A FinTech Verseny célja, hogy az MKB Bank megtalálja azokat a digitális pénzügyi megoldásokat, újszerű digitális megközelítéseket, amelyek továbbfejlesztéséhez, megvalósításához, piaci bevezetéséhez banki partnerre van szükség. Az MKB Bank inkubációs központjában az alábbi támogatást nyújtja:

Mentor Program,
amelynek keretében banki, FinTech, IT biztonsági, technológiai, üzleti, marketing, UX és jogi szakemberek segítik a kiválasztott megoldások továbbfejlesztését, a piaci bevezetéshez szükséges go-to-market és marketing stratégia kialakítását.

Sandbox,
amelyen keresztül banki környezetben tesztelhetők a megoldások. API kapcsolatokon és interfészeken keresztül tesztelni lehet a valós idejű adatkommunikációt, a banki Big Data alternatív módon történő hasznosítását. Emellett lehetőség nyílik integrációs próbák végrehajtására, illetve banki tranzakciók, kapcsolódó workflow emulálására.

Co-working iroda
Budapest belvárosában, ahol a csapatok a mentorokkal együtt dolgozhatnak.

Fókuszcsoportok,
tesztelői csoportok bevonása a piaci verseny előkészítésébe, az ügyfélélmény, a digitális ügyfélút validálásába.
Egyedi finanszírozási program és pénzbeli támogatás a megvalósításhoz.
Milyen megoldásokkal lehet jelentkezni?

Személyes pénzügyi menedzsment megoldás (PFM)
Pénzügyeink (elsősorban költéseink) szerkezetének megértését, értelmezését segítő dashboard-szerű megoldások, amelyek megalapozzák a felhasználó pénzügyi termékekkel kapcsolatos döntéseit. A PFM platformok egyrészt aggregálhatják a különböző szolgáltatóknál vezetett folyószámláink adatait a vagyoni helyzetünk pontos és valós idejű megértése érdekében, másrészt segítséget nyújtanak költéseink és befektetéseink optimalizálásában proaktív tanácsokkal.

Big Data modellek, social scoring megoldások
A pénzintézeteknél lévő adatvagyonban feltárható mélyebb összefüggések támogatása (pl.: újszerű, vagy alternatív Business Intelligence megközelítések), továbbá az adatvagyon alternatív felhasználási lehetőségeinek kihasználása más szektorok, harmadik feles szolgáltatók bevonásával (pl.: API bankolás lehetőségei). Ezzel párhuzamosan az ügyfelekről egyre több adat keletkezik a digitális térben, amelyek újszerű értelmezése (pl.: social scoring, CRM stb.) hatékonyabbá teheti a banki szolgáltatásokat is.

Digitális fizetési megoldások
A pénzforgalmi szolgáltatások széles tárháza újszerű digitális megoldások megjelenését indukálta a digitális pénztárcától, a mobilfizetésen át, a P2P pénzküldésig. Az egyik irány ezen a területen, miképpen lehet a digitális számsorral reprezentált pénzt valós időben és költséghatékony módon “mozgatni” a digitális térben. A másik irány az, hogy milyen élethelyzetben, hogyan lehet leegyszerűsíteni, “láthatatlanná tenni” a fizetési folyamatot.

Akvizíciós megoldások (“X-sell”)
A meglévő ügyfelek elköteleződését, valamint a potenciális ügyfelek megismerését és akvirálását támogató megoldások a lojalitás és kupon programoktól, a digitális ügynöki megoldásokon át, a “játékosságot” (gamification) támogató mobil alkalmazásokig. Pénzügyi termékek end-to-end értékesítési folyamatát támogató front- és back-end megoldások.

Vagyonmenedzsment megoldások
Ezek a megoldások egyrészt segítenek a személyes pénzügyi tervezésben, pénzügyi célok kijelölésében, a megtakarítási és befektetési portfólió menedzselésében. Másrészt valós idejű virtuális asszisztencia szolgáltatást is nyújtanak, befektetési elemzések, portfóliók intuitív összehasonlítási lehetőségével, interaktív “kalkulátorok” segítségével.

Ütemezés
12. 01. Pályázatok beadási határideje
12. 06. Pitch Short List
12. 15. Pitch & Demo verseny

Kik jelentkezhetnek?

Mindenki, aki a FinTech Akadémiát elvégezte. Magánszemélyek, magánszemélyekből alkotott csapatok, gazdasági társasági formában működő cégek, FinTech startup-ok.

Hogyan kell jelentkezni?

2016. december 1. 20.00 óráig várjuk a pályázati anyagokat elektronikus formában. Küldheted email-ben, de a megadott felhő alapú tárhely szolgáltatónkhoz is feltöltheted a pályázatodat.
Formátum: MS power pointban, vagy keynote-ban készített prezentáció pdf-be konvertálva. Készíthetsz Prezi alapú prezentációt is. Ebben az esetben azt kérjük, küldd el a linket, ahonnan a prezentáció elérhető. A prezentáció titkosításáról ebben az esetben a pályázónak kell gondoskodnia.

Milyen kérdésekre kell válaszolni a pályázati anyagban?
1. slide: Milyen jelenlegi “problémára” ad megoldást a projekt / a termék / a szolgáltatás?
2. slide: Mi az értékajánlat?
3. slide: Miben rejlik a megoldás újdonsága?
4. slide: Kik állnak a projekt mögött, kikből áll a csapat?
5. slide: Milyen kompetenciákkal rendelkeztek?
6. slide: Mire lenne szükség a projekt megvalósításához, véglegesítéséhez, a piaci bevezetéshez?

Mikor derül ki, hogy kiválasztottak-e a Pitch&Demo versenyre?

2016. december 6-án 17.00 óráig értesítünk minden pályázót a pályázó által megadott e-mail címen.
Lesz-e külön felkészítő a Pitch&Demo versenyre, azok számára, akik a short list-re felkerültek?
Igen. 2016. december 8-14-e között tartjuk a short list-en szereplők felkészítését.

Mit lehet nyerni?

A 2016. december 15-én megtartott Pitch&Demo versenyen kiválasztottak “beköltözhetnek” az MKB Bank FinTech Inkubátorába és igénybe vehetik az inkubátor program keretében kialakított szolgáltatásokat.

Mit lehet tudni az Inkubátor Programról?

Az inkubátor program célja, hogy 2017 folyamán a kiválasztott megoldások piaci bevezetése, vagy a bevezetés előkészítése Magyarországon. Ezt követően kerül sor a nemzetközi piaci bevezetés előkészítésére.
http://mkbdigibank.hu/#verseny

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkSEO: Így optimalizálj többnyelvű weboldalt!
Következő cikkWebanalitika kalauz II. – A Google Analytics első beállítása
Farkas Boglárka
Tásadalomtudományokat végeztem, majd diplomamunkámat a média és nyilvánosság témakörben készítettem. Mint a Népszabadság egyik újságírója, illetve több portál szerzője újságírói és médiás háttérrel érkeztem egy Google gyakornoki programon keresztül az online marketing világába. Jelenleg az AdWords Blog főszerkesztőjeként dolgozom.