Még néhány hét, és megjelennek az üzletek polcain a csoki mikulások, majd hamarosan a karácsonyfadíszek, és az ajándékvásárlásra ösztönző plakátok, akciók is.

Ugyanez vár ránk az online világban is: az év végi ünnepekhez kötődő ajánlatokkal bombáznak majd minket a Google kereső oldalain, téli hangulatot árasztó képes hirdetésekbe botlunk kedvenc oldalainkon a display hálózatban, és a Facebookon, Instagramon is hirdetési dömping vár ránk.

Mint honlapot, webáruházat üzemeltetők, mi sem mehetünk el tétlenül emellett. A legtöbb iparágban, kereskedelmi szegmensben a karácsonyi időszak az éves szezonalitás egy felfutó időszakát jelenti.

Mit is jelent mindez számunkra?

karácsony

Lehetőséget:

  • Az emberek intenzív ajándékkeresésbe kezdenek, melynek fő eszköze Magyarországon a Google keresője. A Google kereső piaci részesedése nálunk 95% feletti.
  • Aki fizikai üzletben vesz majd ajándékot, előtte az is az interneten keres, tájékozódik. Érdemes őket megcélozni, megszólítani, elcsábítani frappáns hirdetésekkel.
  • A vásárlók egy adottságaiktól függő mértékű elkölthető pénzmennyiséggel rendelkeznek, amelyet nem a napi szükségleti cikkekre költhetnek. Karácsonykor ez a „büdzsé” sokkal magasabb: több pénzt hagynak ott egy-egy üzletben, nagyobb értékű terméket vásárolnak, olyan terméket is megvesznek, amit egyébként évközben nem vennének meg. Legyünk hát mi azok, akik a termékeket, szolgáltatásokat eladjuk nekik.

Kihívásokat:

  • A dömping a verseny növekedésével is jár. Nagyobb a potenciál, de több a piaci szereplő is, aki a vásárlókért harcol.
  • A kereskedelemben érintett cégek a karácsonyi időszakra megnövelik marketing büdzséjüket, több pénzt fordítanak online és offline hirdetésekre.
  • Az online hirdetések esetén felértékelődik a Google Adwords, vagy akár a Facebook hirdetések szerepe, ezeken a platformokon is megindul a verseny.
  • A verseny a népszerű hirdetési kulcsszavak drágulásához vezethet.
  • A hirdetők ünnep specifikus, ajándékozásra ösztönző kulcsszavakat kezdenek el használni, amit más időszakban nem alkalmaznak.
  • A vásárlók ingerküszöbe megemelkedik: kevésbé jól reagálnak szokványos hirdetésekre, kreatívabb megoldásokat kell alkalmazni.

Mivel ez a dömping időszak nagyon gyorsan közeledik, érdemes jó előre átgondolni, megtervezni karácsonyi marketing stratégiánkat, hogy kihasználjuk a potenciált, és eredményesebben szálljunk be a versenybe.

Hol hirdetünk, mit hirdetünk, hogyan hirdetünk?

christmas-holidays-email-marketing-tips-digilex
Ezen dől el, hogy Kis Karácsonyunk, vagy Nagy Karácsonyunk lesz, ezért kezdjük meg már most kampányunk tervezését, előkészítését!

Határozzuk meg:

  • a kampány célját: pl. mely termékre, szolgáltatásra kívánunk koncentrálni.
  • ki lesz a fő célcsoportunk, kit akarunk majd megszólítani.
  • milyen akciókkal, árengedményekkel fogjuk őket elcsábítani.
  • milyen csatornákban fogunk hirdetni, jelen lenni. (pl. AdWords, Facebook, Youtube, árösszehasonlító oldalak stb.)  

Kezdjük el a marketing kampányainknak megfelelő hirdetési szövegek fogalmazását!

Készítsünk:

  • kiválasztott hirdetési csatornákhoz igazodó kép- és videóanyagokat.
  •  a hirdetésekhez passzoló releváns landing oldalakat a honlapunkon
  • Végül pedig folyamatosan figyeljük, kutassuk, mit csinál, hogyan készül az ünnepekre a konkurenciánk.

Ha mindezt időben megvalósítjuk, és nem december elején kezdünk el rajta gondolkodni, nagy lépést teszünk a Nagy Karácsony felé!

Érdekelnek az idei e-kereskedelem trendek és szeretnéd felkészíteni a vállalkozásod a karácsonyi időszakra?

Gyere el a Google Magyarországgal közös rendezvényünkre és tudd meg, hogyan készítsd fel kampányaid az ünnepekre! További részletek itt! >> https://goo.gl/A7SEHg


internetes vásárlás  karácsony

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkOnline Marketing Manager Tanfolyam
Következő cikkInternetkultúra: Gondolatok az online korszakról és a társadalmi változásokról
Nemes Zoltán
10 éve foglalkozom marketinggel, ezen belül 6 éve online marketinggel és weboldal tartalomkezeléssel. 2016 elejéig autóiparban dolgoztam vállalati marketing vezetőként, amely kiváló lehetőség volt arra, hogy élesben tapasztaljam meg az internetes marketing világát Adwordstől az Analyticsig. Jelenleg saját vállalkozás beindításán munkálkodom, amelyben kis- és közepes cégek, nemrég indult webáruházak számára nyújtok online marketing szolgáltatásokat.