A SEO-t és a fizetett online hirdetési kampányokat gyakran emlegetik egymást kizáró lehetőségekként. Pedig ha kombináljuk őket, kifejezetten nyerő párost alkothatnak. Először azonban fontos tisztáznunk néhány fogalmat.

Mi az a SEM?

A keresőmarketing (angolul SEM – Search Engine Marketing) fogalmába korábban éppúgy beletartozott a keresőoptimalizálás (amely a keresőben való ingyenes megjelenéshez szükséges), mint a fizetett online hirdetések. Manapság kizárólag a fizetett keresési listán való megjelenést és az online hirdetési formákat foglalja magában.

organikus és fizetett keresés
forrás: https://www.godaddy.com/help/what-are-organic-versus-paid-search-engine-listings-6584

A legnépszerűbb fizetett hirdetéseket a Google Adwords nyújtja (a Bing és a Yahoo ajánlatai mellett), így – habár a piac állandóan változik – egyelőre csak másodlagos szerepet játszanak a közösségi média (például Facebook business) által kínált hirdetési eszközök.

Lássunk néhány keresőmarketing kifejezést, amellyel érdemes megismerkedned:

  • organikus keresési eredménya Google ingyenes keresési eredményei, relevancia szerint rendezve
  • fizetett keresési eredmény: Adwords hirdetések a találati lista jobb oldalán, tetején vagy alján külön kiemelten
  • PPC (Pay Per Click): kattintás alapú hirdetési szolgáltatás
  • PPC (Pay Per Call): Mobiltelefonos hirdetések, amelyek (egy weblap meglátogatása helyett) telefonhívásra ösztönöznek. A hirdetés feladója a hívások után fizet.
  • CPC (Cost Per Click): kattintásonkénti költség
  • CPM (Cost Per Thousand Impressions): az oldalunk ezer megtekintésének költsége
  • CTR (Click Through Rate): átkattintási arány, amely megmutatja, hogy milyen gyakran kattintanak a felhasználók a hirdetésünkre.

4 ok, amiért érdemes online hirdetni

1. Az organikus helyezés mulandó, a fizetett nem

A Google frissítéseknek és a felhasználói szokások változásainak következtében az organikus helyezések állandóan módosulnak, ezért kiszámíthatatlanok.
Az Adwords hirdetések ennek éppen az ellenkezőjét testesítik meg. Amint a minőségi mutatóid (azaz a Google értékelése az oldaladról a kulcsszavaid és a hirdetéseid relevanciája alapján) jók és rendelkezel a megfelelő büdzsével, a hirdetésed helyezése biztosan állandó lesz. A fizetett hirdetési kampányok rengeteg munkát igényelnek annak érdekében, hogy elfogadható áron a legjobb rangsorolást érhesd el. Cserébe viszont lényegesen jobban befolyásolhatod a helyezésedet, mint az organikus találatok esetén.

2. Dupla megjelenés a keresőben

Amennyiben az organikus és a fizetett találati listán is az első három helyezett között szerepel az oldalad, a potenciális érdeklődőid számára duplán láthatóvá válsz és a versenytársaiddal szemben is előnyt élvezel.

3. Nagyobb az átkattintási arány

A keresőben való megjelenés előbb utóbb az oldaladra való kattintások számának növekedését eredményezi. Habár ez nem vezet egyenes úton a sikerhez, mégis fontos mérföldkő, hiszen a konverzió (hírlevélre feliratkozás, vásárlás stb) előfeltétele.
Egy 2012-ben készült Google tanulmány szerint önmagában az organikus találati listán való jó helyezés nem képes olyan nagy forgalmat generálni, mint abban az esetben, ha az organikus keresést kombináljuk a fizetett hirdetési funkciókkal. Emiatt ésszerű a két módszert együtt használni. Ha több friss PPC adatra vagy kíváncsi, itt megtalálod.

4. Növeli a konverzió esélyét

A forgalom növekedésével egyre több konverzióra számíthatunk. Néhány ügynökség arról számol be, hogy a keresőoptimalizálás és az online hirdetések együttes használatával 200 %-kal javult a konverziós arányuk.

Szólj hozzá!

hozzászólás

FORRÁS4 Reasons You Should Run a Paid Search Campaign With an Already Successful SEO Strategy
MEGOSZTÁS
Előző cikkInternetkultúra: Mit jelent számunkra?
Következő cikkGörbe tükör: Insta-lányok vs. valóság
Takács Eszter
2003-ban közgazdász diplomát szereztem a Kodolányi János Főiskolán, majd később kiegészítő képzésben a Budapesti Corvinus Egyetem gazdálkodási szakát végeztem el. 2015-ben kezdtem el online marketinget tanulni, amely teljesen átformálta a gondolkodásmódomat. Ennek hatására (részben személyes, részben szakmai megfontolásból) útjára indítottam egy saját blogot, amit azóta is lelkesen működtetek. Lenyűgözött, hogy milyen sok lehetőség rejlik a digitális világban, valamint az, hogy milyen nagyszerű eredményeket lehet elérni egy jól összeállított honlappal és a megfelelő keresőoptimalizálással. Az élethosszig tartó tanulást fontosnak tartom, ezért amikor csak tehetem, részt veszek szakirányú továbbképzéseken.