4 digitális marketing trend

214

Egy vállalkozás folyamatos növekedéséhez lépést kell tartani a digitális piac fejlődésével, az újdonságokhoz kell igazítani a marketing stratégiát.

A digitális világban időről-időre előtérbe kerül egy-egy olyan felület vagy program, amelyet a fogyasztók nagy számban kezdenek el használni. 2016-ban ilyen volt a Pokemon Go őrület, aminek hatására elkezdték használni a kiterjesztett valóságot a marketingben is.

Ezek a “digitális csillagok” amilyen gyorsan felemelkednek, olyan gyorsan bukhatnak is. Mi ennek az oka? A fogyasztói igények folyamatos változása és a gyors technikai fejlődés. A marketing startégiának így ehhez a folyamatosan változó világhoz kell alkalmazkodni, rugalmasnak kell lenni az újabb trendekre.

Cikkünkben összegyűjtöttük a 2017-es év négy fontos digitális marketing trendjét.

Vizuális tartalom

A felhasználók egyre inkább a vizuális tartalmak felé fordulnak, mivel világos, tömör információkra van szükségük. Az agy a vizuális információkat 60.000-szer gyorsabban dolgozza fel, mint a szöveget, és a továbbított információk 90 százaléka vizuális. Tehát a látvány meggyorsítja a megértését és a megtartást. Ráadásul a vizuális elemek képesek az érzelmeket erősíteni.

A közösségi médiában különösen fontos a vizuális megjelenés, amely nem csupán a képekre és a videókra vonatkozik, hanem a márka logójára, weboldalára és a teljes megjelenésére is. Ez nagy mértékben meghatározza, hogy egy fogyasztó milyen véleménnyel lesz az adott termékről vagy szolgáltatásról.

Interaktív tartalom

A kapcsolattartás és az elkötelezettség vágya az, ami a vizuális tartalom iránti igényt támasztja a márkák elé. Az interaktív tartalommal a felhasználó aktívan vehet részt egy márka életében. Ez a kvízek, szavazások, versenyek, értékelések vagy infografikák új formáit jelentheti, melyek megnövelik a felhasználói élményt. Ezek fokozzák a kapcsolatot, lojális felhasználóknak keltik fel a figyelmét.

Élő videó

2015-től az online videók az összes mobilhasználat 50%-át tették ki, és a videótartalmak népszerűsége még mindig nagyon növekszik. A videók nagy erővel szólnak a fogyasztókhoz, másodpercek alatt több információt, gondolatot és érzelmet adhatnak át. Az élő videóknak köszönhetően a márkák valós időben szólhatnak a fogyasztóikhoz, melyekkel az interaktivitás is növelhető.

Megsemmisülő tartalom

A Snapchat megjelenésével a felhasználók megismerhették az megesemmisülő üzeneteket. Ezek az üzenetek is fokozzák a felhasználók izgalmát, hiszen korlátozott ideig juthatnak a márkáról információhoz. Ez sürgető érzelmeket kelt a fogyasztókban, hogy ne maradjanak le semmiről.

 

Végső soron a márkákon múlik, hogy kihasználják-e a digitális marketing újdonságait, mindenesetre a fogyasztók eléréséhez nagyon fontos, hogy egy cég lépést tartson a trendekkel.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkAz influencer marketing rejtett kockázata
Következő cikkFacebook: hirdetések blokkolásával büntetnek
Janni Anikó
2009 óta foglalkozom újságírással, valamint több éve dolgozom kommunikáció, PR és marketing területen. A lifelong learning szemléletet képviselem, így törekszem minden olyan tudás elsajátítására, melyet a szakmai pályám során hasznosítani tudok.