Mit ér egy weblap látogatottság nélkül? Annyit, mint egy üzlet vevők nélkül.
Ma már szinte minden az interneten keresztül intéződik, ezért a weboldalak és a keresőoptimalizálás jelentősége felértékelődött. A keresőoptimalizálás (Search Engine Optimization, röviden SEO) egy olyan tevékenység és folyamat, amellyel javíthatjuk a weboldal megjelenését a keresőkben, a nem fizetett (azaz organikus) keresési eredményekben. Lássuk, hogyan működik!

8 alapelv, amit szem előtt kell tartanod

Az oldal felépítése

Egy optimális weboldal a látogatók és a keresőmotorok számára egyaránt logikus, minőségi tartalommal rendelkezik, megfelelő tartalomkezelő rendszerrel dolgozik, valamint az informatikai háttere is megbízhatóan működik.

Így rangsorol a Google

A keresők kulcsszavak alapján listáznak ki számunkra releváns oldalakat, a következő szempontok figyelembevételével:

  • Tartalom: az általunk választott téma határozza meg az oldal címét, a főcímeket, alcímeket, valamint a kulcsszavakat. Az egyedi tartalom azonban a legértékesebb.
  • Megjelenés: az oldal betöltési ideje és a gördülékenyen működő oldalfunkciók tartoznak ide.
  • Népszerűség, ismertség: ha a tartalmunkat a látogatók megosztják, hivatkoznak rá, akkor a keresők számára ez egy döntő tényező.
  • Felhasználói élmény: az oldal kinézete és biztonsága, az egyszerű navigálhatóság, illetve a visszafordulási arány, másnéven Bounce Rate (azon látogatók aránya, akik 30 percen belül csak a főoldalt tekintették meg a portálunkon) határozza meg.

Mit nem vesznek figyelembe a keresőmotorok?

Ha azon töröd a fejed, hogy hogyan lehetne a keresőmotorokat becsapni, akkor rossz úton jársz. Az alább felsorolt trükkökkel hosszú távon biztosan a találati listák legvégén találod majd a honlapodat:

  • Kulcsszó halmozás az oldalon
  • Linkek vásárlása
  • Szegényes felhasználói élmény: túl sok reklám és információ az oldalunkon

Légy tudatában az üzleti célodnak!

Talán nyilvánvalónak tűnik, mégis hajlamosak vagyunk mereven a céljaikra koncentrálni ahelyett, hogy átgondolnánk a következő két kérdést.

  • Kinek szól az oldal és miért hasznos?
  • Mik a pontos céljaink?

Többcsatornás optimalizálás

A keresőoptimalizálást nem csak a weblapon (on-site SEO), hanem az oldalon kívül (off site) is el kell végezni. Ide tartoznak a közösségi média csatornái, mint például a Facebook, vagy a Twitter.

Légy következetes a domain névvel!

A jó domain név rövid, könnyen megjegyezhető, esetleg kulcsszót is tartalmaz. Ha az oldalunk „www” előtaggal (például www.adwordsblog.hu) és anélkül is (adwordsblog.hu) elérhető, a duplikáció elkerülése érdekében adjuk meg az előnyben részesített elérési útvonalat!

Optimalizálj különböző eszközökre!

Az asztali számítógép és notebook mellett, egyre több figyelmet kap a mobil eszközök és tabletek optimalizálása, hiszen a keresések nagy része ezen történik.

Figyelj a meta adatokra!

A találati listán az oldalad címe (title) és rövid leírása (meta description) jelenik meg az érdeklődők számára, ezért az oldalad első igazi bemutatkozása itt kezdődik.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkFacebook Live: érkezik az asztali verzió
Következő cikk“ Ne küldjünk szamarakat az űrbe” – Larry Kim az Internet Hungary 2016 konferencián
Takács Eszter
2003-ban közgazdász diplomát szereztem a Kodolányi János Főiskolán, majd később kiegészítő képzésben a Budapesti Corvinus Egyetem gazdálkodási szakát végeztem el. 2015-ben kezdtem el online marketinget tanulni, amely teljesen átformálta a gondolkodásmódomat. Ennek hatására (részben személyes, részben szakmai megfontolásból) útjára indítottam egy saját blogot, amit azóta is lelkesen működtetek. Lenyűgözött, hogy milyen sok lehetőség rejlik a digitális világban, valamint az, hogy milyen nagyszerű eredményeket lehet elérni egy jól összeállított honlappal és a megfelelő keresőoptimalizálással. Az élethosszig tartó tanulást fontosnak tartom, ezért amikor csak tehetem, részt veszek szakirányú továbbképzéseken.