Facebook: felvásárolta a tbh-t

316

A hetekben a Facebook felvásárolta a tbh nevű új közösségi platformot, amely úgy tűnik, hogy a tinédzserek új kedvence.

A tbh nevű social media felület az angol to be honest rövidítésből származik, amely jelentése: őszintén szólva. Az alkalmazás lehetővé teszi, hogy a felhasználók névtelenül válaszoljanak az emberek által feltett kérdésekre, névtelenül szavazzanak. Céljuk, hogy létrehozzanak egy olyan anonim akalmazást, ami mentes a trollkodástól és a zaklatástól, amit a legtöbb közösségi oldal nem tudott elkerülni.

Forrás: techcrunch.com

A regisztrációt követően amikor a felhasználó feltölti a kontaktlistáját, az alkalmazás előre meghatározott pozítiv kérdéseket tesz fel, majd megjelölhetnek egy ismerőst. A megjelölt felhasználó észlelni fogja, hogy kiválasztották, de azt nem tudja majd, hogy kicsoda.

Ez idáig a tbh 5 millió letöltéssel és 2,5 millió napi aktív felhasználót szerzett, mindezt 9 hét alatt. A siker oka, hogy a tinédzserek pozitív interakcióra vágynak az online térben, amelyet itt megkaphatnak. Ez a siker a Facebook korai növekedéi stádiumára emlékeztet.

A tbh még csak néhány amerikai államban érhető el, de népszerűsége gyorsan növekszik és szájhagyomány útján terjed a pozitív visszajelzéseknek köszönhetően.

Forrás: theverge.com

A Facebook azt akarja, hogy a tbh a következő Instagram legyen, ezért lehetővé teszi, hogy saját márknév alatt némileg függetlenül működjön. Azonban a megállapodás részletei nem pontosak.

Érdekes, hogy a Facebook inkább megvásárolta a tbh-t ahelyett, hogy klónozta volna, hiszen más social media felületek funkcióit agresszíven másolja. Talán a tbh robbanásszerű növekedése és erős márkaneve miatt a Facebook jobbnak látta, ha összeállnak, mintsem felülkerekedjenek a közösségi média óriáson.

Forrás: http://gadgets.ndtv.com/
Nikita Bier, a tbh alkalmazásfejlesztője a tbh anyavállalataként indította el 2010-ben a Midnight Labs-ot. Próbálkoztak egy termékcsaláddal, köztük egy személyes pénzügyi alkalmazással, egy főiskolai chat alkalmazással és egy személyiség teszttel is. A sikert azonban egyik sem hozta meg számukra. Ezután döntöttek úgy, hogy a hiányzó pozitívumokra építenek egy névtelen alkalmazást, mint a Secret és a Yik Yak, amely után megszületett a tbh. A korai siker ellenére a legnagyobb gondot mégis az okozta, hogyan tartsák meg a felhasználókat. A kérdéseken túl, így bevezették a közvetlen üzenetküldést, amelyben benne van a személyazonosság felfedésének a lehetősége is.

A Facebook most segít a tbh-nak, hogy segítsen fenntartani a felhasználók érdeklődését és újakat szerezni.

 

Szólj hozzá!

hozzászólás