SMARTFEST: Gondolkozz rendszerben!

128

Egy CRM (Customer Relationship Management) szoftver célja, hogy támogassa az ügyfelek felé irányuló folyamatokat, illetve tárolja az információkat. Minden olyan folyamat ide sorolható, amivel követhető az ügyfelekkel való együttműködés, a meglévő ügyfelek kiszolgálása, az újraértékesítés vagy a potenciális ügyfelek megkeresése. Egerszegi Krisztián, a MiniCRM cégvezetője szerint azonban a CRM-re nem mint szoftverre kell gondolni, ez egyfajta gondolkodás mód, mégpedig a Customer Relationship Mentality szemléleté.

A #CRMentality szemlélet szerint a rendszerben gondolkodás a fontos, fel kell építeni egy folyamatot. Általában a cégek több felületen hirdetnek, amiből lesz néhány vásárlás, leállítják a hirdetést, majd egy újabb indítanak, hogy azokból is bevétel legyen. Az értékesítés során azonban nem csak egy kosárértéket kellene nézni, hanem nagyobb hangsúlyt kellene fektetni az ügyfélértékre.

Hogyan lehetséges ez?

1. Ne hírlevelet küldj!

“Ma Magyarországon, akinek webshopja van, általában az egyszeri eladás a célja, nem fektetnek hangsúlyt az ügyfélkezelésre. Egy olyan rendszer kiépítése több vásárlót hozhat, ahol például e-mailt küldünk az ügyfélnek az első vásárlást követően, majd a második és a harmadik alkalommal, ha pedig fél éve nem vásárolt, akkor egyedi kedvezményt adunk vagy felhívjuk telefonon. Egy jó CRM rendszerben ez a folyamat automatizálható, így ugyanannyi időbefektetéssel akár tízszer több bevételt lehet elérni, mint marketing rendszer nélkül, ad-hoc hírlevelekkel.” – árulta el Egerszegi Krisztián.

2. E-mail kampány utánkövetéssel

Egerszegi Krisztián szerint sokan beleesnek abba a hibába, hogy minden héten kiküldenek egy hírlevelet az aktuális kedvezményekről, de nem céloznak. Pedig nagyobb sikerek érhetőek el, ha személyre szabott ajánlatokat küldenek kampányszerűen és névre szólóan. Az e-mail jó eszköz, tömegeket lehet célzottan elérni, de utánkövetéssel meg lehet duplázni az eredményeket. Egy hírlevél kiküldését követően például szűrhető, hány érdeklődő kattintott az adott ajánlatra, de nem vásárolt, és őket akár érdemes lehet újra felkeresni egy nekik szóló ajánlattal. Ezzel növelhető a bevétel.

3. Vevőkezelés 3-as szabálya

Fontos a megfelelő vevők kezelés, amelyre megoldást jelent a #CRMentality, a rendszerben való gondolkodás. Mit jelent ez pontosan?

Egerszegi Krisztián november 15-én elárulja a SMARTFEST konferencián a “Customer relationship mentality #crmentality” című előadásában.

Egerszegi Krisztián
Egerszegi Krisztián

cégvezető, MiniCRM

1,5MrdFt árbevételű IT biztonsági céget épített, az adatszivárgás elleni védelem magyarországi bevezetésével 2008 végétől. Az új piaci szegmensben 3 év alatt lett piacvezető a cég. A legnagyobb segítség a rendszerben való gondolkozás volt, aminek segítségével és a megfelelő támogató eszközökkel ki tudott törni a folyamatos napi tűzoltásból és a cég fejlesztésére fordíthatta az idejét, ami már önállóan is működni tudott. 2016-tól 100%-ban a MiniCRM Zrt-re fókuszál, ahol sikerült a  KKV felhő alapú CRM szolgáltatás piacán vezető szereplővé válni Magyarországon. Kiemelt figyelmet fordít a piac edukációjára, rengeteg workshopot tart és a legfontosabb konferenciákon ad elő értékesítés, cégfejlesztés témában. A víziója, hogy olyan céget építsen, ami 3 éven belül a Közép-Kelet-Európai régió első számú szereplője lesz ezen a piacon.

 

Szólj hozzá!

hozzászólás