Facebook: Mit érdemes tudni a hírfolyam algoritmus változásról?

1797

Az eddigi tendenciákat követve – amelyek lényege a Facebookon jelen levő cégeket fizetett posztok felé terelni – ismét algoritmust vált a Facebook hírfolyam.

A népszerű közösségi oldal közleménye szerint a változás leginkább a felhasználók hírfolyamának tartalmát érinti majd; ezután előrébb sorolódnak a barátok és családtagok posztjai.
A döntést a Facebook eredeti küldetésével indokolták, miszerint az elsődleges cél a felhasználók összekötése az online térben barátaikkal, családtagjaikkal.

Az új algoritmust megelőző kutatások emellett a felhasználók által legfontosabbnak tartott elvárásokat is figyelembe vették a hírfolyam algoritmus kialakításánál, amelyek:

  • A hírfolyamban megjelenő tartalmak relevanciája

    Attól függően, hogy milyen tartalmakkal lépünk interakcióba “like” vagy megosztás formájában, az visszahat a jövőben megjelenő tartalmakra is, vagyis nagyobb eséllyel kapunk cikkeket, videókat hasonló témákban vagy ugyanattól a hírportáltól.
  • A hírfolyam, mint szórakozás forrása

    A Facebook kutatói úgy találták, hogy sok felhasználó a szórakozásért látogatja meg az oldalt, így a live videók vagy  a vicces fotók a batátok által kiemeltebb  helyen jelenik majd meg a jövőben.

Vállalkozások és cégek profilok számára a fent leírt újítások azért jelentenek veszélyt, mert a követett oldalak posztjai így hátrébb sorolódnak majd az ismerősök tartalmaihoz képest.

A felhasználóknak is van szava

Az algoritmusváltás ellenére a felhasználóknak még mindig van beleszólása a hírfolyamuk posztjainak módosítására, erre jó példa a Like gomb alatt szereplő ” See first” funkció, aminek segítségével kiemelt helyre tehetőek a látni kívánt oldalak is.

fb_algoritmus

 

Szólj hozzá!

hozzászólás