Komoly kihívások és lehetőségek várnak a PR szakmára a következő években – így foglalható össze egy mondatban a Piac & Profit KKV Akadémia keretében,  mintegy száz fős közönség  előtt megrendezett csütörtöki  konferencia. A rendezvényen a PR szakmai eszköztárának bemutatása mellett szó esett a fizetett tartalmak jogi hátteréről  és a közösségi média növekvő szerepéről is.

„Hírnév az, amit akkor mondanak rólunk, amikor kimegyünk az ajtón” – ezzel a gondolattal nyitotta meg a BKIK épületében megrendezett rendezvényt Lakatos Zsófia, a Magyar Public Relations Szövetség elnöke ( MPRSZ) , majd  a PR eszköztárát és lehetőségeit mutatta be a főleg kis-, és középvállalkozások vezetőiből álló közönségnek.  Előadásában kifejtette, a vállalkozásunk arculatához és szolgáltatásaihoz leginkább illő rovatok és médiumok újságíróival való jó kapcsolat ápolása mellett fontos még civil szervezetekkel is felvenni a kapcsolatot, illetve a közösségi média jelenlét is.

Napjainkban ugyanis nem órák vagy napok, hanem percek kérdése egy üzenet elterjedése a világhálón, ami nem feltétlenül jelent mindig jót a vállalkozásunk számára – szögezte le Petrányi-Széll András, az MPRSZ alelnöke. A PR trendek átalakulása kapcsán elmondta, a bulvárosodó online média tartalmak mellett nincs idő a minőségi újságírásra, így a hazai vállalkozásoknak is a felgyorsult online újságírással kell lépést tartaniuk, könnyen fogyasztható és személyre szabott tartalmak előállításával.

Tisztában kell lennünk azonban a fizetett tartalmak jogi hátterével kapcsolatban, ugyanis már a megtévesztés látszatáért is komoly bírságokat szabhat ki a Gazdasági  Versenyhivatal. A legfontosabb, hogy mindig jelölve legyen a „fizetett tartalom” vagy „ advertorial” , különben a szerkesztőség mellett a márkázott tartalom szerzője is komoly büntetésre számíthat, akár több száz milliós tételben. – figyelmeztettette a jelen lévőket dr. Szamosi Katalin, az SBGK Ügyvédi Iroda vezető ügyvédje.

A hazai társadalom kicsivel több, mint ötven százaléka van jelen Facebookon, ami 4,8 millió fővel régiósan is kiemelkedő arány.- ismertette Bradács András, a Front Page Communications vezető tanácsadója, egyben a feszbuker.hu, Magyarország egyetlen közösségi média analitikai rendszer működtetője,  majd hozzátette: napjainkban minden vállalkozásnak „médiavállalattá” kell válnia, vagyis tartalmat kell gyártania a közösségi felületekre, hogyha ismertté szeretne válni.

További konferenciák és rendezvények a Piac & Profit KKV Akadémián itt!

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkOKOSP@D PÁLYÁZATI FELHÍVÁS – T-Systems
Következő cikkClimate-KIC Accelerator program klímainnováció start-upok részére
Farkas Boglárka
Tásadalomtudományokat végeztem, majd diplomamunkámat a média és nyilvánosság témakörben készítettem. Mint a Népszabadság egyik újságírója, illetve több portál szerzője újságírói és médiás háttérrel érkeztem egy Google gyakornoki programon keresztül az online marketing világába. Jelenleg az AdWords Blog főszerkesztőjeként dolgozom.