SMARTFEST: Online médiatervezés – interjú Kovacsics Anettel

127

Kovacsics Anett, a UPC fizetett online médiamegjelenéseinek felelőseként a vállalat digitális térben futó sales és brand fókuszú kampányait menedzseli. Az online marketing változásairól és az aktuális trendekről beszélgettünk vele.

Adwords Blog: 2011 óta foglalkozol online marketinggel. Milyen változások figyelhetőek meg ezen a területen az évek során?

Kovacsics Anett: Néha olyan érzésem van, hogy egyik pillanatról a másikra változik az online marketing világa. Tegnap még arra törekedtünk, hogy egyáltalán meg tudjunk jelenni az online térben, ma pedig már emellé számos más célt is felírunk kampányfüggően: kiknek jelenjünk meg, milyen gyakorisággal, hogyan hangoljuk össze az egyes csatornákat, hogyan állítsuk össze az ideális mixet az alkalmazott attribúciós modellünk tanulságai alapján és még sorolhatnám. A legfőbb változás szerintem az, hogy mim mint hirdetők egyre tudatosabban és magabiztosabban használjuk a rendelkezésre álló hirdetési felületeket és megoldásokat, pontos targetálást, mérést, visszakövethetőséget, szeretnénk, és “learning by doing” jelleggel együtt tanuljuk ezeket a médiaoldallal, sales house-okkal.

Adwords Blog: Milyennek látod az aktuális online marketing trendeket?

Kovacsics Anett: Online marketingben (és főként performance marketingben) elértünk egy olyan pontra, ahová évekkel ezelőtt talán nem is gondoltuk, hogy el fogunk: rengeteg rendelkezésre álló adatunk van (akár user szinten), a legkülönfélébb hirdetési és targetálási módszerek közül válogathatunk, a legtöbb dolgot pontosan mérjük, customer journey-ket és attribúciós modelleket vizsgálunk. A legnagyobb kihívás az, hogy hogyan birkózunk meg ezzel az információrengeteggel, vonjuk le a tanulságokat és építjük be a mindennapi munkánkba.

Adwords Blog: Véleményed szerint mit hoz a jövő az online marketing területén?

Kovacsics Anett: A rendelkezésre álló adatok (big data) feldolgozása és a működésbe való releváns beépítése (smart data) hozhat még kihívásokat – ezzel napi szinten foglalkozunk mi is. További kihívás még a cross-device követés, és a még inkább user központú megközelítés, utóbbi alatt nemcsak azt értem, hogy megfelelő felhasználónak megfelelő üzenetet juttassunk el, hanem azt is, hogy a nap végén csak annak juttassunk el egyáltalán üzenetet, aki számunkra releváns, ezzel racionalizálva az online hirdetésekre elköltött büdzsét.

Adwords Blog: Szerinted vannak olyan online marketing területek, amelyek népszerűbbek jelenleg?

Kovacsics Anett: Jelenleg az látszik a piacon, hogy egyre inkább a performance marketing irányába mozdulunk el mi, mint hirdetők, hiszen a mérhetőség mellett egyre inkább fókuszba kerül a megfelelő célzási megoldások megtalálása.

Adwords Blog: Online értékesítés során mennyire fontos a trendek követése, az újdonságok bevezetése a cég marketingstratégiájába?

Kovacsics Anett: A piac napról napra, percről percre változik: könnyen előfordulhat, hogy egy hétfőn induló és már letervezett kampánynál egy hirtelen felfedezett hirdetési megoldás, újítás miatt már csütörtökön új elemeket veszünk be a kampányba. Fontos, hogy a piac változásait rugalmasan tudjuk kezelni, meglegyen a kellő nyitottság az új megoldások felkutatására, alkalmazására.

Adwords Blog: Vannak olyan online marketing módszerek vagy felületek, amelyeket a célcsoporttól függetlenül mindenkinek használni kell(ene)?

