6 tanács a közelegő a Black Friday-re – Második rész

63
  1. A Black Friday és Cyber Monday ajánlatod tűnjön ki a tömegből   

Minimalizmus és „Hero Banner”-ek

Az ajánlatunknak másodperceken belül szembe kell tűnni, hiszen a vásárlók november közeledtével a diszkont és mínuszjel szimbólumokat keresik. Ha az üzenetünk nem világos és egyenes, akkor a látogatóink könnyedén elhagyják az oldalt a jobban érthető és egyértelmű üzeneteket keresve.

A főoldali design-t dobjuk fel hero bannerekkel ( carousel képeknek is nevezik, ők azok a szinte az egész képernyőt elfoglaló központi képek) melyek erős érzelmi behatást hagynak vásárlóinkban. Az egyetlen szépséghiba, hogy a hero banner egyre népszerűbb lesz, amióta felfedezték a hatékonyságát 2013 körül. Érdemes körülnézni, hogy a konkurenseink is operálnak-e hero bannerekkel, illetve AB tesztekkel megfuttatni néhány változatot.

Az igazán megkapó hero image-ek a brandet is építik és az akciókat is központosítják

Néhány ingyenes fotó-aranybánya

A BURST, a Shopify házi fotótára, ahol termék- és lifestyle képek ezreit találjuk magas felbontásban. Rengeteg, részben animált fotó is megtalálható. Minden egyedi igényre és iparágra megtalálják a látogatók a nekik megfelelő képet, valamint rendszeres szerkesztői válogatásokra és szegmensekre lebontott design tanácsok segítenek a választásban, illetve sok információt is közzétesznek, melyik fotó miként viselkedett különböző termékkontextusokban.

A PEXELS  különlegessége a sok erőteljes tónusú, vadregényes fotóban, felhős-borongós tájakban, elegáns atmoszférában, fekete –fehérre berendezett enteriőrökben, valamint  kék és barna uralkodó színekben rejlik.

A PIXABAY milliónyi profi fotót kínál, és sok kreatív osztja meg itt tapasztalatát arról, hogy melyik fotó hogyan viselkedett különböző vásárlói környezetekben.

www.pexels.com

  1. Világos értékajánlat a versenyelőny érdekében – legyen különb a habos-szivárványos történetmeséléstől

Miért válasszam a te üzleted a többi helyett? Az állandóan visszatérő kérdés a vásárlóink fejében, kivéve ha még nem köteleződtek el mellettünk. Az összehasonlítgatás folytatódik akkor is, ha már visszatérő vásárlókká válnak, de valamilyen kellemetlen élmény kibillentette őket.

A világos értékajánlat, amely megkülönbözteti a webshopot a riválisoktól, lehet mérhető, kvantitatív ajánlat  ( pénz visszafizetési garancia, nagyobb mennyiségű áru esetén engedmény, illetve a kiszállítási költségből való engedmény )  illetve kvalitatív  (  különleges adalékanyagok és alkatrészek, minőségi beszállítók és gyártók, nonstop vevőszolgálat stb.)

  1. Használjunk különböző üzeneteket különböző vásárlói szegmenseknél

A vevőmegtartás és a BF/CF kampány konverzió növelésének érdekében használjunk viselkedés- és eseményalapon szegmentált perszonalizációt. Ha egy vásárlónk organikus keresésből érkezik, és Speedminton ütőt keres, állítsuk be úgy az ő ajánlódobozait, hogy reklámozzanak Speedminton labdákat és ütő-párosításokat, ne pedig ping-pong ütőket és biciklilámpákat.

+1 Legyünk proaktívak és segítsünk dönteni a vásárlóknak

Mark R. Lepper és Sheena S. Ilyengar kutatásai bebizonyították, hogy a vásárlói elégedettség egy adott termékkategóriából való kevesebb választási lehetőség esetén jóval magasabb.

Ne gondoljuk, hogy minden vásárló kész listával érkezik a boltunkba. Egypár jól kiválasztott termék ajánlás segít nekik kiegészíteni a homályos vágyképet s eloszlatni az izzasztó érzést, amikor túl sok választási lehetőség van, amely ismerős lehet azoknak a boldogtalanoknak, akik reggelente túl sok cipő s ruha között kényszerülnek választani. A választás pszichés energiákat, azon belül döntési energiákat emészt fel – Steve Jobs nemhiába redukálta egyfajta cipőre-pulóverre-farmerre ruhatárát, rengeteg döntési energiát emésztett volna fel reggelente öltönyök és cipők között turkálni. Mark Zuckenberg, aki ugyanabban az indiai ashramban meditált mint Jobs, tudatosan vagy tudattalanul, de öltözködésben is követi a mesterét, elég egy pillantást vetni unalmas öltözékére.

A bőség zavarát redukálhatjuk és rengeteg mentális energiát spórolhatunk más cselekvésekre. A választási kényszert lecsökkentve kellemes megkönnyebbülés lesz majd úrrá a vásárlón, amire emlékezni fog s áruházunkhoz köti.

Sources: Shopify, Shopify, Dailymail.co.uk

Egy újabb tanulmány szemlélteti az impulzusvásárlás és a perszonalizáció kapcsolatát.  Martin Armstrong vizuálja azokról a termék kategóriákról, amelyek legnagyobb eséllyel landolnak a kosárban egy-egy spontán döntést követően –  jól megtervezett perszonalizáció után. A válaszadók 43 %- a vallotta azt, hogy  hajlandó lenne venni divatárukat, cipőket, ha egy jól testreszabott ajánlat tűnik fel a Black Friday környéki napokban.

+2. A mobilon vásárlók ( m-commerce ) száma megnégyszereződött az elmúlt években

Ügyeljünk arra, hogy a vásárlási élményt könnyebbé tegyük, leegyszerűsített felülettel és betűtípussal. Hagyjunk jókora mozgásteret a CTA ( call to action ) – mezőknek, hogy a vásárlók könnyedén  rákattinthassanak.  Mobil felület esetén a homályos, bölcsészkedő, terjengős magyarázatokat felejtsük el, fókuszáljunk a mi és a hogyan kérdések megválaszolására. A CTA területeknek átlagon felüli sebességgel kell hasítani. Az YSlow- féle eszközök, amelyeket az első részben már említettünk, segítenek a CTA területünkön belül is a lassú komponensek azonosításában.

További hasznos információk a Yusp ingyenesen letölthető, angol nyelvű Black Friday e-bookjában találhatóak.

Szerző: Markó András Marcell
Content marketer @ Yusp | Gravity R&D

Szólj hozzá!

hozzászólás