Az influencer marketingé a jövő?

584

Az influencer marketing gyorsabban növekszik, mint a digitális marketing. Az influencerek milliós követőtábort építenek ki rövid idő alatt, így az általuk reklámozott márka közvetlenebbül juthat el egy nagyobb közösséghez.

Mi az influencer marketing?

Az influencer marketing egy olyan stratégia, amivel befolyásos emberek közreműködésével népszerűsíthető egy adott termék vagy szolgáltatás. Olyan, mintha egy márka szóvivői lennének: a véleményvezér megmondja a célközönségnek, milyen terméket vásároljanak, milyen szolgáltatást vegyenek igénybe, mit kedveljenek. Az az üzenet, amit ők mondanak, hitelesebbnek tűnik a fogyasztók számára, és ebben rejlik az influencerek ereje.

Kik lehetnek influencerek?

A social media egyre nagyobb közösségeket alakít ki, így a véleményvezéreket is egyre nagyobb erővel ruházzák fel. Míg évekkel ezelőtt a híres énekeseket vagy sportolókat tekintették trendformálóknak, ma már bárki azzá válhat, ha van egy jól felépített profilja vagy rendszeresen blogol.

Az influencerek közvetlen kapcsolatot teremtenek a fogyasztó és a brand között, így nagyobb értékkel bírnak a bejegyzéseik, mint a klasszikus reklámok. Azzal, ahogyan megjelenítik a terméket, egyfajta életstílust is közvetítenek, ami a követőknek imponál. Az így szerzett vásárlók nem csupán a márkához, de a véleményvezérhez is kötődnek, így lojálisabbak lesznek.

Van jövője az influencer marketingnek?

A  Google Trends szerint az influencerek iránti érdeklődés folyamatosan nőtt az elmúlt években. Az emberek elvárják, hogy inetraktív és szórakoztató tartalmakat kommunikáljanak feléjük, belefáradtak a klasszikus hirdetésekbe. A specializált témára épülő, szponzorált posztokat, cikkeket, vizuális tartalmakat szívesebben osztják meg, mert bíznak abban, aki közzétette. Ezért a hirdetők keresik azokat a véleményvezéreket, akik hitelesen köthetőek a márkájukhoz.

Az influencer marketing előnye továbbá, hogy támogatja a keresőoptimalizálást. Minél több ember beszél egy adott márkáról, annál jobb helyen jelenik meg a Google keresőjében.

 

Nemzetközi viszonylatban az influencer marketing már régóta jól működik, Magyarországon is egyre népszerűbb. Vajon ez lesz majd a jövő? A digitális trendek gyors változása miatt nem lehet megjósolni, de jelenleg a fogyasztók jobban felfigyelnek azokra a cégekre, akik alkalmazzák a véleményvezéreket.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkInstagram: radikális újratervezés
Következő cikkA jövő digitális trendjei: AdWords újítások
Janni Anikó
2009 óta foglalkozom újságírással, valamint több éve dolgozom kommunikáció, PR és marketing területen. A lifelong learning szemléletet képviselem, így törekszem minden olyan tudás elsajátítására, melyet a szakmai pályám során hasznosítani tudok.