Eredetileg az Egyesült Államokból indult Black Friday, vagyis Fekete Péntek klasszikusan november negyedik péntekjére esik, vagyis a Hálaadás másnapjára. Az időzítés adja magát,  hiszen amin nem sikerült túladni a Hálaadás előtt, az kitűnően értékesíthető még a nagy karácsonyi bevásárlások kezdetén, vagyis november végén.

Bár itthon nem ünnepeljük a hálaadást, a hagyomány azonban átszivárgott a kontinensre és az üzletekben történő vásárlás mellett az utóbbi évek trendjeinek megfelelően  nagy hatással van az e-kereskedelemre is.

Összeállításunkban webshopoknak, e-kereskedelem szereplőinek adunk öt last minute tippet, mivel érdemes készülni most péntekre?

  1. Küldjünk hírlevelet az ajánlatainkról

Hozzuk lázba a követőinket ajánlatainkkal, akcióinkkal már egy előzetes hírlevélben, ami akár pár nappal az akció előtt is kimehet. Részletezzük, hogy mekkora a kedvezmény mértéke, illetve kitalálhatunk akár csak az email listánkban szereplőknek szóló ajánlatokat is.

  1. Kínáljunk órához kötött kedvezményeket

Készüljünk óráról órára szóló kedvezményekkel, amelyeket különböző közösségi felületeinken előzetesen elkésült kreatívokkal, fotókkal kommunikálhatunk. Érdemes már előzetesen felhívni a követőink figyelmét az ajánlatokra, illetve arra, hogy az átlagosnál több levelet küldünk, majd automatizáltam értesíteni őket melyik órában melyik termékre vagy szolgáltatásra jár a kedvezmény.

  1. Adjunk ajándékot a vásárlások mellé 

    Adjunk valami hasznosat vagy szépet a vásárlások mellé. Az ajándék kapcsolódhat a karácsonyhoz, áruházunk profiljának megfelelően lehet egy karácsonyi dísz, prémium minőségű képeslap vagy akár csokoládé is. Hogyha van fizikai boltunk, akkor érdemes letölthető kupont küldeni, így szeméyesen a boltunkban is jelentkezhetnek be érte vásárlóink.

  2. Mutassuk be új termékünket

Jött ki új termékünk vagy szolgáltatásunk idén? Itt a remek alkalom, hogy a ránk irányuló kiemelt figyelmet kihasználjuk új termékeink bevezetésére. Kínáljunk kedvezményt vagy tegyük bele a kiemelt ajánlatok közé.

  1. Hosszabbítsuk meg az ajánlatainkat

    Mivel pénteken nagy a verseny érdemes átgondolni, hogy meghosszabítjuk a teljes hétvégére ajánlatainkat, így ügyfeleink sem érzik úgy, hogy lemaradtak, sőt külön értékelni fogják, hogy marad idejük böngészni az ajánlataink között.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkSEO: Így hat a felhasználói élmény a helyezésedre
Következő cikkSEO: Így optimalizálj többnyelvű weboldalt!
Farkas Boglárka
Tásadalomtudományokat végeztem, majd diplomamunkámat a média és nyilvánosság témakörben készítettem. Mint a Népszabadság egyik újságírója, illetve több portál szerzője újságírói és médiás háttérrel érkeztem egy Google gyakornoki programon keresztül az online marketing világába. Jelenleg az AdWords Blog főszerkesztőjeként dolgozom.