Kovacsics Anett: Szerintem egyértelműen, minden cégre, minden (potenciális) fogyasztóra alkalmazható módszerek nincsenek. A kommunikációs- és médiamix véglegesítéséhez számos tényezőt figyelembe kell venni, s ezek a mixek akár egy összetevő megváltoztatásával akár 180 fokos fordulatot vehetnek. Ami biztos: törekedjünk arra, hogy minél jobban megismerjük célcsoportunkat és a rendelkezésünkre álló lehetőségek (büdzsé, rendelkezésre álló adatok, online-offline átjárás stb.) alapján próbálgassuk a szárnyainkat. Merjünk bátrak lenni, merjünk kísérletezni! Csak azzal juthatunk előre, ha az elméleti sejtéseinket gyakorlatban is kipróbáljuk, és levonjuk a tanulságokat a következő kampányidőszakra!

Adwords Blog: Az online médiatervezés során mennyire kell összehangolni a kampányokat az offline területtel?

Kovacsics Anett: Alapvetően mindkét terület a (potenciális) fogyasztókat, felhasználókat célozza meg, így azt gondolom, hogy amennyire tehetjük, törekednünk kell arra, hogy összehangoljuk az egy adott pillanatban közvetített üzeneteket, ez viszonylag könnyen kivitelezhető alapvetés tud lenni mindenki számára, hiszen mindennapi életünkben tudjuk és tapasztaljuk, hogy mennyi cég üzenete, mennyi információs impulzus ér minket nap mint nap. Összességében törekednünk kell ara, hogy az adott kampányunk – fusson az online, offline vagy egyszerre mindkét térben – a lehető legjobban segítse az általunk megfogalmazott marketingüzenet(ek) az általunk meghatározott célcsoport(ok)hoz való eljutását, és legalább mi ne legyünk a saját magunk ellenségei azzal, hogy túl sok üzenetet próbálunk átadni egy adott fogyasztónak egy adott pillanatban az egyébként is “zajos” környezetben.

Adwords Blog: Szerinted miben rejlik az online marketing sikere?

Kovacsics Anett: Az online marketing sikere többrétű: egyrészt trend, hogy egyre inkább a digitális térbe tolódik el a médiafogyasztás, és kis túlzással online mindenki elérhető, másrészt pedig sokat számít az online kampányok egyértelmű mérhetősége az offline hirdetések kevésbé egzakt mérési mutatóival szemben.

Adwords Blog: Mi az, amitől egy márka ki tud tűnni a versenytársak közül?

Kovacsics Anett: Mindenképp azzal, hogy igyekszik minél több releváns információt megszerezni a (potenciális) fogyasztóiról, és ezeket nem fél a gyakorlatba ültetni és felhasználni. De általános szabály nincs: minden piac, minden fogyasztó más – sőt minden fogyasztó minden saját, megélt fogyasztói szerepében más.

Adwords Blog: Kinek ajánlanád leginkább az előadásodat?

Kovacsics Anett: Azoknak, akik szeretnék végig követni, hogyan is alakult az online médiatervezés az elmúlt évek során, szeretnék látni, honnan és milyen úton, milyen “evolúció” útján jutottunk el mostanáig – mindeközben gondolatébresztő jelleggel szeretnék látni, hogy melyik állomás milyen előnyökkel, hátrányokkal jár(t), és hogy merre is tartunk.

Az online médiatervezés evolúciója” címmel tart előadást Kovacsics Anett november 15-én a SMARTFEST konferencián. Regisztrálj a konferenciára ITT, hogy ne maradj le róla!

Szólj hozzá!

hozzászólás

MEGOSZTÁS
Előző cikkSMARTFEST: Gondolkozz rendszerben!
Következő cikkInstagram: hamarosan hashtag-eket is követhetünk
Janni Anikó
2009 óta foglalkozom újságírással, valamint több éve dolgozom kommunikáció, PR és marketing területen. A lifelong learning szemléletet képviselem, így törekszem minden olyan tudás elsajátítására, melyet a szakmai pályám során hasznosítani tudok.