A Google már tavasszal azzal riogatta az AdWords hálózaton hirdetőket, hogy az okos eszközökre optimalizálás, illetve a mobilra optimalizálás fókusz kiemelt szempont lesz idén a hirdetők számára. Míg a márciusi közleményben csak fejlesztési kulcsterületeket jelöltek ki, a pár napos bejelentés már konkrét hirdetési változásokat hozott a Google AdWords rendszerében.

A cél pedig az új keresések volumenében a vezetést hamarosan teljesen átvevő mobil megjelenések, illetve az asztali számítógép közötti felhasználói élmény egységesítése.

Megérkezett a várva várt ETA!

Megújulnak a Search szöveges hirdetések, aminek keretében már most elérhető az új szöveges hirdetés formátum Expanded Text Ads, vagyis “ETA”.

ETA

Az ETA hirdetések legnagyobb újítása, hogy a címsor 2 sorossá válik, az első és a második sor egy töretlen sorba olvad össze, valamint jelentősen megnövekszik a szöveges hirdetés megengedett karakterszáma is. Ezek a változások várhatóan a CTR mutatót, vagyis az átkattintási arányt is növelni fogják.

Reszponzív hirdetések – Display Hálózaton is!

A több, mint két millió mobil applikációt és weboldalt magába tömörítő Display Hálózaton a hirdetések ezentúl az adott eszközre optimalizálva jelennek majd meg. A hirdetők dolga csupán annyi lesz, hogy beírják a  25 és 90 karakteres főcímet, egy 90 karakteres leírást, illetve hozzáadjanak a hirdetéshez egy képet és egy linket.  A Google pedig gondoskodik róla, hogy az online böngészők az eszközükhöz legjobban illő formában lássák a hirdetést.

Eszközszintű ajánlatkorrekció

Bár mobil eszközökre eddig is elérhető volt az eszközszintű ajánlatkorrekció, mostantól fokozatosan választhatunk majd a tablet, mobil eszköz illetve asztali gépek közül is. Az új funkció segítségével bármely eszközre megadható lesz az a százalékos ajánlatszorzó, amivel negatív vagy pozitív százalékot adhatunk hozzá egyes eszközökhöz, aszerint, hogy hol szeretnénk inkább megjelenni.

f099a_mobile-bid-adjustment-factor-adwords

Érdekelnek a mobil trendek és tudni szeretnéd mit tartogat a mobil a jövőben?

Gyere el mobil trendekkel foglalkozó, Google Magyarországgal közös rendezvényünkre!

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkMikro momentumok jelentőssége a nyaralásokban
Következő cikkGoogle Chrome: iOS-en is megjelentek a gyorsított mobilos oldalak
Farkas Boglárka
Tásadalomtudományokat végeztem, majd diplomamunkámat a média és nyilvánosság témakörben készítettem. Mint a Népszabadság egyik újságírója, illetve több portál szerzője újságírói és médiás háttérrel érkeztem egy Google gyakornoki programon keresztül az online marketing világába. Jelenleg az AdWords Blog főszerkesztőjeként dolgozom.