Íme a top 10 közösségi média marketing trend: 2017-ben

Kétségtelen, hogy meghatározza az életünket a mobilok és közösségi média világa. Hatással vannak a munkánkra, az életünkre, a szabadidőnkre: tudd meg, mire kell odafigyelned, és felkészülnöd jövőre. Ismerd meg a 10 legújabb közösségi marketingtrendet, és a hatásukat a cégedre és rád 2017-ben.

1: Live streaming video

2004-ben a Youtube még szenzációnak számított, hiszen az volt az egyetlen elérhető csatorna arra, hogy feltöltsünk és megnézzük a videókat, a minket érdeklő tartalmakat. Alig telt el 12 év és a mindenki zsebében ott lapuló mobiltelefonok lettek a közvetítő eszközök: és már nemcsak az előre felvett, és szerkesztett verziójú videókat látjuk hanem a nyers valóságot is, és lehetőség nyílik – akár – az élő pillanatok elkapására is.

Amikor megosztjuk a történeteinket (privát és üzleti oldalt is), élőben közvetítünk eseményeket, oktatást, az semmi más, mint egy újabb csatorna, ami alkalmas arra, hogy hass a közönségedre, és bizalmat építs azzal, hogy valódi, szűretlen tartalmat osztasz meg.

közösségi média

2: Chatbotok megváltoztatják a beszélgetéseinket

A mesterséges intelligencia korszakában minden arról szól, hogyan építsük be az emberi tudást a gépekbe. Az egyik ilyen, előremutató applikáció a Facebooké, mely hatalmas népszerűségre tett szert, és hihetetlen lehetőségeket biztosít a marketingeseknek. A Facebook Messengeren belüli automatikus chatbotok rugalmasak (képesek automatizálni a feladatokat), és segítséget tudnak nyújtanak az adatok lekérésében.

A chatbotok, az egyre több interakció, és az elvárt egyre magasabb színvonalú vevőszolgálat miatt elengedhetetlen kellékek lesznek, hiszen növelik a vevők bizalmát, és mióta Mark Zuckerberg bejelentette, hogy egy harmadik fél is tudja használni a messengert, hogy saját csoportot hozzanak benne létre, világszerte gyorsan nő az alkalmazás terjedése

Az emberek mindig gyors, és már készen lévő válaszokat keresnek a kommentjeikre, kérdéseikre. A chatbotok pontosan arra lesznek tervezve, hogy képesek legyenek válaszolni a legtöbb vevő által feltett kérdésre emberi beavatkozás nélkül. Ez a megoldás segít majd abban, hogy szorosabb kapcsolatot tarts a vevővel, és a potenciális célcsoporttal anélkül, hogy túl sok költséged merüljön fel a személyzet miatt. Ez nem a jövő, ma már a legnagyobb cégek elkezdték használni a chatrobotokat.

3: Lejáró közösségi tartalmak

Az online figyelem felkeltésére és megtartására mindig hatalmas volt a verseny a bevezetett brandek, és a hozzáértő, de kisebb büdzsével rendelkező marketingesek között, hiszen minden vállalkozás legnagyobb kihívása kitűnni a tömegből, és elnyerni a figyelmet, miközben látszik, hogy az eddig használt és bevált marketingtaktikák már nem fognak úgy működni, mint eddig.

A Snapchat úgy döntött, taktikát vált, és olyan tartalmakat készítenek, amik – idővel – elvesznek: a látogatók tisztába vannak azzal, hogy (24 órára) limitálva van az idejük a tartalmak megtekintésre, mielőtt azok eltűnnek. Azt a taktikát az Instagram is lemásolta a saját platformjára, így az eltűnő (bizonyos ideig elérhető) tartalmak mára a közösségi média részévé váltak.

Ezt az előremutató trendet mindenképp ki kéne próbálnod, és le kellene tesztelned a későbbi digitális média kampányaid során.

4: A közösségi média konszolidálása

Előbb vagy utóbb minden fejlődő ágazat centralizálódik, ez történik a közösségi médiával is. A Facebook megvette a WhatsAppot, az Instagramot és az Oculus Riftet, a Twitter fizet a Periscope-nak, a Microsoft pedig nemrég szerezte meg 27 milliárd dollárért a LinkedInt. Modern marketingesként nem szabad azt hinni, hogy a dolgok változatlanok maradnak. Muszáj folyamatosan követnek az átrendeződéseket, a piaci szerepeket, és megújítani a taktikádat ha a versenyben szeretnél maradni, mert a kisebb – közösségi – startupoknak küzdeniük kell majd, hogy áttörjék a gátakat.

5:  Az organikus közösségi forgalom egyre nehezebb lesz

A figyelem magadra irányítása, és a figyelem fenntartásánál nincs fontosabb az online világban. Ezt eddig elérted a lájkokkal a Facebookon és követőkkel a Twitteren: nem kellett se könyörögnöd, se fizetned érte, de ez éppen most változik. A Facebook, az Instagram és a többiek sem időrendi sorrendbe teszik ki az idővonalra a frissítéseket, és amíg nem húztad elő a hitelkártyád – szinte –, láthatatlanná tesznek: egy ideje a közösségi médiára is úgy kell tekintened, mint egy fizetős hirdetési felületre.

