SMARTFEST: Online és fizikai boltok szimbiózisa

241

A kereskedők a vásárlók szokásaihoz idomulnak, amelynek eredményeképpen a hagyományos kereskedők fokozatosan erősítik online jelenlétüket, az online kereskedők pedig fizikai üzleteket nyitnak.

Az e-kereskedelem indulásakor sokan azt jósolták, hogy idővel át fogja venni a bolti kereskedelem szerepét. Ez azonban nem következett be, bár évről évre növekszik az online vásárlások száma. Tavaly a hazai online kiskereskedelem elérte a 427 milliárd forintot, a netes vásárlások során átlagosan 1700 forinttal nőtt az átlagos kosárérték a 2015-ös évhez képest – derül ki az eNET kutatásából.

Az online és az offline kereskedelmet egyre nehezebb különválasztani, a csatornák működtetését egységesen kell tudni kezelni háttérrendszerek, logisztika és kiszolgálás terén, hiszen a vásárló életszerű módon egy vásárlás végigvitele során “omnichannel” módon „fogyaszt”.  Az a trend is elindult, hogy már a bolti környezetbe egyre inkább begyűrűznek azok a digitális eszközök és módszerek, amelyek jól teljesítenek az e-kereskedelemben, s közös üzemeltetésű CRM, marketing rendszerek és kereskedelmi üzletpolitika határozza meg a cég működését, ez az egységes kereskedelem, azaz “unified commerce” .

Merre tart a jövő?

A nagy e-kereskedelmi cégek egyre inkább fektetnek be a bolti kereskedelembe, az Amazon FMCG boltokat vásárol fel, s azt mondják, hogy a jövő az olyan automatizált megoldások a bolti kereskedelemben is, ahol a kiszolgálásban személyzetre nem lesz szükség. Képi elemzéssel, augmented realityvel, pénztármentes megoldásokkal igyekeznek a vásárlói élményt növelni.

Egy amerikai startup pedig olyan automatán dolgozik, amely folyamatosan figyeli és elemzi a betárazott termékek fogyását és a fogyasztási szokásokat és ez alapján tölti az automatát és ad személyre szabott ajánlatokat a vásárlóknak.

A teljesen digitális bolti megoldások be fognak igazolódni? Számolnak azzal, hogy az emberi kapcsolatok kiiktatásával hogy tudnak az újító tech megoldások működni? Milyen tech megoldások lesznek biztosan nyerők? Egyáltalán hogyan alakulnak a digitális technológiai megoldások az omnichannel kereskedők számára?

Deák András, a Next Wave Europe SmartCommerce szolgáltatási technológiák üzletágának igazgatója ezt a kérdést járja körül november 15-én a SMARFEST konferencián.

Deák András
Deák András

András a Next Wave Europe SmartCommerce szolgáltatási technológiák üzletágának igazgatója, e-kereskedelmi és fizetésforgalmi szakember 12 éves szakmai múlttal. Négy évig a Libri és Shopline üzleti stratégiai projektjeivel, online webfejlesztések üzleti menedzselésével foglalkozott. 2014 novembere óta a SZEK.org e-kereskedelmi szövetség elnökségi tagja. 2004-től az Inter-Európa Bank e-business üzletágán menedzser, később e-banking osztályvezető. 2008-tól a CIB Bankban az internetes kártyaelfogadás szakterületének üzleti képviselője. 2011-ben a PayU online fizetési szolgáltató hazai piacra történő bevezetését menedzselte üzleti vezető pozícióban.

 

Szólj hozzá!

hozzászólás