk meg a hozzá illő platformon. Ennek a tartalomformának az egyik előnye, hogy nem csak kis kockázatú, de viszonylag kevés energia és időráfordítást igényel, így remekül alkalmazhat  az olyan esetekben, amikor fontos a gyorsaság és az időzítés.

20%-ban válasszunk innovatív tartalmat, amelyekről tudjuk, hogy működik, és még jobban bevonja a közönségünket, de valószínűleg továbbra is széleskörű közönséghez jut el. A maradék 10%-ot használhatjuk teljesen új, nagy kockázatú ötletek megvalósítására, amelyekből később siker esetén olyan tartalom típusok lehetnek, amelyek a 20 vagy a 70%-ba sorolhatóak.

  1. Vizsgáljuk meg a kulcsszavainkat!

Vizsgáljuk meg a Kereső Eredmény Oldalakat (SERP), hogy felfedezzük azokat az értékes, jó helyezést elérő kulcsszavakat, amelyeket jelenleg még nem birtoklunk. Ezek azonosításával meg tudjuk állapítani, hogy milyen tartalmakat lenne érdemes létrehoznunk, amelyekkel emelhetjük a keresőkben a helyezésünket.

Kövessük, hogy a közönségünk milyen kulcsszavakat használ, mekkora arányban keres rá egy bizonyos kifejezésre, és hogy ezeket a számokat hogyan javíthatjuk. Akár a versenytársaink eredményeit is megnézhetjük a leggyakoribb kulcsszavaink tekintetében.

Érdemes szem előtt tartani a kulcsszavainkkal kapcsolatban az aranyszabályt, hogy a kevesebb néha több. Ne zsúfoljuk tele a bejegyzéseinket a kulcsszavainkkal, és ne koncentráljunk egyszerre túl sok kulcsszóra, hiszen ebben az esetben fontosabb a minőség, mint a mennyiség.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkGoogle: a fekete az új kék?
Következő cikkFacebook: a felhasználók 2,4%-a emoji használó
Ládi Zsuzsa
A Debreceni Egyetem magyar alapképzésén végeztem 2012-ben, majd elvégeztem a finnugrisztika mesterképzést. Az egyetem elvégzését követően kezdtem különféle témában cikkeket fordítani. Az online marketing iránt a blogolás keltette fel az érdeklődésemet, amit azóta is folytatok. Az online marketingen belül kiemelten érdekel a videómarketing és a közösségi média, de változatos témában írok cikkeket a portálra és a Kamara Online online marketing rovatába. Cikkírás mellett foglalkozom kreatív írással és fordítással is.