Ha a kiterjesztett szöveges hirdetés forradalmi újítás a kereső hirdetések esetén, ugyanezt lehet elmondani az adaptív hirdetésről a display hálózaton. A funkció leegyszerűsíti és felgyorsítja a szöveges-képes display hirdetések létrehozását. Ezentúl nem kell feltétlenül grafikus ahhoz, hogy a különböző hirdetési felületekre különböző kreatív változatokat készítsünk, hogy a hirdetés szövege és képanyaga összhangban legyen egymással. A Google automatikusan elvégzi helyettünk ezt a munkát, és hirdetésünk mindig optimálisan jelenik meg.

HOGYAN HASZNÁLJUK?

Ha a display hálózatra hirdetést létrehozó felületen vagyunk, akkor válasszuk az ADAPTÍV HIRDETÉS fület, és már tölthetjük is a szükséges mezőket.

adaptív hirdetések

Kép és embléma

Kezdjük ezek feltöltésével. A képpel szembeni elvárás, hogy képaránya fekvő tájolású 1,91:1 legyen, 1200×628 pixel javasolt mérettel, max. 1 MB fájlmérettel. Ha a képméret nem pontosan ekkora, akkor sem kell kétségbe esnünk, mert a rendszer azonnal felajánl egy kép körülvágása funkciót, amivel a helyes méretre hozhatjuk azt. Persze praktikus, ha azért eleve a jó mérettel készülünk.

A képhez kapcsolódóan bevezettek egy „facebookos” szabályt is: ha szöveget teszünk a képre, az legfeljebb csak a kép 20%-át takarhatja!

Nem kötelező az embléma feltöltése, de ha szeretnénk ilyet, akkor 1:1 oldalarányú, minimum 128×128 képpont méretű logot szintén feltölthetünk.

india0

Rövid címsor

Az egyik legfontosabb elem, hiszen egyes elrendezéseknél a hirdetésünk első soraként jelenik meg, kiemelten, nagy betűkkel szedve. Max. 25 karakterből állhat, használjuk ki ütős üzenettel ezt a teret!

Hosszú címsor

Szintén fontos, hiszen más elrendezéseknél ez lesz az első sorunk, amelyre legfeljebb 90 karakternyi helyünk van.

Leírás

A rövid vagy hosszú címsor után jelenik meg, itt teljesíthetjük ki, magyarázhatjuk el üzenetünket, és szólíthatjuk fel cselekvés célcsoportunkat. 80 karakterünk van ennek megfogalmazására.

Vállalkozás neve

Megadhatjuk vállalkozásunkat. Akárcsak az embléma ez sem jelenik meg minden elrendezésnél, de hasznos lehet, ha márkát is szeretnénk építeni.

Végső URL

Egyes hirdetés formátumoknál kiírva is megjelenik, de ennél fontosabb, hogy a látogató a hirdetésre kattintva erre az URL-re fog érkezni. Tehát itt javasolt egy jól felépített, releváns tartalmakkal rendelkező landing oldalt megadni, nem pedig honlapunk nyitó oldalát.

Ahogy töltjük a mezőket, a jobb oldali hasábban folyamatosan látjuk hirdetésünk előnézetét néhány gyakoribb formátumban.

Végül pedig nézzük néhány példát, hogy ugyanazon tartalmú hirdetés hogyan jelenik meg különböző, az AdWaords által automatikusan létrehozott elrendezésekben. Persze sok más, ezektől eltérő elrendezés is létrejöhet, attól függően, hogy milyen felület áll rendelkezésre a display hálózatban szereplő weboldalon.

 

india3india1india4india2

 

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkHirdetések kiterjesztett szövegekkel: Hogyan használjuk?
Következő cikkPosztolásért pereli szüleit egy lány
Nemes Zoltán
10 éve foglalkozom marketinggel, ezen belül 6 éve online marketinggel és weboldal tartalomkezeléssel. 2016 elejéig autóiparban dolgoztam vállalati marketing vezetőként, amely kiváló lehetőség volt arra, hogy élesben tapasztaljam meg az internetes marketing világát Adwordstől az Analyticsig. Jelenleg saját vállalkozás beindításán munkálkodom, amelyben kis- és közepes cégek, nemrég indult webáruházak számára nyújtok online marketing szolgáltatásokat.