SMARTFEST: Csodálatos online tér – interjú Ormándlaki Balázzsal

263

Ormándlaki Balázs immár 4 éve alapította a Drive Online Marketinget, melynek célja, hogy a legprofesszionálisabb performance marketing szolgáltatást nyújtsa itthon és külföldön. Jelenleg számos multinacionális vállalat és hazai középvállalkozás kampányait is kezeli. Az AdWords kampányok sikeréről és nehézségeiről beszélgettünk vele.

Adwords Blog: Milyen változások figyelhetőek meg az évek során az AdWords területén?

Ormándlaki Balázs: Mára az AdWords a világ leghatékonyabb és egyben legbonyolultabb hirdetési felülete lett. Ami azt jelenti, hogy csodás eredményeket az egyre növekvő verseny hatására már csak óriási szakértelemmel lehet elérni. Nálunk például már hatan vannak csak az AdWords osztályon. A rendszer már olyan bonyolult, hogy egy ember nem is érthet mindenhez, így mindenkinek megvan a specializációja is, így egy kampányon minimum 3 ember dolgozik összeadva tudását. Ezzel párhuzamosan, mivel egyre több a piacra lépő, és ez egy aukciós felület, piactól függően évente 30-40%-kal emelkednek a kattintási díjak, ami a kereső hirdetések esetében sokaknak már veszélyezteti a profitabilitást.

Adwords Blog: Tapasztalatod szerint több cég, vállalkozás használja ma már az AdWords hirdetéseket mint pár évvel ezelőtt?

Ormándlaki Balázs: Sokkal többen használják, de sajnos a jó minőségű Premier Partner ügynökségből nagyon kevés van, így kevés a minőségi kampány építés. A rosszul felépített kampányok erős árfelhajtó hatást generálnak a piacon. Az AdWords lelke a minőségi mutató, mely következtében ugyan az a kattintás 3-as minőségi mutató estén háromszor annyiba is kerülhet, mint 10-es minőségi mutató esetén. Tehát a jó setup komolyan érinti a pénztárcát, főleg, ha a költés már 150 000 Ft felett van.

Adwords Blog: Előadásod címe a “Gyémántbánya vagy fekete lyuk: logikailag hibás AdWords kampányok”. Véleményed szerint mitől függ, hogy egy kampány nagy sikereket hozzon?

Ormándlaki Balázs: A legfontosabb, hogy az ügyfél rendelkezzen stratégiával minimum középtávon. A stratégiának tartalmaznia kell a legfontosabb célcsoportok minta perszónáit, az értékesítési előnyöket, lehetőségeket, célcsoportonként és egy alapos értékesítési és megtérülési stratégiát. Szóval a legfontosabb a célcsoport megértése és adekvát kiszolgálása. De ne feledkezzünk meg arról, hogy hosszútávú profit csak a kiemelkedően jó, versenytársakat felülmúló termékekben, szolgáltatásokban vagy kiszolgálásban van. Azok a kedvenc projektjeink, melyekben már a stratégiai, versenytárselemzési folyamatban is részt vehetünk.

Az online tér csodálatos: nem csak azt lehet megmondani, hogy mire, mennyien kerestek a múltban, hanem azt is, milyen tartalmat vártak akkor, amikor rákerestek egy-egy témára.

Adwords Blog: Szerinted miért érdemes egy vállalkozásnak AdWords hirdetést indítani?

Ormándlaki Balázs: Nem mindenkinek érdemes, csak azoknak, akiknek a célcsoportja jól azonosítható keresési kifejezések vagy érdeklődési körök alapján. Alapvetően ez most a legjobban mérhető marketing eszköz, ahol megérzések helyett adatvezérelten lehet az üzleti stratégiákat kiszolgálni. És persze kiváló kampány setup esetén ez a leghatékonyabb megoldás is a piacon, valamint jól skálázható a vállalkozás méretéhez és terheltségéhez is. Az is fontos, hogy az AdWords-el a legkönnyebb export piacokat meghódítani az itthon már bevált, sikeres módszerekkel.

Megfelelő stratégiával és költségráfordítással biztosan be lehet kerülni az első 4 hirdetési pozícióba, akkor is, ha ennél már több hirdető van jelen. Fontos tudni, hogy a tabbed browsing internetezési gyakorlat alapján az emberek szeretnek 3-4 találatot lenyitni és a weboldalak alapján kiválasztani, tendereztetni a beszállítókat. Tehát a harmadik helyen még nagyon komoly üzleti potenciál van. Még nem volt olyan, hogy valakinek ne tudtunk volna potenciális vevőket szállítani a weboldalára a verseny miatt.

Adwords Blog: Mi a tanácsod azoknak, akik most kezdenének el AdWords felületen hirdetni?

Ormándlaki Balázs: Ne kezdjék el egyedül! Még egy microvállalkozás is kezdjen egy tréninggel, majd kérjen rendszeres személyes szakértői tanácsadást az élő fiókját illetően, de ha van 100 000 Ft feletti hirdetési keret, akkor érdemes egy profi ügynökséget bevonni, mert az ügynökségi díj ekkora költségnél már jó esetben kitermeli magát, növeli a profitot.

Adwords Blog: Szerinted a közösségi média hirdetések befolyásolják az AdWrods hirdetéseket?

Ormándlaki Balázs: Mindenképpen befolyásolja, hiszen a legtöbb marketinges az online performance hirdetési keretet Magyarországon ezen két csatorna között osztja el. Persze most még mindkét csatorna növekszik, hiszen inkább az offline költésekből harap ki még az online tér. A Facebook nagyon gyorsan fejlődik és már ott is lehet megtérülés alapú kampányokban gondolkodni, véget ért már az “ez csak egy márkaépítő felület” korszak.

Adwords Blog: Véleményed szerint miben rejlik egy jó AdWords kampány sikere?

Ormándlaki Balázs: Jó  stratégia, ami kutatáson alapul és része egy nagyon precíz kulcsszókutatás is.

A végfelhasználó motivációinak, igényeinek ismerete.

Az igények magas szintű kiszolgálása minőségi, komfortos és biztonságos webes környezetben.

És persze rengeteg adatvezérelt AB teszt, ami folyamatos fejlődést biztosít. 🙂

Ormándlaki Balázs, a Drive Online Marketing ügyvezetőjének előadásában további érdekességeket árul el az AdWords kampányokról november 15-én, a SMARFEST konferencián.

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikk6 tanács a közelegő a Black Friday-re – Második rész
Következő cikkSMARTFEST: Gondolkozz rendszerben!
Janni Anikó
2009 óta foglalkozom újságírással, valamint több éve dolgozom kommunikáció, PR és marketing területen. A lifelong learning szemléletet képviselem, így törekszem minden olyan tudás elsajátítására, melyet a szakmai pályám során hasznosítani tudok.