Facebook: 3D-s posztok és VR objektumok

250

A Facebook lehetővé teszi, hogy virtuális objektumokat osszunk meg az üzenőfalon azoknak az ismerőseinknek, akiknek nincsen VR-szemüvege. Ők is 3D-ben láthatják ezeket az objektumokat, hogy minden szögből átnézhessék őket.

A 3D-s megosztások úgy is alakíthatóak, hogy azokkal játszani lehessen. A Facebook böngészőben ez így néz ki:

A Facebook olyan API-n dolgozik, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók megosszák VR-fejlesztésben készült alkotásaikat a hírfolyamukon.

 

Új játék a Facebook Spaces-ben

A vállalat hamarosan lehetővé teszi, hogy a Facebook Camera-val felvett kiegészített valóságobjektumokat megoszthassák a Spaces-ben, így játszhatnak az AR-el a VR-ben. Ezek a bejegyzések megoszthatóak lesznek a hírcsatornán is.

A terek egy sor új funkciót kapnak majd. A 2D Facebook Live közvetítéseken túl a Spaces felhasználói hamarosan megoszthatják 360 fokos videójikat a virtuális valóságból.

A Facebook lemásolta a Snapchat AR maszkjait, és elhelyezte őket a VR-ben, hogy a Spaces avatárok különböző maszkokkal egészüljenek ki.

Forrás: techcrunch.com

VR a VR-n kívül

A virtuális valóság elfogadása nem történik olyan gyorsan, mint sokan várnák. A facebook több mint három évvel ezelőtt fejlesztette ki az Oculus-t, de a fejhallgatókat még mindig lassan értékesítik. A bemutatott 3D bejegyzések radikálisan kibővítik majd azoknak az embereknek a számát, akik játszanának a VR-ben készült dolgokkal, ha ezek a tartalmak elhagyják a fülhallgatót.

A vállalat az újdonsággal úgy gondolja, hogy csak akkor lehet érdekes a hírfolyam, ha minél többen osztanak meg tartalmakat. Most egy hasonló küldetést kezdeményez a VR számára is. Ahelyett, hogy a fejlesztők mindent megépítenének a virtuális valóságban, az az ötlet, hogy maguk a felhasználók hozzanak létre objektumokat, játékokat és még sok más dolgot.

Forrás: techcrunch.com

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkOktatási kedvezmény diákoknak
Következő cikkSMARTFEST
Janni Anikó
2009 óta foglalkozom újságírással, valamint több éve dolgozom kommunikáció, PR és marketing területen. A lifelong learning szemléletet képviselem, így törekszem minden olyan tudás elsajátítására, melyet a szakmai pályám során hasznosítani tudok.