Google: A mobil keresések vezetik a vásárlókat a boltodba

695

A Google szerint havonta 1,5 milliárd olyan olyan keresés történik, aminek eredményeképp az online keresők meg is látogatják a keresett üzletet vagy helyet. Üzlettel rendelkező vállakozásoknak ez az eredmény új távlatokat nyit a keresés alapú mobil marketing világába.

A trendek azt mutatják, hogy általánosságban többen keresnek mobilról, mint asztali számítógépekről, illetve a teljes online forgalom több, mint fele is mobilról és tabletről történik.

Akár használt laptop-ra, akár éjjeli pizzázásra keresnek a felhasználók, a mobil eszközök pillanatok alatt összekötik őket a megfelelő szolgáltatással.

Az adott időpontokban nyitvatartó éttermekre vagy boltokra való mobilkeresések több, mint kétszeresére nőttek az elmúlt egy évben. A Google kutatása alapján a mobil keresők 76%-a keres közelben levő üzletekre, illetve 28%-uk keres közeli helyekre.

Ez is mutatja, hogy a mobilbarát weboldalak és hirdetések nem csak online vásárlást jelentenek, hanem élő ügyfeleket hoznak az üzletbe is.

A Google kutatásai szerint a hazai okostelefon felhasználók 40 %-a használ keresőmotorokat is mobilon, emiatt elengedhetetlen a mobil kereséseknél is jelen lenni az online marketing stratégiánk részeként.” – mondta el Molnár Tamás, az MTT Média PPC üzletágvezetője, majd hozzátette: “A tapasztalataink szerint ritka a direkt vásárlás az információgyűjtéskor, de fontos, hogy már itt megfogjuk őket egy személyes ajánlattal, hiszen azok, akik már korábban látták a termékünket, nagyobb valószínűséggel is vásárolnak később nálunk.”

Érdekelnek a mobil trendek?

Gyere el a jövő digitális trendjei rendezvényre és tudj meg többet Polyák Balázstól,  a Google Magyarország munkatársától a mobil jövőjéről!

Jelentkezés itt!

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkSEO alapok: 2. rész: Szerkezet
Következő cikkTop 5 magyar márka Facebookon
Farkas Boglárka
Tásadalomtudományokat végeztem, majd diplomamunkámat a média és nyilvánosság témakörben készítettem. Mint a Népszabadság egyik újságírója, illetve több portál szerzője újságírói és médiás háttérrel érkeztem egy Google gyakornoki programon keresztül az online marketing világába. Jelenleg az AdWords Blog főszerkesztőjeként dolgozom.