emoji

 

Több mint két hónappal ezelőtt vezette be a Facebook az úgynevezett “reakciókat”, vagyis a hangulatjeleket a like gomb mellett, mivel úgy gondolták, hogy a felhasználóknak szükségük van újabb ikonokra a véleménynyilvánításhoz.

Egy kölni közösségi média kutatásból azonban kiderül, hogy a reakciók 76,4%-a továbbra is a tetszik gombbal történik, a felhasználók 14% megosztja a tartalmakat, 7,2% pedig hozzászólásokat is ír. A fennmaradó 2,4% az öt új emoji között oszlik meg – áll a kutatás eredméyneit összefoglaló tanlmányban, mely során 130.000 Facebook posztot vizsgáltak meg.

 

A képek még mindig több embernek tetszenek, de sok reakciót kapnak a videók is. Az új lehetőségek közül pedig a love emojit használják a legtöbben (51%).
A kutatásból az is kiderült, hogy a felhasználók az emojik megjelenésével sem változtattak azon a szokásukon, hogy inkább pozitív reakciókat adnak a posztokra, mint negatívakat.
Ami meglepő eredmény, hiszen a Facebook posztok nem csak szórakoztató és pozitív üzeneteket tartalmaznak, hanem ugyanúgy megjelennek politikai vagy megosztó tartalmak is. A kutatók viszont úgy találták hogy a felhasználók jórésze saját szórakoztatására használja a közösségi oldalt, így a pozitív tartalmakat részesíti előnyben.

Az eredményekből az is egyértelműen látható, hogy az egyszerű tevékenységek – mint a megosztás, like, hozzászólás – népszerűbbek a felhasználók körében. A kétlépcsős folyamatot, tehát az emojik kiválasztását nem használják gyakran.

Az eredeti, angol nyelven elérhető tanulmány itt tölthető le. 

Szólj hozzá!

hozzászólás

FORRÁSForbes
MEGOSZTÁS
Előző cikkA tartalommarketing hat aranyszabálya
Következő cikkA jövő digitális trendjei
Janni Anikó
2009 óta foglalkozom újságírással, valamint több éve dolgozom kommunikáció, PR és marketing területen. A lifelong learning szemléletet képviselem, így törekszem minden olyan tudás elsajátítására, melyet a szakmai pályám során hasznosítani tudok.