Bár sokáig próbáltunk ellenálni, úgy néz ki nem mehetünk el a Pokémon GO jelenség mellett szótlanul. Összeállításunkban a játék sikere mögött meghúzódó érveket és a marketingesek szempontjáól fontos mozzanatokat szedtük össze azoknak, akik szintén értetlenül állnak a Pokémon GO jelenség előtt.

A Nintendo által július közepén napvilágra hozott alkalmazás futótűzként hódította meg a digitális közösséget és hamar az Egyesült Államok minden idők legtöbb eszközre letöltött alkalmazásává vált, amit egyben a felhasználók egy nap a legtöbb ideig használnak a SurveyMonkey statisztikái szerint.

Pokemon Go

Pokemon Go

Lássuk mivel is állunk szemben?

A Pokémon Go nem más, mint egy okos eszközökre telepíthető játék applikáció, amely ötvözi a kitejesztett valóságot a kilencvenes évek népszerű japán rajzfilmsorozatával.
Az alkalmazás különlegessége, hogy GPS, illetve az eszköz kamera funkciójával a valós lokációra és a körülöttünk levő valóságra épülve pokémonokat helyez el a térben, amit a játékosnak fel kell szednie, növelve ezzel a begyűjtött pokémonok számát.
A cél tehát valós helyszínek meglátogatása és ezzel minél több pokémon begyűjtése.

pokemon_go_2

Miért lehet ez érdekes cégek, márkák számára?

A Pokémon GO az eddigi legnépszerűbb applikációként a lekörözött Snapchat és más appok sikerének titkát felismerve, egy lépéssel előttük jár az alábbi három, kulcsfontosságú területen.

Valóság élmény: A felhasználók égnek a vágytól, hogy közelebb hozzák egymáshoz az online és a fizikai világukat. Az idei év az előrejelzések szerint pedig különösen nagy fordulópont lesz a virtuális, illetve a kiterjesztett valóság történetében. A mobil mint elsődleges képernyő kiemelt szerepet kap idén (is), így a márkáknak is fel kell zárkózniuk a mobilra optimalizált és személyre szabott tartalmakkal.

pokemong_go

IRL az új URL: IRL, vagyis “In Real Life” felváltani látszik a csak online jelenlére, honlapokra és közösségi jelenlétre alapozott marketinget. Az online marketing eddig a marketing szent gráljának számított, amitől a márkák a megváltást várták az utóbbi időben. A Pokémon Go jelenség pedig bebizonyította, hogy a fizikai lokációhoz köthető, kiterjesztett valóságon alapuló marketing megoldások vezetik a vásárlókat az üzletekbe. Erre jó példa a Pokemon Gyms és a PokéStops, amelyek szponzorált lokációkkal csábítanak felhasználókat az alkalmazásokon keresztül.

A képernyőn túl: A Pokémon interaktív, kiterjesztett valóság applikációként való feltámadása inspiráció lehet a piac többi szereplőjének is. A Nintendo kreatív, körülöttünk lévő valóságot játszótérré alakító kezdeményezése pedig előfutára lehet egy új korszak kezdetének, amiben kreatív és interaktív marketing megoldásokkal találkozhatunk majd egy kiterjesztett valóságban.

Pokemon Go

Mi pedig kiváncsian várjuk a folytatást! 🙂

Szólj hozzá!

hozzászólás