Hogyan készítsük fel webáruházunkat a karácsonyi időszakra, mitől jobb egy webshop, mint a másik és mivel lehet egy online véleményvezér az e-kereskedelem szolgálatára?
Többek közt ezekre a kérdésekre kereste a választ a SzEK.org őszi találkozója, amelyet „Checklist, érdeklődéstől a lojalitásig” címmel rendeztek meg a Next Wave Europe szakmai együttműködésével a napokban Budapesten. 

A folyamatosan változó technológiai trendek mellett a kereskedők azt se tudják hova kapjanak a karácsony előtti időszakban. Őket célozta a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért, vagyis Szek.org konferenciája, amit a napokban rendeztek meg a Larus Rendezvényközpontban.

A változatos előadásokon szó esett a mobil eszközökről böngészés térnyeréséről, az ügyfélszolgálatok kiemelt szerepéről az elkövetkező időszakban, illetve a különböző online marketing és közösségi média csatornák használatáról is.

Összeszedtük az öt legfontosabb dolgot, amire oda kell figyelnünk:

  1. Az ügyfél álljon a középpontban, ne a márka

    Bármilyen jó ajánlattal és kampánnyal készülhetünk, az ügyfélszolgálatunk szerepe kritikus a karácsonyi hajrában. Legyünk elérhetőek, segítőkészek bárhonnan is jön a megkeresés, a jó ügyfélélmény többszörösen kifizetődő.
  2. Érthető az ajánlatunk?
    Mikor promóciókon vagy ajánlatok kialakításán gondolkodunk, akkor figyelembe kell vennünk, hogy azt a lehető legegyszerűbben, az ügyfelektől a lehető legkevesebb adminisztrációt és lépést igénylően készítsük elő. Legyünk bátrak menet közben változtatni rajta, reagáljunk az ügyfelek igényeire a visszajelzések alapján.
  3. Logisztika és HR: felkészültünk- e kapacitásilag?
    Alaposan át kell gondolnunk a cégünk teherbíró képességét és felkészültségét is. Ki fogunk tudni postázni többszáz terméket egy hét alatt? Van elég kapacitásunk a megnövekedett hívások/megkeresések fogadására? Csábítónak tűnhet a rengeteg ajánlat elfogadása, de tudnunk kell a cég korlátait is, illetve nem árt előre lefektetnünk egy olyan felső határt, aminél több megrendelést már nem vagyunk képesek teljesíteni.
  4. Technológiailag felkészültünk-e?
    Az egyre divatosabb UX, vagyis felhasználói élmény, mint szempont illetve a mobil eszközről történő böngészés kiemelt trendek idén, ami hatással van a webáruházakra is. Teszteljük webáruházunk betöltési sebességét, mobilról megjelenő változatát, törekedjünk a letisztult, átlátható és informatív élményre, termékoldalra. Szakértők szerint a felhasználók az első pár másodpercben döntik el, hogy jó helyen járnak-e az oldalunkon vagy inkább továbbállnak, ezekben a másodpercekben kell tehát meggyőznünk őket.
    5. Mit történik a karácsony után?
    Sok webáruház üzemeltető esik abba a hibába, hogy a nagy ünnepi pörgésben nem kap szerepet a következő évre felkészülés, tervezés. Pedig a tapasztalat azt mutatja, hogy érdemes erőforrásokat tartalékolni, hiszen érkezhetnek panaszok, visszaváltandó termékek, sőt a nem túl fantáziadús rokonok sokszor pénzzel lepik meg a fiatalabb generációt, így akár még vásárlásokra is számíthatunk ebben az időszaban.

Sikeres karácsonyi felkészülést kívánunk!

Érdekelnek az idei e-kereskedelem trendek és szeretnéd felkészíteni a vállalkozásod a karácsonyi időszakra?

Gyere el a Google Magyarországgal közös rendezvényünkre és tudd meg, hogyan készítsd fel kampányaid az ünnepekre!

e-kereskedelem

 

 

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkSEO: 5+1 tipp a minőségi tartalomhoz
Következő cikkInternetkultúra: Mit jelent számunkra?
Farkas Boglárka
Tásadalomtudományokat végeztem, majd diplomamunkámat a média és nyilvánosság témakörben készítettem. Mint a Népszabadság egyik újságírója, illetve több portál szerzője újságírói és médiás háttérrel érkeztem egy Google gyakornoki programon keresztül az online marketing világába. Jelenleg az AdWords Blog főszerkesztőjeként dolgozom.