Az innováció és a folyamatos fejlődés elengedhetetlen a közösségi oldalak világában, nem telik el olyan hét, hogy ne jelentene be új funkciókat, újdonságokat valamelyik közösségi oldal vagy alkalmazás. Ezúttal az Instagram próbál a Snapchat nyomdokaiba lépni  múlt héten bejelentett újdonságával, az Instagram Stories-al.  Az új funkció hajszálpontosan megegyezik a Snapchat kép vagy videóküldő funkciójával.

Összeszedtük mit érdemes róla tudnunk, hogyan érdemes jelen lenni cégként…

Olyan mint a Snapchat csak jobb

Az Instagram Stories alapvetően a Snapchat tökéletes mása, vagyis lehetővé teszi a felhasználóknak a képek és videók posztolása mellett a hozzájuk tartozó narratíva vagy kommentek hozzáadását is. Ahogy a Snapchat egyre elterjedtebb a fiatalok körében, úgy jelennek meg a nagyobb márkák is a közösségi felületen.

Tipikus példa a nagy cégek Snapchat használatára például a  Burberry februári Londoni Divathét alatt folyó Snapchat kommunikációja…


Instagram Stories 1

vagy a Sephora drogéria hálózat kampánya is.

Instagram Stories

 

A múlt héten napvilágot látott új Instagram funkció, az Instagram Stories pedig ezt a funkciót másolja, egyes szakértők szerint kiküszöbölve a Snapchat platform hibáit.
Az Instagram ugyanis alapul véve a Snapchat sokszor bonyolultnak tűnő felületét és egyszerűsítette, illetve a nagyobb közönség előtt is láthatóvá tette a posztokat.
Míg a Snapchat csak a követők számára, pár másodpercre engedte megtekinteni a posztokat, addig az Instagramon a követők 24 órán keresztül megnézhetik a kedvenc márkájuk, instagram sztárjuk képeit és videóit, ami eseménymarketinghez és valós idejű marketing kampányokhoz tökéletes eszköz lehet a márkák számára is.

Mi lesz a filetekkel?

Aki pedig azon aggódna, hogy eltűnnek a filterek, azt megnyugtatjuk, az új funkción belül egyelőre hét különböző filter érhető el, sőt lehetőségünk van a képeket szöveggel vagy rajzokkal is ellátni.

instagram_snapchat

Elérések és mérés?

Az online marketing egyik legnagyobb, ha nem a legnagyobb előnye a tartalmak és hirdetések mérhetővé tétele, azonban az Instagram Stories egyelőre nem kínál annyira részletes mérési eszköztárat, illetve interakciós tárházat mint mondjuk a Facebook.
Nincs lehetőség kommentelésre, se lájkra, azonban a marketingesek nem maradnak adatok nélkül, a mérhető indkátorok itt a megtekintések száma, illetve a tartalmunkat megtekintők profilja. Bár az Instagram Stories még gyerekcipőben jár hirdetési szempontból, nem lennénk meglepve, hogyha  az új funkció köré is kiépülne egy olyan hirdetési rendszer, mint amilyen a Facebook vagy akár az Instagram szponzorált tartalmai.


Csupán annyit kell tennünk, hogy kivárjuk! 😉

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkPokémon Go: Mit adott nekünk marketing szempontból?
Következő cikkFacebook: Újabb változások lesznek a hírfolyamban?
Farkas Boglárka
Tásadalomtudományokat végeztem, majd diplomamunkámat a média és nyilvánosság témakörben készítettem. Mint a Népszabadság egyik újságírója, illetve több portál szerzője újságírói és médiás háttérrel érkeztem egy Google gyakornoki programon keresztül az online marketing világába. Jelenleg az AdWords Blog főszerkesztőjeként dolgozom.