Valós időben mutatja majd a Google, hogy mennyire van leterhelve egy-egy üzlet, legalábbis az új bejelentés szerint az eredetileg Black Friday-ra tervezett újítást kiterjesztik áruházláncok mellett éttermekre, mozikra is.

Az eredetileg statikus, Google keresőhöz és Google Mapshez 2015 júliusában hozzáadott funkció az egyes üzletek és vendéglátóipari egységek legforgalmasabb időszakát jelölte, hogy már a keresésnél tisztában legyen vele a felhasználó, hogy mire számíthat.

Nem reklámozási célból, de a Deák Ferenc téri Vapiano példáján bemutatjuk hogyan nézett ki eddig ez a funkció:


valosido-terheltseg

Az új kiegészítéssell azonban “Live” módon, vagyis valós időben követkethetjük a forgalmat. Az újdonsághoz a Google anonim módon használja a felhasználók okostelefonjainak lokáció funkcióját, így egész pontosan be tudja lőni, hogy éppen mennyien vannak az adott üzletben, a külső befolyásolása az üzlet részéről pedig nem lehetséges.

vapiano

Bár a funkciót eredetileg a Black Friday idején eluralkodó káosz követésére vagy legalábbis a vásárlások ütemezéséhez tervezték, ugyanígy hasznos lehet, amikor szombat este keresünk csendesebb éttermet vagy épp az ellenkezője, azt próbáljuk megállapítani hol a legjobb a hangulat a szórakozóhelyek közül.
A valós idejű forgalomkövetés egyébként önmagában nem újdonság, hogyha a Google Maps és a Google által nemrég felvásárolt Waze autós útvonaltervező és GPS applikációra gondolunk, amelyek már rég követik a közlekedési helyzeteket, baleseteket és bedugult városrészeket.

A Google előreláthatólag pénteken tervezi élesíteni az újdonságot, mi pedig izgatottan várjuk hogy hat majd a felhasználók viselkedésére, vásárlási szokásaira.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkWebanalitika kalauz II. – A Google Analytics első beállítása
Következő cikkBlack Friday az MTT Akadémián
Farkas Boglárka
Tásadalomtudományokat végeztem, majd diplomamunkámat a média és nyilvánosság témakörben készítettem. Mint a Népszabadság egyik újságírója, illetve több portál szerzője újságírói és médiás háttérrel érkeztem egy Google gyakornoki programon keresztül az online marketing világába. Jelenleg az AdWords Blog főszerkesztőjeként dolgozom.