Veled is megesett már, hogy a Forbes-t lapozgatva arra gondoltál, milyen lenne egyszer a magazin hasábjain szerepelni? Elképzelted valaha, hogy egy neves díjátadón a te nevedet harsogják a mikrofonba? Idézni tudnál a Jobs című filmből, és kívülről fújod a világ leghíresebb sikertörténeteit? Talán nem nagy merészség azt feltételezni, hogy jó páran járunk hasonló cipőben. Legtöbbünk azonban már a megszületésük pillanatában melegebb éghajlatra tereli az efféle gondolatokat, s esetenként még egy képzeletbeli jobbhoroggal is ,,jutalmazza” magát a naiv ábrándokért.

Mindez érthető: nehéz fényes karrierről álmodozni úgy, ha valaki az álmait csupán önmagának dédelgeti. Ha cégéről, blogjáról, termékéről csupán ötven, száz, kétszáz ember tud, holott ez a szám lehetne ezer, tízezer vagy akár százezer is. Pedig a XXI. században alighanem tálcán nyújtják a siker kulcsát, ami mindössze két szóból áll: közösségi média.

közösségi médiábanBizonyára sokakban felmerült most a kérdés: ,,Miért nem gyarapodik a követőim száma, ha egyszer mindent megteszek a social media profilom kiépítésének érdekében?“
Az alábbi pontokban olyan hibákra szeretnénk felhívni a figyelmet, amelyek mindenképp kerülendők, ha komolyan vesszük a személyes brandünk kiépítését:

1. Nem posztolunk rendszeresen.
Ha legközelebb bejelentkezünk a profilunkba, jusson eszünkbe: most nem nézelődni, hanem dolgozni jöttünk. Az online közönségünk kiépítése kemény munka, amelynek nélkülözhetetlen kelléke, hogy eleget posztoljunk: akár naponta többször is. A bejegyzések arányával a követőink száma is gyarapodni fog!

woman-social-media2. Posztolunk, csak éppen rosszkor.
Hiába görgetjük az Instagramot már hajnalok hajnalán: ha a követőink inaktívak ebben az időszakban, még az alvásból is több hasznunk származhat, mint a bejegyzéseinkből. Ám, ez nem feltétlenül érvényes a többi közösségi platformra. Tapasztaljuk ki, hogy mely napszakokban a legaktívabb a célközönségünk, és ennek alapján időzítsük a bejegyzéseinket!

3. Könnyen felejthetőek a posztjaink.
A közösségi médiára is érvényes: minél gyakrabban látunk valamit, annál jobban belevésődik a memóriánkba. Ám ha rendszeresen posztolunk, az még önmagában nem elég. Az is fontos, hogy egyedi tartalmat közvetítsünk. Eközben próbáljunk minél közvetlenebbek maradni. Így elérhetjük, hogy az emberekben pozitív érzetet keltsen, ha meglátják a nevünket.

közösségi médiában

4. Mindenhol ott akarunk lenni.
Egyszerűen nem tudunk, és nem is kell minden felületen jelen lennünk. Bőven elég, ha csak azokon a platformokon hozunk létre fiókot, ahol a célközönségünk nagy része megtalálható. Így jóval több energiát fektethetünk a profilunk kiépítésébe!

5. Elvárjuk, hogy az emberek maguktól figyeljenek fel ránk.
Ha üzletet építünk, egyszerűen nem várhatjuk el a potenciális ügyfelektől, hogy csak úgy bekopogtassanak az ajtónkon. Ki kell építenünk a saját marketing stratégiánkat, és rendszeresen reklámoznunk a termékeinket. A közösségi média esetében ugyanez a helyzet: elképzelhető, hogy kezdetben százakat kell követnünk ahhoz, hogy felhívjuk magunkra a figyelmet.

közösségi médiában
6. Nem közvetítünk valós értéket.
Ha csak cikkeket és képeket osztunk meg, mindenféle egyedi kommentár nélkül, egy idő után szörnyen unalmassá válhatunk: nem beszélve arról, hogy így a felhasználóknak sem adunk okot, hogy megosszák bejegyzéseinket. Tartsuk szem előtt: eredetiség nélkül képtelenség valós értéket közvetíteni.

7. Megfeledkezünk a vizuális tartalomról.
Statisztikák bizonyítják, hogy ha egy bejegyzés tartalmaz vizuális elemet (képet, videót, stb.), nagyobb a nézettségi aránya, mint egy szimpla szövegnek. Ezért aztán nem igényel hosszas magyarázatot, hogy miért olyan fontos a posztjaink rendszeres illusztrálása.

közösségi médiában8. Túlságosan magunkkal vagyunk elfoglalva.
Igazán szuper, ha különös érdeklődést tanúsítunk mondjuk a csillagképek iránt, ám a bútorgyártó cégünk ügyfélkörét ez aligha fogja érdekelni. És mivel ebben az esetben ők a legfontosabbak, próbáljuk meg mellőzni a profilunkba nem illő tartalmakat.

Természetesen a siker több rétegből tevődik össze. Ha tudatosan építjük karrierünket, (figyelembe véve a virtuális tér nyújtotta lehetőségeket) már alapból nyertesek vagyunk. Ahhoz azonban, hogy az általunk képviselt brand széles körben ismertté váljon, bizony jókora szerencse is szükséges. Korábbi cikkünk jó példa rá, hogy Magyarországon sem lehetetlen nagyszerű közösségi média-karriert befutni.

Tény, hogy nem válhat mindenkiből vezérigazgató és dollármilliomos, sem Bill Gates és Steve Jobs. Ám, elegendő munkával és energiával, valamint  a rendelkezésünkre álló erőforrások maximális kihasználásával akár mi is megírhatjuk a saját sikersztorinkat.

55534

Szólj hozzá!

hozzászólás

FORRÁSEntrepreneur
MEGOSZTÁS
Előző cikkJön a Fiatal Vállalkozók Hete!
Következő cikkDigitális világ ingyen – Online jelenlét pályázat
Olláry Ildikó
Felvidékről származom, harmadéves hallgató vagyok a Comenius Egyetem kiadványszerkesztő-újságíró szakán. Azt tanulom, ami mindig is érdekelt: az írás számomra nemcsak hobbi és önkifejezés, hanem az életem része. Az online marketing világa iránt főként az utóbbi években kezdtem el érdeklődni, különösen a közösségi média felhasználókra gyakorolt hatása foglalkoztat.