Ez a tendencia sok üzletet arra kényszerít, hogy visszatérjenek a digitális alapokhoz. Mi tehát a marketinges feladata?

  1. Mindent meg kell tenni, hogy minél előrébb kerülj a Google találatok között
  2. Készíts email-listákat, hogy elérd a saját közönséged anélkül, hogy a Google vagy a Facebook „beleszólhatna”
  3. Dolgozz keményebben a kialakulóban lévő, fejleszthető képességeken, ez az új művészete és tudománya a marketingnek.

Itt az ideje, hogy elkezdj új csatornát kialakítani, és nem csak a közösségi médiába fektetni minden energiád és pénzed.

6: Az automatizáció lesz a legmainstreamebb

Egy papírral, egy tollal és egy dolgozókkal teli szobával nem lesz hatékony a termelésed. Az olyan alkalmazások, mint a Marketo, a Hubspot, MiniCRM vagy bármelyik másik automatikus marketingszoftver és -felület, elengedhetetlen eszközök, és nagy segítség a marketingeseknek, főleg azért, mert egyre okosabbak, intuitívabbak és egyre olcsóbbak.

7: A megszemélyesítés lesz előnyben

Míg az eszközök, programok egyre okosabbak, az emberek egyre ellenállóbbak az általános tartalmakkal kapcsolatban: ezért a személyes és releváns tartalmak és a hirdetések válnak fontossá

A Facebook úgy célozza a hirdetéseket, hogy tudja, merre jártál az elmúlt időben az interneten, milyen oldalakat néztél meg, így a kampányok kiválasztásának taktikája a te érdeklődési területed lesz. Azokat a releváns tartalmakat mutatja meg, aminek a legnagyobb a keresési rátája.

A digitális marketing automatizációja eszközöket és adatokat is biztosít ahhoz, hogy a jó tartalmat juttass el, jó időben, a jó közönséghez.

8: A közösség befolyásolásának felemelkedése

A bloggerek bármilyen témában gyárthatnak tartalmat – divatról, ételről vagy bármi másról –, közben kiépíthetnek egy lojális támogató tábort az Instagramon, Facebookon, és Twitteren. A hitelességük és a bizalmuk tehát a tartalomra épül.  Ahogy – a hatalmas zajban, a zavaros tartalmak miatt –  egyre nehezebb elérni a célközönséget, idővel szükségszerűen kialakulnak a kapuőrök: ők szűrik a  tartalmat, és ezzel befolyásolnak másokat.

9: A közösségi média megbízható gazdaságban üzletté alakul

Ha hibáztál, vagy panasz érkezett a cégedre, eddig zárt ajtók mögött zajlottak: telefonon, levélben, e-mailben. A közösségi csatornák azonban kiteregetik a szennyest.

Az Uber értékeli az utast és a sofőrt is. A Facebookon értékelni lehet a szállodát, az éttermet. Az átláthatóság lesz az új üzleti paradigma.

10: A mesterséges intelligencia és a robotok felemelkedése

Az elmúlt évtizedekben átéltük a számítógép, az internet és a közösségi csatornák, a mobiltelefonok térhódítását, fejlődését: ezek az új technológiák megváltoztatták a szórakozást, az üzletet és az egész életünket.

A mobilok és a számítógépek 7 milliárd embert tettek publikálóvá. Mindannyian videókat és szelfiket készítünk, minden órában milliárdnyi írásunk jelenik meg, aminek az eredménye egy óriási tartalomhalmaz.

Ahogy az adatok mennyisége exponenciálisan nő, a zűrzavar megszüntetése szükségünk van mesterséges intelligenciára, gépekre és erős processzorokra: ilyeneket használ a Goggle és a Facebook is. A mesterséges intelligencia használata ma már mindennapos: például egy ismerős bejelölése, tartalmak ajánlása Facebookon. A LinkdIn ez alapján párosítja össze a kínált munkát a jelöltekkel, a Pinterest pedig robotokat használ a képfelismeréshez és a személyre szabott keresésekhez.

A 2017-es év is rengeteg lehetőséget rejteget, tarts velünk és kezd velük az új évet. Ismerd meg a legújabb üzleti és marketingtrendeket a IV. Magyar Marketing Fesztiválon, 2017. január 26-án.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkJanuárban újra Magyar Marketing Fesztivál
Következő cikk5 digitális marketing trend, amely meghatározza a jövőt
Farkas Boglárka
Tásadalomtudományokat végeztem, majd diplomamunkámat a média és nyilvánosság témakörben készítettem. Mint a Népszabadság egyik újságírója, illetve több portál szerzője újságírói és médiás háttérrel érkeztem egy Google gyakornoki programon keresztül az online marketing világába. Jelenleg az AdWords Blog főszerkesztőjeként dolgozom.