Módosította a Google az Adsense hálózat tartalmi irányelveit, mostantól ugyanis leállításra kerülnek azok az adsense felületek, amelyek “ tiltott tartalmakat”, vagyis  álhíreket, félrevezető tartalmakat közölnek az oldalaikon.

Mint írják a módosított szabályzatban::

“A felhasználók nem szeretnék, ha az a tartalom, amellyel online találkoznak, félrevezetné őket. Ezért a Google nem engedélyezi a hirdetések elhelyezését olyan oldalakon, amelyek félrevezetők, helytelen állításokat tesznek, vagy információkat titkolnak Önről, az Ön tartalmáról vagy az internetes tulajdona elsődleges céljáról.

A szolgáltató szerint tehát nem fogadhatóak el az alábbiak:

 

  • A felhasználók hamis vagy nem egyértelmű látszatkeltéssel történő rábeszélése arra, hogy műveletet végezzenek a tartalommal (például álhírek valódiként történő beállításával)
  • A felhasználók adatainak megszerzése „adathalászattal”
  • Tartalom, termékek vagy szolgáltatások népszerűsítése hamis, tisztességtelen vagy megtévesztő állításokkal (pl. „gyors meggazdagodást ígérő” módszerek)
  • A Google termékeinek megszemélyesítése
  • Más személlyel, szervezettel, termékkel vagy szolgáltatással ápolt partneri vagy támogatói kapcsolatra történő hamis utalás

Sőt, a fentiek még nem is merítik ki a teljes kihágási listát, a következőek szintén tiltásra adhatnak okot:

  • Adathalászat
  • Tartalmak, termékek promotálása félrevezető módon (Itt példának hozzák fel a “ Gazdagodj meg egy nap alatt” állítást)
  • Hamis Google termékek promotálása
  • Elismert szervezetekhez, hírességekhez való kötődés, partnerség hangsúlyozása valóságalap nélkül

A változást a Facebook által leállított  valótlan tartalmalmú hirdetésekhez kapcsolódva eszközölték, aminek jelentősségére az idei amerikai elnökválasztások idején hívta fel sok elkeseredett szavazó a figyelmet.

A Google és a Facebook bár tisztában van vele, hogy ezekkel a lépésekkel nem képes teljesen megfékezni az álhírportálok népszerűségét, viszont fontos bevételi forrástól esnek el az Adsense oldalon történő leállításával.

Bár hiszékeny emberek mindig lesznek, bíztató, hogy az internetet jó részét magáénak tudható óriások felelősnek érzik magukat a felhasználóik megtévesztéséért.

 

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikk40% kedvezmény oktatásokra
Következő cikkMTT Állásbörze és Karriernap
Farkas Boglárka
Tásadalomtudományokat végeztem, majd diplomamunkámat a média és nyilvánosság témakörben készítettem. Mint a Népszabadság egyik újságírója, illetve több portál szerzője újságírói és médiás háttérrel érkeztem egy Google gyakornoki programon keresztül az online marketing világába. Jelenleg az AdWords Blog főszerkesztőjeként dolgozom.