Facebook: tippek, amik felpörgetik az oldalad

376

Minden tartalommarketinggel foglalkozó személyt érdekel, hogyan lehetne növelni az elkötelezettséget a Facebook-on? Ugyanis a Facebook algoritmusa folyamatosan változik, inkább hátráltat, mint hajt előre, és új tartalmi trükköket kell kipróbálni, hogy a felhasználók találkozzanak a bejegyzésekkel.

A Facebook algoritmusnak hatása van arra, hogy a tartalom megjelenik-e a felhasználóknak. Ez egy “play to play” platform, ahol a vállalatok kénytelenek folyamatosan egyedi, érdekes tartalmakat gyártani vagy fizetett hirdetéssel előnyt szerezni. Azonban a probléma nem feltétlenül az, hogy olyan bejegyzések jelennek meg az oldalon, amelyek nem érdekes a felhasználók számára, hanem más akadályok lehetnek.

Mutatunk néhány tippet, amellyel felpörgetheted az oldalad látogatottságát!

 

Hangulatok figyelése

Ha szeretnéd megtudni, milyenek a tartalmaid, akkor nem feltétlenül a statisztikát kell figyelni, hanem a reagálásokat. Ez megmutatja, hány embernek tetszik, hányan osztják meg másokkal vagy milyen bejegyzéseket írnak alá.

Érdemes még megnézni, hány kattintást kapnak a bejegyzések vagy videó esetén mennyi ideig nézték az adott videót. Mindez elárulja, hogy a közönségnek tetszik-e amit csinálsz, vagy ideje izgalmasabb tartalmakat gyártani.

 

Figyelj a negatív jelekre!

Ha az oldal bármilyen negatív visszajelzést kap, akkor csökken annak a valószínűsége, hogy a bejegyzést látja a célközönség. A negatív visszajelzések magukba foglalják a kommentek elrejtését, az üzenetek levélszemétként történő megjelölését és a követés elhagyását is. A dühös vagy szomorú emoji nem tekinthető negatív visszacsatolásnak.

 

Fizetett tartalmak rangsorolása

Ha úgy gondolod, hogy a fizetős tartalmak használatával megnöveled a promóciód elérését, akkor érdemes figyelni a Facebook hirdetések relevancia pontszámára. Ha néha többet ajánlasz, a relevancia pontszám növekedni fog. Máskor, ha ugyanolyan ajánlatot teszel, mint ami a magasabb relevanciájú pontszámmal rendelkezik, akkor magasabb rangot kap.

A rang két tényezőt tartalmaz: az ajánlat és a relevancia pontszám. A relevancia pontszám az elkötelezettségtől és a pozitív, negatív visszajelzésektől függ. A pontszám 1-tól 10-ig terjedő skála alapján történik.

 

Az is sokat számít, hányan követik az adott oldalt, hiszen ha kevesen követnek, akkor nem ér el sok embert a bejegyzés. Első lépésként tehát követőket kell gyűjteni, majd utána építeni az elköteleződésre.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkMTT Akadémia-1. őszi VIP event
Következő cikkAz eredetiség mindig nyer
Janni Anikó
2009 óta foglalkozom újságírással, valamint több éve dolgozom kommunikáció, PR és marketing területen. A lifelong learning szemléletet képviselem, így törekszem minden olyan tudás elsajátítására, melyet a szakmai pályám során hasznosítani tudok.